April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سود «ایران ترانسفو» قدرت گرفت
کد خبر: ۳۳۳۷۳۶
۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
0
سال 98 «بترانس» توانست با رشد مقداری و نرخ ها، به درآمد مطلوب دست یابد.


به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «ایران ترانسفو» سال مالی منتهی به اسفند 98 را با تحقق 1033 ريال سود به ازای هر سهم به پایان رساند؛ در سال 97 سود 414 ريالی شناسایی شده بود.


علت اصلی رشد 149 درصدی سودآوری، افزایش 97 درصدی مبلغ فروش محصولات است. در سال 98 مقدار فروش رشد 3 هزار مگا ولت آمپر معادل 33 درصدی داشت. برای سال 99 نیز رشد مقداری 3 هزار تنی پیش بینی شده است.

 

مهمترین محصولات «ایران ترانسفو» ترانسفورماتورهای توزیع و قدرت است که نرخ ترانسفورماتور توزیع در سال 97 به صورت میانگین 594 میلیون ريال بود که در سال 98 با رشد 60 درصدی، به 948 میلیون ريال افزایش یافت. نرخ فروش ترانسفورماتور قدرت نیز افزایش 50 درصدی داشت.


هیئت مدیره شرکت پیش بینی کرده در طول سال 99 به درآمد عملیاتی 12 هزار و 511 میلیارد ريالی دست یابد که در فصل اول، 15 درصد این رقم را پوشش داده که چندان امیدوارکننده نیست.


شرکت «ایران ترانسفو» به جهت افزایش تولید ترانسفورماتور و در راستای کاهش زمان تحویل محصول، در بهمن ماه سال 87 مجوز طرح توسعه تولید ترانسفورماتورهای قدرت با ظرفیت اسمی 11500 مگاولت آمپر را دریافت کرد.

 

پیش بینی می شد این طرح در کوتاهترین زمان ممکن به بهره برداری برسد اما؛ به جهت مشکلات نقدینگی و همچنین تحریم ها، راه اندازی این طرح به تعویق افتاد.
با وجود این که طرح توسعه تولید ترانسفورماتورهای قدرت تاکنون 33 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما؛ به دلیل کاهش تقاضا در بازار از دستور کار خارج شد.
نکته دیگر این که «بترانس» مالکیت 100 درصدی بر شرکت های ایران ترانسفوری و توزيع ايران ترانسفور زنگان دارد و در سال 98 از محل زیرمجموعه های خود به درآمد یک هزار و 57 میلیارد ريالی دست یافت.

 

در مجموع، با کسب 3 هزار و 784 میلیارد ريال سود خالص، جمع کل سود انباشته شرکت به رقم 4 هزار و 795 میلیارد ريال رسید که حدود یک هزار میلیارد ريال بیش از سرمایه اسمی است و دست سهامداران را برای تقسیم سود مناسب در مجمع سالانه باز گذاشته است.

دست باز «بترانس» در تقسیم سود بالا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: