April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۲۹۲۹
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
0
نشست تجاری ایران و بلاروس با حضور سفیران دو کشور، مقام های دولتی و تاجران و هیات های تجاری در محل اتاق بازرگانی میسنک برگزار شد.

پول‌نیوز - در افتتاحیه این نشست که روز چهارشنبه با حضور مصطفی اویسی سفیر ایران در بلاروس، یوری لازارچیک سفیر ج.بلاروس در ایران، دیمیتری کورچیک معاون وزیر صنایع بلاروس، مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی تهران، ولادیمیر الاخویچ رییس اتاق بازرگانی بلاروس و هیات های تجار و صاحبان صنایع دو کشور در محل اتاق بازرگانی مینسک برگزار شد، دو طرف ظرفیتهای همکاری تجاری و اقتصادی موجود و موانع توسعه روابط را مورد بررسی قرار دادند.


نشست تجاری ایران و بلاروس برگزار شد
اویسی ضمن اشاره به توسعه مناسبات دوجانبه سیاسی و اقتصادی ایران و بلاروس و همچنین حمایت صریح رئیسان جمهوری دو کشور از تبادلات تجاری و اقتصادی فیمابین، بر لزوم افزایش فعالیت و تحرک بخش خصوصی طرفین و آمادگی کامل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلاروس برای مساعدت و حمایتهای همه جانبه از تجار ایرانی و بلاروسی تاکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز در سخنانی به امکان دسترسی به بازار ۴۰۰ میلیون نفری همسایگان جمهوری اسلامی از طریق ایران اشاره و تاکید کرد که سطح مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور با سطح روابط خوب سیاسی و ظرفیت های صادراتی و وارداتی کشورمان متناسب نیست.

خوانساری همچنین خواستار توجه بیشتر به بخش های دولتی و خصوصی دو کشور شد.

در ادامه ولادیمیر اولاخویچ رئیس اتاق بازرگانی بلاروس خواستار توجه و تلاش مضاعف بخش های مرتبط جهت نیل به سطح تراز تجاری یک ملیارد دلاری مبتنی بر گفتگوهای مقامات بلندپایه دو کشور گردید.

همچنین در ادامه این همایش، برخی از تجار و بازرگانان حاضر نقطه نظرات و راهکارهای مدنظر خود را درخصوص افزایش سطح تبادلات تجاری مطرح نمودند.

در پایان این همایش، تجار و بازرگانان دو کشور در حوزه های تخصصی خود بصورت دوجانبه راهکارهای همکاری های مورد علاقه و مرتبط را بررسی کردند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: