April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۳۹۲۷۷
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
0
حقیقت همین است! اگر از ابزار های تبلیغاتی برای شناساندن هرچه بهتر کسب و کار خود به مردم بهره برداری نکنید، به زودی از میدان رقابت با سایر کسب و کار های موفق حذف خواهید شد.مهم ترین ویژگی های قابل توجه یک آژانس تبلیغاتی "تجربه" و "تخصص" است.

پول نیوز؛ رکسانا دانیالی- چندین سال است که رشد رسانه های اجتماعی، برنامه های موبایلی مرتبط با این برنامه ها و یا هر بستر اجتماعی آنلاین دیگری با سرعت باور نکردنی جریان دارد. از طرفی حوزه بازاریابی و تبلیغات بیشتر از هر زمان دیگری دچار تحول و دگرگونی شده است. با مثالی ساده می توان متوجه نقش مهم و حیاتی آژانس های تبلیغاتی در موفقیت کسب و کار های امروزی شد: کسب و کاری را فرض کنید که هیچ اعتقادی به استفاده از ابزار های بازاریابی و تبلیغاتی ندارد. این در حالی است که می دانیم رسانه های اجتماعی به موقعیت ارزشمندی در زندگی تک تک افراد روی کره زمین دست یافته اند. شانس کسب و کار مذکور به منظور پیشرفت و گستردگی بیشتر را تا چه اندازه بالا می دانید؟ حقیقت همین است! اگر از ابزار های تبلیغاتی برای شناساندن هرچه بهتر کسب و کار خود به مردم بهره برداری نکنید، به زودی از میدان رقابت با سایر کسب و کار های موفق حذف خواهید شد.

5  مرحله تا انتخاب آژانس تبلیغاتی!

»»» اما یک آژانس تبلیغاتی قابل اطمینان نیز ملزم به رعایت چهارچوب هایی است که در قالب سوالاتی مشخص به آن ها خواهیم پرداخت. در واقع چه خود مالک چنین آژانسی باشید و چه از خدمات یکی از آن ها استفاده کنید، پرسش هایی اساسی وجود خواهد داشت تا بتوان آن را به خوبی محک زد.

- سوال نخست؛ آژانس مذکور چه تجربه و یا تخصصی در کارنامه خود دارد؟

اصلی ترین دلیلی که یک کسب و کار باید تیمی متخصص در زمینه بازاریابی و تبلیغات را در اختیار داشته باشد، این است که از آن پس می تواند بر دیگر حیطه های مهم شغل خود متمرکز شده و نگرانی در مورد نحوه جلب نظر مردم نداشته باشد. این موضوع برای هر مدیری یک مزیت بزرگ محسوب می شود چرا که فرصت کافی را برای وی به ارمغان آورده و از بار فکری او کم خواهد کرد. اما لازم است در انتخاب آژانسی که قرار است بخشی از بودجه خود را به آن اختصاص دهید، با دقت بسیار وارد عمل شوید. مهم ترین ویژگی های قابل توجه یک آژانس تبلیغاتی نیز "تجربه" و "تخصص" است. بر این دو فاکتور متمرکز شوید. آیا آژانس مذکور به اندازه کافی با رسانه های اجتماعی، فضای مجازی و بازاریابی آنلاین آشنا است؟ تا چه اندازه می تواند در جلب نظر مخاطب حرفه ای عمل کند؟

- سوال دوم؛ وسعت ارائه خدمات به چه صورت است؟

توانایی برنامه ریزی و سازماندهی عناصری حیاتی برای موفقیت در هر زمینه ای هستند و این مسئله در خصوص آژانس های تبلیغاتی نیز به خوبی صدق می کند. توانایی برنامه ریزی خود به طور مستقیم با گستردگی فعالیت یک آژانس در ارتباط خواهد بود. این سیستم تا چه حدی می تواند پاسخ گوی نیاز های تبلیغاتی شما باشد؟ با دید باز تصمیم گیری کنید و این دید مستلزم آگاهی از تمام جزئیات و فعالیت های شرکتی است که قصد همکاری با آن را دارید.

- سوال سوم؛ استراتژی اصلی آژانس چیست؟

توصیه طلایی: "با آژانسی همکاری کنید که از یک استراتژی انعطاف پذیر پیروی می کند" اگر به دنبال شرکتی هستید که بتواند کسب و کار شما را در تمام طول مسیر پیروزی تبلیغاتی به سلامت هدایت کند، باید انتخابی انعطاف پذیر داشته باشید. هر موسسه ای از یک استراتژی منحصر به فرد حمایت کرده و بر اساس آن رفتار می کند. اما همکاری موثر خواهد بود که بتواند شرایط خود را بر شرایط متغیر کسب و کار شما منطبق سازد. پس بهتر است از همان ابتدای کار درباره این موضوع مهم با آژانس تبلیغاتی منتخب خود، بحث و گفت وگو کنید. تنها در صورتی شراکت را ادامه دهید که اصول کلی مد نظر آن ها به خط مشی شما نزدیک باشد. در غیر این صورت متحمل دردسر بسیار خواهید شد.

- سوال چهارم؛ تعریف آژانس از نحوه اندازه گیری موفقیت چیست؟

این سوال را شاید بتوان مهم ترین پرسش در میان تمامی موارد این لیست به شمار آورد. اگر با طرفی سر و کار داشته باشید که نتواند نتیجه فعالیت خود را محک بزند، شکست تبلیغاتی کسب و کارتان تضمین شده خواهد بود! یک شرکت حرفه ای از تمامی ابزار ها و امکانات اندازه گیری که در اختیار دارد، در راستای آگاهی بخشی به شما استفاده کرده و تحت هر شرایطی دست از تلاش نمی کشد. شفافیت اصلی مهم است و اگر رابطه تبلیغاتی شما بر این اساس بنا نشود، هیچ گونه نتیجه مثبتی رویت نخواهید کرد. علاوه بر این اندازه گیری باید کاملا مستدل بوده و بتوان به آن استناد کرد. آمار و ارقامی که پشتوانه محکم ندارند، قابل اعتماد نبوده و ارزشی نخواهند داشت.

- سوال آخر؛ فواصل زمانی بررسی نتایج به چه صورت است؟

یکی دیگر از نکات مهم که باید توسط هر آژانس تبلیغاتی مشخص شود، فواصل زمانی بررسی نتایج کار خواهد بود. آیا این فاصله به صورت ماهانه است؟ هفتگی چطور؟ جلسات حضوری برگزار می شوند و یا ارتباط از طریق دیگری همچون ایمیل برقرار می شود؟ آیا داده های به دست آمده به خوبی طبقه بندی می شوند؟ تاثیر هر داده بر موفقیت و یا تضعیف کسب و کار چطور؟ این ها موارد بسیار مهمی هستند که باید همگی توسط شرکت نام برده عنوان شده و پیش از هر گونه عقد قرار داد و همکاری مشخص شوند. در واقع آژانس تعهدی نسبت به بررسی نتایج و تجزیه و تحلیل آن ها بر عهده خواهد گرفت که وی را به انجام هرچه بهتر وظایف خود قادر سازد.

5 پرسشی که مطرح و به صورت خلاصه در مورد هر یک بحث شد، اصلی ترین نکاتی هستند که یک آژانس تبلیغاتی باید به آن ها توجه کند. شما نیز به عنوان مدیر یک کسب و کار با در اختیار داشتن آگاهی کافی از آن ها، می توانید گام هایی استوار تر در راستای پیشرفت کاری خود و کل مجموعه بردارید. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: