کد خبر: ۳۳۶۳۸۷
۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
0
وزیر تجارت انگلیس وعده داد که با تعرفه های آمریکا بر واردات از اسکاتلند مبارزه خواهد کرد و آنها را "غیرقابل قبول و ناعادلانه" خواند.

تاکید انگلیس بر مبارزه با تعرفه های

به گزارش پول نیوز  به نقل از رویترز، لیز تراس، وزیر تجارت بریتانیا روز یکشنبه در یک مقاله در روزنامه تلگراف وعده داد که با تعرفه های آمریکا بر واردات از اسکاتلند مبارزه خواهد کرد و آنها را "غیرقابل قبول و ناعادلانه" خواند.

 

این وزیر انگلیسی در حالی که اتحادیه اروپا را متهم به ناتوانی در محافظت از منافع انگلیس و اسکاتلند کرد، نوشت: من برای انداختن این تعرفه های ناعادلانه در زباله دان تاریخ مبارزه خواهم کرد.

 

دولت آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که 15 درصد تعرفه برای واردات هواپیماهای ایرباس و 25 درصد تعرفه برای سایر کالاهای اروپایی در ادامه اختلافات طولانی مدت تجاری دو طرف همچنان اعمال خواهد کرد هرچند که تعرفه های اضافی دیگری را که تهدید کرده بود اعمال نکرد.

 

بریتانیا نیز بعد از هشدار صنایع خود درباره تصمیم واشنگتن مبنی بر حفظ تعرفه ها، اعلام کرده بود که از آمریکا برای پایین آوردن تعرفه واردات کالاها درخواست خواهد کرد.

 

تراس تأکید کرد: تعرفه های ایالات متحده در مورد واردات از این کشور "غیر قابل قبول و ناعادلانه" است. من نمی توانم در مورد آن واضح تر بگویم.

 

وی همچنین به توافق با ژاپن اشاره کرد و افزود: ما درباره کلیات توافق نامه ای که فراتر از توافق اتحادیه اروپا با ژاپن باشد، به اجماع رسیده ایم.

 

انگلیس که در ماه ژانویه اتحادیه اروپا را ترک کرده است، بر اساس توافقنامه سال 2019 اتحادیه اروپا با ژاپن، در صدد انعقاد یک توافقنامه تجاری با این کشور تا پایان سال است یعنی زمانی که قرارداد انتقال بدون تغییر انگلیس با اتحادیه اروپا منقضی می شود.

منبع:تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: