May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون بازرگانی شرکت ذوب آهن اصفهان:
کد خبر: ۴۱۲۹۱۸
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸
0
معاون بازرگانی شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: از لحاظ کیفیت در محصولات ذوب آهن یکسری استانداردها رعایت می‌شود و در میلگرد و خصوصا تیرآهن محصولات کاملا برندی را تولید وعرضه می‌کنیم.

ذوب آهن در سال جاری رکورد می‌زند

علی نصیری افزود: این روزها در عراق محصولات ما کاملا شناخته شده هستند و این دامنه تا شرق اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای CIS ادامه دارد.

 

وی ادامه داد:درمحصولات ریل نیز ذوب آهن تولیدات خوبی را عرضه کرده است و در حال حاضر نیازی به واردات در این زمینه نداریم و به هر میزانی که سفارش داده شود تولید خواهد شد.

ذوب آهن در سال جاری رکورد می‌زند

نصیری اظهار کرد: پیش‌بینی کردیم امسال 70 هزار تن ریل تحویل دهیم. ما در ریل در حال شناساندن ذوب آهن به کشورهای پیرامون به ویژه در خاورمیانه هستیم؛ اما با توجه به نیاز کشور تا به حال صادرات در این بخش محقق نشده و برنامه داریم که این اتفاق رخ دهد. البته در بخش میلگرد و تیرآهن مشکلی در صادرات نداریم و با توجه به نیاز داخل میزان صادرات را تنظیم می‌کنیم.

 

معاون بازرگانی شرکت ذوب آهن اصفهان درباره میزان صادرات این شرکت گفت: درحال حاضر حدود 1 میلیون تن صادرات ذوب آهن است که از این میزان حدود 10 تا 15 درصد میلگرد، 25 درصد تیرآهن و مابقی به سایر محصولات تعلق دارد. 

 

وی ادامه داد: کلیه ارزهای مورد نیاز ذوب آهن از طریق شبکه نیما تامین می شود اما ذوب آهن باتوجه به ساختار، نیازمند کک و ذغال‌سنگ است که عمده صادرات به دلیل رفع نیازهای وارداتی انجام می شود.

 

بیشتر بخوانید: مقاومت تیرآهن‌های جدید در برابر زلزله 12 ریشتری (+فیلم)

 

نصیری افزود: با توجه به شعار سال ما برنامه‌هایی داریم که در دست پایش است و به شدت معتقدیم که جهش تولید حتما باید با کیفیت و تنوع همراه باشد.

معاون بازرگانی شرکت ذوب آهن اصفهان خاطر نشان کرد: ذوب آهن برای 1403 تولید 3 میلیون تنی را در برنامه دارد که این عدد یک رکورد در ذوب آهن محسوب می‌شود که از این مقدار بخشی به محصولات جدید اختصاص خواهد یافت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: