کد خبر: ۳۲۴۹۸۰
۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
0
پول نیوز - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از رونمایی نقشه دوزبانه و کتاب گردشگری شهر تهران در نمایشگاه گردشگری پایتخت خبر داد.
پرهام جانفشان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در حاشیه نمایشگاه گردشگری و در گفت و گو با پول نیوز، بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز هستیم استان تهران برنامه های متنوعی را برای بخش گردشگری و صنایع دستی نمایشگاه امسال تدارک دیده است.

وی ادامه داد: از برنامه های مهم ما در این نمایشگاه، رونمایی از نقشه گردشگری شهر تهران است که برای اولین بار جاذبه های گردشگری شهر به صورت دو زبانه فارسی و انگلیسی بر روی نقشه مشخص شده و خطوط اتوبوسرانی، مترو، بناهای تاریخی و تفرجگاه های گردشگری نیز بر روی این نقشه مشخص شده و با حضور وزیر گرشگری رونمایی خواهد شد.

جانفشان در ادامه برنامه های استان تهران در نمایشگاه عنوان کرد: کتاب گردشگری تهران که با نام کتاب تهران از نگاه گردشگری که کلیه جاذبه های گردشگری تفریحی، طبیعی، تاریخی و مذهبی استان تهران را به شکل بسیار نفیسی در این کتاب خوب و سترک تدوین شده در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

او اضافه کرد: رونمایی از یک مجموعه پژوهشی و علمی در خصوص بازار تهران که یکی از نقاط مهم تاریخی شهر تهران است به صورت کتابی تحت عنوان بازار تهران به نوشته دکتر مختاری که از مهندسان شناخته شده بخش میراث فرهنگی ایران هستند تدوین شده را نیز در این نمایشگاه خواهیم داشت.
 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با بیان اینکه سالن ۴۱ نمایشگاه به دو بخش همکف غرفه های مرتبط با گردشگری و بخش فوقانی مرتبط با صنایع دستی استان تهران تشکیل شده اظهار داشت: استان تهران در حوزه صنایع دستی در رشته های آبگینه، شیشه گری و کریستال، رشته چوب و منبت و رشته زیورآلات که در کشور جزو برترین هاست در نمایشگاه حضور فعال دارند و خرسندیم که هنرمندان صنایع دستی استان تهران با قوت و کیفیت بسیار خوبی در این نمایشگاه حاضرند.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه شهرداریهای استان فعال بودند و سعی ما بر این بود که قابلیت‌های گردشگری شهرستان های استان تهران که ۱۶ شهرستان و 40 شهر هستند را به بازدیدکنندگان عرضه کنیم و اقتصاد گردشگری که امروز در حوزه های شهری یکی از اقتصادهای برتر و پیشتاز است بتواند با کمک شهرداری ها گسترش بیشتری پیدا کند.

جانفشان بیان کرد: هفته گذشته با حضور وزیر گردشگری، ۴۵ پروژه گردشگری را افتتاح کردیم که شامل هتل ها، مجموعه ها و مجتمع های گردشگری و سفره خانه می شد. ما در حال حاضر حدود ۸۸ پروژه مهم در حال اجرا داریم، از هتل های پنج ستاره و چهار ستاره، مجتمع‌های بزرگ گردشگری و بوم گردی ها که بسیار مورد توجه قرار گرفته تا هتل های تاریخی و بوتیک هتل ها که همگی در سطح شهر تهران در حال اجرا است و ۷۰ درصد آنها تا پایان سال 1400 افتتاح خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در آخر عنوان کرد: حدود 50 درصد آژانس های کشور در شهر تهران هستند و برای عید امسال سعی کردیم که برنامه های ما با تکیه بر سفرهای داخلی باشد و بتوانیم ازجاذبه های کشور در استان‌های مختلف استفاده کنیم و تفاهمنامه هایی را با ادارات کل استان‌ها تنظیم کردیم که تورها و آژانس ها در این بخش فعال تر از قبل باشند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: