April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۶۴۷۹
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
0
پول‌نیوز - فسخ معاملات به معنی پایان دادن حقوقی قرارداد توسط یکی از دو طرف قرارداد یا شخص ثالث می باشد. در تمام قراردادهای ملکی مانند رهن یا اجاره دو طرف اجازه دارند بعد از گذشت مدت زمان مشخص در صورت تمایل با رعایت قوانین و ارائه دلیل موجه قرارداد را لغو کنند. شرایط خاص فسخ معاملات به ماهیت و جزئیات توافقنامه شما بستگی دارد.

 با این حال ، معاملات همواره می توانند توسط توافق دو جانبه یا از طریق چندین قوانین حقوقی خاص متوقف شوند. قبل از اینکه سعی کنید از دستورالعمل های کلی قانونی برای فسخ معاملات خود استفاده کنید، ببینید آیا قرارداد شما دارای بند لغو است یا خیر. بند لغو معمولا شرایط خاصی را برای فسخ معاملات بیان می کند. بعضی از قراردادها به طور خودکار در پایان یک دوره خاص یا پس از اتمام رویدادهای خاص به طور پایان می یابند.

آیا برای فسخ معاملات دو طرف باید راضی باشند؟

فسخ معاملات
 علاوه بر اینکه می تواند با رضایت دو طرف انجام شود ، می تواند به صورت یک طرفه یا بدون اطلاع طرف دوم قرارداد انجام شود. اگر طرف دیگر معامله ، قرارداد مادی را نقض کرده باشد، ممکن است بتوانید قرارداد را لغو کنید. شرایط قرارداد به ماهیت معامله یا تمرکز اصلی توافق نامه، مانند پول یا کالاها اشاره دارد. اگر شرایط غیرمالی قرارداد نقض شود ، فسخ معامله ممنوع است.

تفسیر عمومی فسخ معاملات
به طور کلی، از دو طرف معامله انتظار می رود که وظایف خود را تحت عنوان قرارداد انجام دهند، مگر اینکه قرارداد توسط دادگاه غیرقانونی اعلام شود. اگر قرارداد صلاحیت غیرقانونی داشته باشید، عملکرد آن غیر ممکن می شود. هرگز نباید سعی کنید به طور یک جانبه قرارداد را بدون رضایت طرف دیگر یا یک حکم دادگاه لغو کنید، زیرا این امر می تواند به اتهام قانونی برای فسخ معاملات منجر شود.

قراردادهای غیر قانونی
قراردادهای غیرقانونی قراردادهایی هستند عناصر ضروری برای اجرای قرارداد را ندارند. نمونه هایی از قراردادهای نامناسب یا اجباری شامل قراردادهایی هستند که توسط دو طرف معامله اجرا یا امضا نشده اند.

بند فسخ معاملات
برخی از قراردادها حاوی یک بند لغو می باشند که ممکن است به یکی از طرفین اجازه دهد تا بصورت یک طرفه قرارداد را تحت شرایط خاصی به پایان برساند. موارد خاص دیگر قرارداد ممکن است لغو شوند، در صورتیکه اقدامات در طی چند روز از اجرای قرارداد صورت پذیرد. این که آیا امکان لغو قرارداد ممکن است یا خیر، بستگی به قانون کشوری که در آن قرارداد امضا شده است ، دارد.

در یک قرارداد، هر دو طرف معمولا وظایف را انجام می دهند. اگر یک طرف نتواند وظایف خود را انجام دهد، قرارداد ممکن است پایان یابد و هر یک از طرفین که مایل به فسخ قرارداد باشد باید به طرف مقابل ضرر و زیان بدهد.

آیا برای فسخ معاملات باید با یک وکیل تماس بگیربم؟
فسخ معاملات اغلب می تواند بسیاری از مسائل قانونی یا اختلافات را پیش رو داشته باشد. اگر در مورد لغو قرارداد سؤالی دارید، بهتر است برای انجام مشاوره حقوقی با یک وکیل صحبت کنید. یک وکیل با تجربه میتواند به شما در ادعای دادخواست و حل و فصل اختلافات در رابطه با فسخ قرارداد کمک کند. همچنین می توانید هنگام تهیه پیش نویس یک قرارداد با وکیل صحبت کنید تا بدانید که چگونه بند لغو قرارداد ممکن است قرارداد شما را تحت تاثیر قرار دهد.

وقتی یک قرارداد متوقف می شود چه اتفاقی می افتد ؟
فسخ معاملات ممکن است منجر به چندین عواقب قانونی شود که ممکن است برای هر دو طرف متفاوت باشد. در بعضی موارد، لغو قرارداد ممکن است باعث ایجاد هر گونه ضعف در هر دو طرف شود. در چنین مواردی، قرارداد به سادگی خاتمه می یابد، و طرفین در صورت تمایل، می توانند با یک فرد جدید قرارداد ببندند.

با این حال، در اکثر موارد، لغو قرارداد معمولا به یک یا هر دو طرف زیان می رساند. اگر این اتفاق بیوفتد، طرف آسیب دیده می تواند دادخواست خود را در دادگاه به منظور بهبود زیان های که ممکن است آنها را متحمل شود ارائه دهد. طرفی که زیان دیده است می تواند واجد شرایط دریافت جریمه نقدی به منظور جبران خسارت خود باشد.

در برخی موارد ممکن است یک قرارداد متوقف شود، اما دادگاه به طرفین اجازه خواهد داد که قرارداد جدیدی را ایجاد کنند. این مورد در حال حاضر به عنوان لغو قرارداد  است و تنها تحت شرایط خاصی در دسترس است. لغو قرارداد برای ادعای اشتباه یا سوء تفاهم معمول است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: