April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۹۶۰۲
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۹
0
معاون وزیر صنعت گفت: اکنون 98 هزار و 579 واحد صنعتی جدید در کشور در مرحله راه اندازی و ساخت است.
پول‌نیوز - معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: اکنون 98 هزار و 579 واحد صنعتی جدید در کشور در مرحله راه اندازی و ساخت است.

علی یزدانی افزود: براساس برنامه تا پایان سال جاری 9 هزار و 222 طرح در کشور باید به چرخه تولید و اشتغال برسد.

وی ادامه داد: اکنون 88 هزارو 352 واحد صنعتی در کشور پروانه بهره برداری دارند که از این تعداد 80 هزار و 467 واحد صنایع کوچک و چهار هزارو 362 واحد متوسط هستند و در مجموع 96 درصد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهد.

یزدانی با اشاره به وجود 37 هزار و 583 واحد مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور اظهار کرد: 34 هزار و 952 واحد از این تعداد را صنایع کوچک و مابقی را صنایع متوسط و بزرگ شامل می شود.

وی با بیان اینکه یک هزار و 502 واحد صنعتی در تملک بانک ها بجز 2 بانک سامان و دی قرار دارند گفت: یک هزارو 100 واحد از این تعداد در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی مستقرند و 75 درصد از این تعداد فعال و 25 درصد غیرفعال هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با اشاره به این‌که هم‌اکنون 950 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد، افزود: اولویت اصلی کارگروه های برگزار شده در استان های کشور، حمایت از واحدهایی است که محصولات تولیدی آنها دارای بازارهای داخلی و صادراتی است.

به گفته وی کارگاه هایی مورد حمایت کارگروه رفع موانع تولید قرار می گیرند که دارای مجوز معتبر از وزارتخانه های صنعت،معدن و تجارت و جهاد کشاورزی باشند.

یزدانی ادامه داد: مشکلات واحدهای تولیدی بزرگ استان های مختلف کشور در کارگروه ملی رفع موانع تولید مورد بررسی قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: بانک ها باید بدون توجه به بدهی جاری و چک های برگشتی، تسهیلاتی که در کارگروه مصوب می شود را به صاحبان این واحدها طرح ها پرداخت کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال قرار است دو هزار طرح در سطح کشور راه اندازی شود که اگر در این راستا بانک ها همکاری نداشته باشند هیچگونه اشتغالی ایجاد نخواهد شد.

وی با اشاره به ثبت نام 32 هزار و 591 واحد در سامانه بهین یاب در کشور گفت: بیش از هشت هزار و 700 واحد از این تعداد در کمیته ها مورد بررسی قرار گرفته و بیش از هشت هزار 270 واحد نیز در کارگروه رفع موانع تولید تصویب و به بانک ها معرفی شدند.

برچسب ها: واحد صنعتی جدید
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: