April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس کمیسیون حقوقی انجمن انبوه‌سازان استان تهران در گفت ‌و ‌گو با «پول نیوز»:
کد خبر: ۳۵۳۳۹۳
۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
0
رئیس کمیسیون حقوقی انجمن انبوه ‌سازان مسکن و ساختمان استان تهران با انتقاد از عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: متاسفانه سازمان نظام مهندسی به اهداف خوب و متعالی که از روز اول برای این سازمان پیش بینی شده بود، عمل نکرده است.

بازار داغ کوپن فروشی در سازمان نظام مهندسی

 

به گزارش پول نیوز، محمدعلی ربانی در گفت ‌و ‌گو با پول نیوز با بیان این مطلب افزود: این در حالی است که در بین جامعه مهندسان، مهندسان اخلاق مدار، متعهد و مورد اعتمادی نیز هستند که مظلوم واقع شده اند.

وی با اشاره به رواج سیستم امضا فروشی و کوپن فروشی در سازمان نظام مهندسی بیان کرد: سیستم کوپن فروشی سال هاست که در این سازمان غالب شده و این مسئله به نظام کیفی ساخت و ساز کشور لطمات جبران ناپذیری وارد می کند.

ربانی با تاکید بر این که مسولان سازمان نظام مهندسی ساختمان در دوره جدید هیئت مدیره، باید تلاش کنند تا هر چه سریعتر به وضعیت حاکم بر این سازمان پایان دهند، تصریح کرد: باید برنامه ها و قوانینی را وضع کنند که بساط کوپن فروشی در نظام مهندسی از بین برود.

دبیر انجمن انبوه ‌سازان مسکن و ساختمان استان قم در عین حال با اشاره به مطالبات انبوه سازان و تولیدکنندگان مسکن از سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: ما در عین اینکه مطالباتی از سازمان نظام مهندسی داریم، مطالباتی هم از معاونت سازمان ها و نهادهای وزارت راه و شهرسازی داریم و آن اینکه سازمان نظام مهندسی در جایگاه واقعی خود یعنی یک سازمان نظارتی و مشاوره ای فعالیت کند، بدون اینکه بخواهد وارد امور اجرایی شود.

این سازنده مسکن در ادامه عنوان کرد: با توجه به اقدامات چند سال گذشته و حمایت های تعدادی از وزرا از این سازمان و نیز با توجه به مخالفت شدید برخی دیگر از وزرا با برنامه های سازمان نظام مهندسی، تاکید ما بر این است که سازمان پوشش نظارتی خود را بسیار گسترده تر کند و از این روند کوپن فروشی و امضافروشی در بین اعضای خود جلوگیری کند.

وی ادامه داد: شرایط باید به گونه ای فراهم شود که مهندسان ما در گروه های مختلف بتوانند به صورت واقعی برگه ها را امضا کنند و مهر بزنند و به درستی بر ساخت و سازها نظارت کنند تا مسکن هایی را که به عنوان یک جان پناه برای مردم محسوب می شود، با کیفیت و بالا به بهره برداران تحویل دهند.

این کارشناس مسکن با ابراز تاسف از اینکه در شرایط کنونی چنین روندی بر سازمان نظام مهندسی ساختمان حاکم نیست، تاکید کرد: عملا چنین فرآیندی را در این سازمان مشاهده نمی کنیم و امروز مشاهده می کنیم که حتی مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی که در خارج از کشور سکونت دارند، مهر و امضای خود را در اختیار گروهی دیگر قرار می دهند که از مهر و امضای آنها برگه ها استفاده می کنند. به این صورت که مثلا مهندس دیگری طراحی می کند و در پای برگه های معماری مهر او را می زنند.

ربانی تشریح کرد: این در حالی است که این مهندسان حتی حضور فیزیکی در ایران ندارند و حداکثر کارشان این است که هر از چند گاهی برای انجام امور عضویت خود به سازمان نظام مهندسی مراجعه می کنند و دوباره ناپدید می شوند.

رئیس کمیسیون حقوقی انجمن انبوه ‌سازان استان تهران با تاکید بر اینکه این گونه مسائل باید از سازمان نظام مهندسی برچیده شود، اظهار داشت: متاسفانه دولت هم برای حل این مسائل نمی خواهد وارد این مقوله شود، چون می داند که اگر وارد این مقوله شود، سر از ناکجا آباد در می آورد و وضعیت واقعا اسفبار خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: