پول نیوز عملکرد بازار سرمایه در هفته جاری را بررسی کرد؛
کد خبر: ۳۴۶۷۲۳
۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
0
شاخص کل در بازار بورس امروز چهارشنبه، ششم اسفندماه ۹۹ پنج هزار و ۹۱۵ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۲۰۵ هزار واحد رسید.
تولیدی////
به گزارش پول نیوز، شاخص کل بورس در پایان معاملات روز شنبه ۲ اسفند با ریزش ۵ هزار و ۵۰۰ واحدی در سطح یک میلیون و ۲۳۲ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز سرخپوش شد و با ریزش ۶۳۷ واحدی، رقم ۴۳۸ هزار و ۳۲۰ واحد را ثبت کرد. «فارس»، «شستا» و «فولاد» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند و «فملی» «وپارس» و «کگل» نماد‌هایی با اثر مثبت بر شاخص بورس بودند. نماد فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) امروز به دلیل افزایش بهای جهانی مس با افزایش تقاضای شدیدی همراه بود. فملی امروز به تنهایی تاثیر مثبت ۳ هزارو ۲۰۰ واحدی بر شاخص بورس داشت. «فملی»، «وپارس»، «فولاد» سه نماد پرتراکنش بورس امروز بودند. ارزش معاملات بورس به حدود رقم ۵۴۰۰ میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات فرابورس نیز ۴۵۰۰ میلیارد تومان بود

روز پس از آن نیز بازار سرمایه با ریزش ۱۰ هزار واحدی در سطح یک میلیون و ۲۲۲ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز سرخپوش شد و با افت ۱۱۰۰ واحدی، رقم ۴۳۷ هزار و ۱۷۶ واحد را ثبت کرد. «فارس»، «فولاد» و «شستا» سه لیدر بازار، نماد‌هایی بودند که بیشترین تاثیر منفی را در شاخص داشتند و «همراه» «امید» و «سیسم» نماد‌هایی با اثر مثبت بر شاخص بورس بودند. «ولپارس»، «فملی» و «سیتا» سه نماد پرتراکنش بورس امروز بودند. ارزش معاملات بورس امروز ۲۵۰۰ میلیارد تومان بود و ارزش معاملات فرابورس ۶۶۰۰ میلیارد تومان بود.

شاخص کل بورس در معاملات روز دوشنبه با ۸۱۱۳ واحد کاهش، در رقم یک میلیون و ۲۱۴ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۱۰۷۵ واحد نزول، تا رقم ۴۳۶ هزار و ۹۶ واحد کاهش یافت. معامله گران این بازار ۲۸۸ هزار معامله به ارزش ۲۵ هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال انجام دادند. فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پالایش نفت بندرعباس نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. شاخص کل فرابورس هم ۱۴۷ واحد کاهش یافت و رقم ۱۷ هزار و ۲۵۴ واحد را ثبت کرد. معامله گران این بازار ۱۴۲ هزار معامله به ارزش ۱۲۶ هزار و ۷۸۱ میلیارد ریال انجام دادند. بانک دی، پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، سنگ آهن گهر زمین، سرمایه گذاری صبا تامین و اعتباری ملل نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات روز پس از آن با افت ۲ هزار هزار واحدی به رقم یک میلیون و ۲۱۱ هزار واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۹۹۷ هزار واحدی به رقم ۴۳۵ هزار و ۹۶ واحدی رسید. همچنین شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افت ۶۵۱ واحدی به رقم ۲۸۴ هزار و ۳۰۰ واحد رسید و شاخص سهام آزاد شناور ۱۷۱۳ واحد افت داشت و به سطح یک میلیون و ۷۴۸ واحدی رسید. در پایان معاملات نماد‌های فملی، شستا، فولاد، شتران، خساپا، شبندر و خودرو پر تراکنش‌های بازار بودند. نماد‌های فملی، فولاد، فارس، شستا، خودرو، زمپنا و وبملت بیشترین تاثیر را در روند شاخص کل بورس داشتند. همچنین نماد‌های پالایش، دارایکم، فملی، شستا، وپارس، خساپا و شبندر بیشترین ارزش معاملات را در بورس اوراق بهاداراز آن خود کردند و نماد‌های کمند، فملی، سپاس، پارند، کسعدی و سیتا از پر تقاضا‌ترین‌های بازار بودند. در پایان معاملات فرابورس نیز شاخص کل بیش از ۲۹ واحد افت داشت و به رقم ۱۷ هزار و ۲۲۳ واحد رسید نماد‌های کزغال، وسپهر، آریا، رافزا، بگیلان، شاروم و بپیوند از پر تراکنش‌های بازار بودند.

شاخص بورس در پایان معاملات هفته جاری ۶ اسفند ۹۹، بیش از چهار میلیارد و ۳۱۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۹ هزار و ۸۲۸ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۷۱۶ واحد کاهش به ۴۳۴ هزار و ۳۸۹ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۴۶۸ واحد افت به ۲۸۳ هزار و ۸۳۸ واحد رسیدند. شاخص بازار اول چهار هزار و ۵۲۲ واحد و شاخص بازار دوم ۱۱ هزار و ۲۸۲ واحد کاهش داشتند. علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۴۶۰ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۳۵۱ واحد، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۱۰۵ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۱۰۵ واحد، فولاد آلیاژی ایران (فولاژ) با ۸۰ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۵۵ واحد، گروه صنعتی ملی (وملی) با ۳۸ واحد، سیمان آرتا اردبیل (ساربیل) با ۳۷ واحد و معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگل) با ۳۷ واحد تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.
 

با افت و خیز‌های این هفته بازار بورس، باید دید در هفته آینده چه سرنوشتی در انتظار سهامداران است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: