April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۶۲۰۲
۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
0
پول‌نیوز -  یک زن هجده ساله عربستانی از خانه اش فرار کرده است تا ازدواج نکند و نگران است در صورت بازگشت به عربستان به قتل برسد.

یک مقام تایلندی روز یکشنبه گفت: یک زن هجده ساله عربستانی اجازه نیافت وارد تایلند شود و در فرودگاه بانکوک بسر می‌برد.

سوراچات هاکپارن رئیس مهاجرت تایلند گفت: یک دختر عربستانی از خانه اش فرار کرده است تا ازدواج نکند و نگران است در صورت بازگشت به عربستان دچار مشکل شود. مقامات تایلند برای هماهنگ کردن مسئله با سفارت عربستان تماس گرفتند.

سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد مقامات عربستانی و کویتی زمانی که وارد فرودگاه بانکوک شدند این شخص را متوقف کردند و گذرنامه اش را به زور از او گرفتند.

تلویزیون بی بی سی هم در گزارشی اعلام کرد یک دختر ۱۸ ساله عربستانی که پس از فرار از دست خانواده اش خود را به تایلند رسانده اعلام کرد در فرودگاه بین المللی بانکوک گیر افتاده است.

این دختر عربستانی گفته است اگر او را به عربستان بازگردانند، خانواده اش او را به بهانه خروج از اسلام خواهد کشت.

این دختر که رهف محمد القنون نام دارد همراه خانواده اش به کویت رفته بود که دو روز قبل اقدام به فرار کرد. وی پس از رسیدن به فرودگاه بانکوک گفت: مقامات سفارت سعودی به محض پیاده شدن وی از هواپیما گذرنامه اش را ضبط کردند. مقامات تایلندی می‌گویند فردا او را به کویت بازمی گردانند. اما رهف محمد القنون می‌گوید اگر او را به عربستان بازگردانند ممکن است به قتل برسد.

وی در گفتگو با بی بی سی از اتاق خود در هتلی در فرودگاه بانکوک گفت: وقتی به بانکوک رسیدم یک نفر آمد و گذرنامه مرا گرفت و بعد همراه با پنج شش نفر دیگر نزد من آمد. من فکر می‌کنم آن‌ها پلیس بودند. آن‌ها گفتند پدرم می‌خواهد من به عربستان بازگردم و او بسیار عصبانی است. من در عربستان سعودی هیچ حقی ندارم. خانواده ام با من بسیار بد رفتار می‌کند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا می‌ترسد نزد خانواده اش بازگردد، گفت: بله. آن‌ها مرا خواهند کشت.

این دختر عربستانی می‌گوید روادید استرالیا را داشت و قصد داشت به این کشور سفر کند و پناهنده شود.
برچسب ها: تایلند ، عربستان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: