April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۵۳۳۸
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
0
مساله بحران مالی یونان دراجلاس سران جی 7 مطرح وشخصیت های موثر در این اجلاس ازیونان خواستند که به توافق با اتحادیه اروپا برای برون رفت کشورازاین بحران، تن دهد.
پول‌نیوز - بحران مالی یونان یکی ازمسایل مطرح دراجلاس جی 7 بود و شخصیت های موثر در این اجلاس از یونان خواستند که به توافق تن دهد.

خبرگزاری رسمی یونان (آنا) دوشنبه شب گزارش داد: مساله بحران مالی یونان دراجلاس سران جی 7 مطرح وشخصیت های موثر در این اجلاس ازیونان خواستند که به توافق با اتحادیه اروپا برای برون رفت کشورازاین بحران، تن دهد.

براساس گزارش‌ها، باراک اوباما، رئیس جمهورآمریکا ازدولت یونان خواست که با اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول کناربیاید وبه اصلاحات اقتصادی لازم دست بزند تا درچارچوب اتحادیه اروپا وحوزه یورو، زمینه توسعه اقتصادی این کشور فراهم آید.

رئیس جمهورآمریکا درادامه افزود : آتن بایستی تصمیمات جدی سیاسی اتخاذ وملت یونان نیز با این تصمیمات همراهی تا یونان بتواند در چارچوب اتحادیه اروپای پیشرفته وبا ثبات به توسعه ورفاه دست یابد.

رئیس جمهورآمریکا نیز روز گذشته با اشاره به تاثیر بحران مالی یونان برروند واوضاع اقتصادی جهان نیزگفته بود : اتحادیه اروپا وآتن بایستی هرچه سریعتربه توافق برسند تا بحران مالی یونان بازار واقتصادی جهانی بی ثبات نگردد.

در همین حال انگلا مرکل، صدراعظم آلمان با هشدار به یونان نیزگفته است: وقت زیادی برای ادامه مذاکرات در پیش رو نداریم وآتن بایستی به خواسته های اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی احترام واصلاحات لازم را به اجرا بگذارد.

صدراعظم آلمان درادامه با اشاره به بهبود وضع اقتصادی کشورهایی همچون پرتغال پس از اجرای سیاست ریاضت اقتصادی و خروج این کشور ازبحران مالی گفت: طرح های پیشنهادی و کارشناسی برای حل بحران مالی ، طرح موفقی بوده است و یونان بایستی برای همبستگی هم که شده، طرح های ارایه شده مبنی بر انجام اصلاحات اقتصادی را پذیرفته و اجرا نماید.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه هم با اشاره به تلاش هایی که در باره حل بحران مالی یونان صورت گرفته است نیز گفت: یونان 20 روز دیگر وقت برای ادامه مذاکرات دارد، گرچه ما امیدواریم که آتن طرح های اصلاحات اقتصادی را زودتر از این موعد بپذیرد و توافق حاصل شود.

اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی برادامه سیاست ریاضت اقتصادی، کاهش هزینه های دولت، افزایش مالیات ها و واگذاری تعداد زیادی از شرکت های دولتی به بخش خصوصی اصرار می ورزند.

دولت چپ گرای یونان بارها اعلام کرده که ادامه سیاست ریاضت اقتصادی درکشور طی مدت 5 سال گذشته ناموفق بوده وخواستار افزایش زمان بازپرداخت و بخشش بخشی از بدهی های خارجی خود، است.

برچسب ها: بحران یونان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: