May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۵۴۰۲
۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۱
0
در پی اظهارات اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه گفت‌وگوی خبری شبکه دو و بیان نکاتی در خصوص انحلال خانه سینما، هیئت‌مدیره خانه سینما توضیحاتی ارائه داد.
فارس:  در پی اظهارات اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه گفت‌وگوی خبری شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران و بیان نکاتی در خصوص انحلال خانه سینما، هیئت‌مدیره خانه سینما توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد:

۱- ثبت رسمی موسسه خانه سینما در اداره ثبت شرکت‌ها تحت شماره ۷۶۷۴ به موجب تاییدیه و مجوز رسمی صادره از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ۲۰۸۶/۱۵ مورخ ۱۰/۵/۷۲ خطاب به اداره ثبت شرکتها صورت پذیرفته است.

۲- در ماده یک اساسنامه جدید خانه سینما نیز عبارت مندرج در اساسنامه پیشین مبنی بر فعالیت خانه سینما تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عیناً تکرار شده است‌.

۳- مطابق ماده ۵۳ اساسنامه جدید خانه سینما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان در خانه سینما دارای ناظر مالی است.

۴- مطابق اساسنامه پیشین و همچنین مطابق اساسنامه جدید خانه سینما، اعضای تشکیل دهنده خانه سینما در واقع شخصیت‌های حقوقی اصناف ۲۹ گانه سینمایی بوده که به عنوان عضو این خانه محسوب می‌شوند، بنابراین پیش‌بینی شروط دارای ماهیت فردی همچون «‌دارا بودن تقوی‌» و غیره برای این شخصیت‌های حقوقی متصور نیست. در عین حال تمامی اصناف ۲۹ گانه عضو خانه سینما در اساسنامه‌های مربوط به خود برای عضویت اشخاص حقیقی شرایطی از جمله التزام به قانون اساسی و غیره را پیش بینی ‌کرده‌اند که مجمع عمومی و هیئت‌مدیره خانه سینما نیز بالتبع از میان همین اعضا انتخاب می‌شوند.

۵- نامه خانه سینما در خصوص تعدادی از مستندسازان که اخیراً بازداشت شده بودند‌، متضمن تاکید بر عدم به کارگیری لفظ «‌مجرم‌» برای ایشان پیش از صدور حکم قطعی دادگاه بوده که به نظر می‌رسد تاکید بر رعایت حقوق متهمان مذکور از جمله حقوق قانونی تمامی شهروندان است. همچنین بازداشت شدگان مذکور متعاقباً آزاد شدند‌.

۶- خانه سینما در جشن سالانه سینمایی خود در سال جاری صرفاً از داود رشیدی ( بازیگر)، کمال تبریزی (‌کارگردان‌)، مسعود بهنام (‌صداگذار‌) و محمد زرین (مدیر‌عامل اسبق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان‌) و در جشن سینمایی سال گذشته نیز صرفاً از محمد سریر (آهنگساز)، حسین ترابی (فیلمنامه‌نویس و مستند‌ساز) و محمدرضا فیروز‌فر (‌سازنده تجهیزات فنی فیلمسازی‌) تجلیل کرده که همگی این عزیزان از جمله صاحب‌نامان و محبوب‌ترین هنرمندان عرصه سینمای ایران بوده و در ایران زندگی می‌نمایند‌.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: