April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۱۸۳۲
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
0
چنانچه ایران بتواند قابلیت های فنی و منابع مالی خود را افزایش دهد، می تواند در آینده نزدیک سقف تولید روزانه نفت را به چهار میلیون و 700 هزار بشکه نفت برساند.
پول‌نیوز - دو تحلیلگر اقتصادی چینی پیش بینی کردند که اجرای «برنامه جامع اقدام مشترک» و لغو تحریم ها علیه ایران، صادرات نفت این کشور را با جهش قابل ملاحظه ای روبرو می کند.

«گائو پان» خبرنگار و تحلیلگر چینی البته گفت که تحولات بازار نفت و کاهش بهای آن، ارتباط مستقیمی با توافق هسته ای ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 و برنامه جامع اقدام مشترک ندارد.

«جینگ چی هانگ» دیگر تحلیلگر اقتصادی چین نیز در تحلیلی که «شین هوا» خبرگزاری رسمی چین آن را منتشر کرد، نوشت: اگر چه بهای نفت در سال جاری میلادی پایین آمد، اما احتمال تغییر این وضعیت در سال آینده میلادی کاملا احساس می شود.

وی گفت: لغو تحریم های ایران ارتباطی به صادرات نفت این کشور و بازار نفت پیدا نمی کند و قطعا ایران برای صادرات نفت با مشکل خاصی روبرو نخواهد شد.

تحلیلگر چینی نوشت: تحریم ها علیه ایران سبب شد تا میزان صادرات نفت ایران از سال 2011 میلادی تاکنون تقریبا به نصف کاهش یابد و از دو میلیون و 600 هزار بشکه در روز به یک میلیون و 400 هزار بشکه برسد.

«جینگ» افزود: چنانچه ایران بتواند قابلیت های فنی و منابع مالی خود را افزایش دهد، می تواند در آینده نزدیک سقف تولید روزانه نفت را به چهار میلیون و 700 هزار بشکه نفت برساند.

«دیبورا گوردون» رئیس برنامه تحولات اقلیمی و انرژی آمریکا نیز در مصاحبه ای با خبرگزاری «شین هوا» گفت: آینده انرژی جهان در سال 2016 میلادی برای همه کشورها اهمیت دارد و بهبود اقتصاد جهان و یا رکود آن بر این وضعیت تاثیرگذار است.

وی گفت: برنامه جامع اقدام مشترک، ایران را به سمت افزایش صادرات نفت هدایت می کند، اما در این میان وضعیت اقتصادی و شرایط بازار در سال آینده میلادی مهم است.

کشورهای چین، هند، ژاپن و کره جنوبی چهار خریدار بزرگ نفت ایران در جهان هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: