رشد 3279 درصدی سودآوری در 9 ماه؛
کد خبر: ۳۲۷۳۵۰
۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
0
«تاصیکو» که در سال جاری وارد بازار سرمایه شده، خود از رشد قیمت سهم ها در این بازار سود بسیار مناسبی کسب کرد.

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «سرمايه گذاری صدر تامين» گزارش عملکرد دوره 9 ماهه منتهی به بهمن سال جاری با ثبت رشد سود بسیار بالا منتشر کرد.

بر اساس صورت های مالی منتشر شده، این شرکت طی دوره یاد شده موفق به تحقق 287 ريال سود به ازای هر سهم شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان از رشد خیره‌کننده 3279 درصدی دارد.

عمده دلیل این رشد ناشی از سود فروش سرمایه گذاری ها است. افزایش قیمت سهم ها در بازار سرمایه طی سال جاری، کام «تاصیکو» را به خوبی شیرین کرد و این شرکت با فروش 7 هزار و 887 میلیارد ريال سهام، به سود 6 هزار و 492 میلیارد ريالی دست یافت. این در حالی است که در کل سال مالی گذشته یک هزار و 238 میلیارد ريال سود فروش سرمایه گذاری ها به ثبت رسانده بود.

از سوی دیگر، یک هزار و 175 میلیارد ريال سهم خریداری کرده و این موضوع به خوبی بیانگر این است که «تاصیکو» بیش از آن که خریدار باشد، فروشنده سهام بوده است.

در کنار این مورد، درآمد سود سهام با افزایش 174 درصدی، به 88 میلیارد ريال رسید.

لازم به ذکر است که «تاصیکو» بالغ بر 23 هزار و 90 میلیارد ريال در شرکت های حاضر در بازار سرمایه سرمایه گذاری کرده که ارزش روز بازار آن ها بیش از 154 هزار و 360 میلیارد ريال است. بنابراین، فروش سرمایه گذاری های انجام شده در بورس سود بسیار مطلوبی را برای این شرکت به دنبال خواهد داشت.

به علاوه، 7 هزار و 212 میلیارد ريال در شرکت های غیربورسی سرمایه گذاری کرده که عرضه اولیه برخی از این شرکت ها نیز می تواند بیش از پیش بر سود این شرکت بیافزاید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: