کد خبر: ۳۶۳۴۸۲
۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
0
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۲۲ هزار و ۳۰۰ واحد رشد کرد و به عدد یک میلیون و ۳۹۸ هزار واحد رسید.
خریداران بورس بازی آخر را بُردند
در پایان معاملات روز شنبه شاخص کل بورس پس از افت ۱۸هزار و ۲۲۶واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۷۵هزار واحدی قرارگرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز ۱.۶درصد افت کرد. آخرین قیمت ۴۵نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۷۵نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند. حقیقی‌ها امروز۹۷۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نماد‌های «فسبزوار»، «کیمیاتک»، «فولاد»، «خودرو»، «کدما»، «شپنا» و «خساپا» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های «فجهان»، «توسن»، «فرابورس»، «مدیریت»، «گدنا»، «کرمان» و «وهامون» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود چهار هزار میلیارد تومان رسید.

شاخص بورس تهران در روز یکشنبه با رشد ۱۴ هزار و ۶۶۶ واحدی به عدد یک میلیون و ۳۷۶ هزار واحد و شاخص هم وزن با رشد ۳ هزار و ۵۳۲ واحدی به عدد ۳۶۶ هزار واحد رسید. نماد‌های فولاد، کگل، شپندر و شپدیس بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. در فرابورس نیز شاخص با رشد ۱۴۱ واحدی به عدد ۱۹ هزار و ۵۴۲ هزار واحد رسید و نماد‌های آریا، فرابورس و غصینو بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. همچنین ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از سه هزار و ۱۶۵میلیارد تومان رسید و ۲۲۵میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی بود.

شاخص بورس در پایان معاملات روز دوشنبه ۲۱ هزار و ۱۱۴ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۳۶۱ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با افزایش ۳ هزار و ۱۲۲ واحدی در سطح ۳۶۳ هزار و ۱۰۵ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۶۹ واحد بالا آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۴۰۰ واحد قرار گرفت. نماد‌های «فولاد»، «فملی» و «کگل» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد «رانفور»، «برکت» و «آپ» نماد‌های بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. فرابورس نیز نماد‌های «آریا»، «ذوب» و «صبا» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «سمگا»، «شجم» و «اتکای» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.
 

در پایان معاملات روز سه‌شنبه شاخص کل بورس پس از رشد ۱۴هزار و ۶۶۶واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۷۶هزار واحدی قرارگرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز ۰.۹۷درصد رشد کرد. آخرین قیمت ۱۹۶نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۸۹نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۴۹۶ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران بیش از ۴.۲ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۳۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند. ارزش معاملات فرابورس هم به بیش از هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان رسید که با این حساب ارزش معاملات دو بازار به ۵ هزار میلیارد تومان نزدیک شد.

شاخص کل بورس تهران در پایان روز چهارشنبه ۵۲۰۰ واحد رشد کرد و در سطح یک میلیون و ۳۸۱ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل بورس تهران در پنجمین روز هفته در شروع معاملات بازار سبزپوش شد و با رشد ۵۲۰۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۸۱ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۲۳۰۰ واحدی، ۳۶۸ هزار و ۹۵۷ واحد را ثبت کرد. فرابورس نیز سبزپوش شد و به ۱۹ هزار و ۶۰۰ واحد رسید. نماد‌های خودرو شپدیس و فملی بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های شتران، لپارس و‌های وب مانع از رشد بیشتر شاخص بورس تهران شده اند. در شروع معاملات با وجود اینکه تقاضای بهتری در بازار وجود دارد، اما همچنان صف‌های فروش برنده رقابت هستند و از ارزش بیشتری نیز برخوردارند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: