April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۰۲۲۵
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
0
شرکت «توکاریل» در سال 98 کمتر دست به فروش سرمایه گذاری ها زد و افت سودآوری به قیمت بالا رفتن ارزش سرمایه گذاری ها را به جان خرید.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، برخلاف بسیاری از شرکت ها که سال 98 به سبب رشد نرخ های فروش محصولات و خدمات با افزایش سودآوری مواجه شده بودند، در شرکت «توکا ریل» شرایط به گونه‌ای دیگر بود.

بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده دوره 12 ماهه منتهی به اسفند سال 98، شرکت «توکا ریل» به ازای هر سهم 414 ريال سود ساخته که 19 درصد کمتر از سود تحقق یافته سال 97 است.

اصلی ترین و تنها دلیل کاهش سودآوری، افت 56 درصدی درآمد سرمایه گذاری ها است که در سال 97 رقمی بالغ بر 920 میلیارد ريال محقق شد و در سال 98 به 406 میلیارد ريال تنزل یافت. علت آن نیز کاهش سود فروش سرمایه گذاری ها بوده است. گویا این شرکت در شرایطی که رونق در بازار سرمایه موج می زند میلی به فروش سهام تحت تملک خود ندارد و تنها نظارگر افزایش ارزش سبد خود است.

درآمدهای عملیاتی شرکت 26 درصد رشد داشته و سود عملیاتی نیز با همین میزان رشد به یک هزار و 157 میلیارد ريال رسید. بنابراین، از نظر عملیاتی «توریل» در سال 98 رشد کرده اما؛ فقط یک سرفصل غیرعملیاتی موجب شد تا سود خالص با افت مواجه شود.

از قراردادهای حاضر فقط قرارداد حمل ريلي مواد اوليه (اپال پارسيان) در سال 99 نیز تداوم دارد و برای این سال باید مجدد به دنبال قراردادهای تازه برود.

شایان ذکر است که هیئت مدیره «توریل» درنظر دارند از یک هزار و 326 میلیارد ريال سود خالص تحقق یافته، 40 درصد آن را در مجمع عمومی عادی سالیانه بین سهامداران خود تقسیم کنند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: