پول‌نیوز - معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بیش از 6 هزار میلیارد ریال قرارداد عمرانی در سال های 1394 و 95 قشم را در بین مناطق آزاد تجاری کشور در رتبه نخست قرار داده است.

 فرزین حقدل روز جمعه در جمع نمازگزاران اهل سنت قشم با اشاره به اختصاص 83 درصد مجموع بودجه سازمان منطقه آزاد به حوزه عمرانی در سال گذشته بیان کرد: امور زیربنایی، توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری و افزایش درآمد عمومی، ایجاد اشتغال مولد، تنظیم بازار کار، تولید و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی از جمله خدمات است.

وی افزود: رفع مشکل آبرسانی، ایجاد شبکه و تصفیه خانه فاضلاب قشم، توسعه سیستم های آب شیرین کن با هدف تولید آب بهداشتی، تکمیل و تجهیز بیمارستان پیامبر اعظم (ص)، تلاش برای راه اندازی دوباره بیمارستان جی جیان جهت ارایه خدمات درمانی به غرب جزیره، توسعه راه های روستایی و روکش آسفالت تا باسعیدو، توسعه بزرگراهی جزیره از درگهان به فرودگاه، درگهان به اسکله کاوه، از اسکله کاوه به لافت و پهل و سلخ جزو خدمات منطقه آزاد در قشم است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم همچنین راه اندازی خط کشتیرانی به بندر خصب عمان، راه اندازی اسکله درگهان و خط دریایی به بندرعباس، ایجاد خط چارتری هوایی، ایجاد و توسعه هشت کمپ پارک مجهز، احداث و تکمیل ژئوسایت ها و ثبت جهانی ژئوپارک قشم در سازمان یونسکو، ساخت اسکله های گردشگری در کندآلو، سهیلی و طبل را از دیگر خدمات این سازمان عنوان کرد.

او ادامه داد: اجرای طرح جایکای ژاپن با هدف توسعه و توانمند سازی جوامع محلی، ایجاد جزیره پاک، توسعه فضاهای شهری، جمع آوری و مدیریت زباله ها و پسماندها و اجرای نهضت کاشت نخل در نقاط مختلف جزیره بخش دیگری از خدمات 2 سال گذشته این سازمان می باشد.

حقدل همچنین تشکیل شورای بورس تحصیلی با مشارکت آموزش و پرورش برای حمایت از استعدادهای درخشان، بهبود و توسعه فضاهای آموزشی و خانه های معلم روستایی و شهری، توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی به ویژه ورزش های بومی و محلی را از دیگر خدمات منطقه آزاد قشم در این جزیره عنوان کرد.

وی در ادامه گفت: توسعه شهرک صنعتی تولا با 140 واحد فعال، توسعه صنایع و کارگاه های قایق سازی و لنج سازی، مطالعات ایجاد شهرک دریایی قشم و شهرک پتروشیمی سوزا، تامین خوراک گاز چهار مجتمع پتروشیمی، احداث 2 نیروگاه 500 مگاواتی برای تولید همزمان آب و برق و آغاز عملیات اجرایی 2 پالایشگاه نفت سنگین در منطقه کاوه را از دیگر خدمات سازمان منطقه آزاد قشم است.

همچنین آغاز عملیات اجرایی اسکله نفتی حرا، بهره برداری از پروژه سوخت رسانی دریایی در منطقه سلخ با 55 هزار تن ظرفیت، طرح توسعه پروژه بانکرینگ تا 700هزار تن در سال، فعال سازی طرح های ذخیره سازی نفت تا 100 میلیون بشکه در راستای زدودن محرومیت از جزیره و رفع معضلات اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، قاچاق و مهاجرت از دیگر برنامه های مهم سازمان منطقه آزاد قشم در این جزیره عنوان شد.

قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب استان هرمزگان واقع است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: