خرید اینترنتی اهمیت زیادی در عصر مدرن پیدا کرده است. روزی بهخاطر مشغلههای فراوان مجبور به خرید اینترنتی میشویم، یک روز هم برای رعایت مسائل بهداشتی نمیتوانیم به فروشگاههای شهر سر بزنیم. حالا اگر شعبهٔ مجازی فروشگاهی بهراه نباشد، دچار ضرر میشود. با پیشرفت تکنولوژي، فروش آنلاین بیشتر از قبل در دسترس قرار گرفته است. در ادامه راهنمایی جامع برای تأسیس فروشگاه اینترنتی ارائه میکنیم تا قدم به قدم مراحل آن را بشناسید. اگر قصد طراحی سایت فروشگاهی را دارید، این مطلب را از دست ندهید!
همیشه برای انجام یک کار، راههای گوناگونی را در برابر خود میبینید. برای ایجاد فروشگاه اینترنتی نیز، راههای متنوعی وجود دارد. بررسی هر یک از راهها و سنجیدن تناسب آن با میزان بودجه و نیاز شما، یکی از اولین اقداماتی است که برای راهاندازی فروشگاه اینترنتی باید انجام دهید. چند روش مهم این کار را در ادامه بررسی میکنیم.
یک راه مهم برای داشتن فروشگاه اینترنتی، طراحی سایت اختصاصی است. شما در این روش میتوانید با برندسازی و طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی، نام و نشانی برای برند خود در اینترنت بسازید. از آنجایی که فروشگاه اختصاصی است، هر گاه بخواهید میتوانید تمامی اجزای آن را تغییر دهید. با این حال، پشتیبانی فنی سایت با شماست و هزینههایی در پی دارد.
برای طراحی سایت شما به افراد متخصص یا شرکتهایی که سایت طراحی میکنند، مراجعه میکنید و سفارش سایت خودتان را میدهید. سپس هزینه را میپردازید و مدت زمانی را که میتواند از یک تا چند ماه باشد، صبر میکنید. سایت شما طراحی شده و به شما تحویل میشود. خرید هاست و تمدید اشتراک به عهدهٔ شما خواهد بود. این فرایند برای شروع فروش آنلاین میتواند باعث دلسردی شما شود. چرا که مسیری پر هزینه بوده و به زمان زیادی احتیاج دارد.
حتماً شما هم با فروشگاههای اینترنتی در شبکههای اجتماعی آشنا هستید. وقتی استفاده از این شبکهها زیاد شد، فرصت بسیار مناسبی برای فعالیت کسبوکارهای کوچک فراهم کرد. یکی از راههای کمهزینه برای تأسیس فروشگاه اینترنتی، فعالیت در شبکههای اجتماعی است.
شما میتوانید با تولید محتوای مرتبط با محصول یا خدماتی که ارائه میکنید، به جذب مشتری بپردازید. همچنین میتوانید تصاویر مناسبی از محصول را قرار دهید و با مشتریها به صورت مستقیم تعامل کنید. تمامی این موارد به فروش و رشد کسبوکارتان کمک میکند. با این حال شبکههای اجتماعی به اندازه سایتها پایدار نیستند. با فیلتر یا تحریم ممکن است از دسترس خارج شوند و زحمات شما را بر باد بدهند. هزینهٔ تولید محتوای تصویری نیز به نسبت محتوای متنی گرانتر است.
با توجه به اینکه طراحی سایت اختصاصی بهصرفه نیست و زمان زیادی میبرد، و همچنین شبکههای اجتماعی ناپایدارند و نمیتوانند نمایندهٔ شایستهای برای برند کسبوکار شما باشند، پس راهحل چیست؟ دیگر چه روشی برای ساخت فروشگاه اینترنتی وجود دارد؟
خدمات سایت ساز بر پایهٔ SaaS یا خدمات نرمافزاری بوده و میتواند کمک بزرگی به کسبوکارهای کوچک تا متوسط باشد. با استفاده از سایتساز بدون معطلی سایت شما آماده میشود و دیگر نیازی نیست که نگران زمان تلفشده یا هزینههای حاشیهای باشید. شما با سفارش سایت دلخواهتان میتوانید بهسرعت صاحب آن سایت میشوید. مدیریت سایت نیز از طریق یک پنل کاربرپسند انجام میگیرد و فرایند پیچیدهای ندارد.
سایتساز انواع مختلفی دارد. سایتسازهای خارجی مانند گوگل به نظر گزینهٔ مناسبی هستند. با این وجود باید دقت کنید که به دلیل تحریمها، استفاده از تمامی خدمات گوگل امکانپذیر نیست. برای مثال شما نمیتوانید کسبوکارتان را در سرویس Google My Business ثبت کنید. همچنین محیط کاربری انگلیسی و نبود پشتیبان فعال از کاربران ایرانی میتواند برای شما دردسرساز باشد.
ویترین یک سایتساز ایرانی است که میتوانید با خیال راحت از خدمات آن بهرهمند شوید. با استفاده از ویترین میتوانید سفارش طراحی سایت فروشگاهی بدهید، قالب موردنظرتان را انتخاب کنید و بهراحتی به مدیریت سایت خود بپردازید. آموزشهای کار با پنل کاربری نیز از همان ابتدا در اختیار شما قرار میگیرد. همچنین پشتیبانی ویترین پاسخگوی سؤالات و مشکلات شما خواهد بود.
در ابتدا باید بدانید که چگونه سایتی میخواهید افتتاح کنید؟ فروشگاه اینترنتی؟ خیلی هم عالی! چه فروشگاهی؟ ساعت؟ لوازم یدکی؟ مواد غذایی؟ شاید هم رستوران دارید و میخواهید سفارش اینترنتی مستقل را تجربه کنید! جای نگرانی نیست. شما میتوانید با استفاده از سایتساز ویترین، سایت دلخواهتان را با کاربری دلخواه خود طراحی کنید و در همان لحظه تحویل بگیرید.
مراحل اینکار بسیار ساده است. کافی است یک عنوان، آدرس و توضیحات مناسب برای کسبوکارتان داشته باشید. تمامی این موارد در روزهای بعدی نیز قابل تغییر و تنظیم مجدد است. سپس باید بدانید که به چه سطحی از خدمات نیاز دارید. در ویترین شما متناسب با نیازتان هزینه میکنید و مجبور به هزینههای اضافی نیستید. کار طراحی فنی سایت شما در اینجا تمام میشود و بقیهٔ زمانتان را صرف تولید محتوای متنی و گرافیکی، بارگذاری و تنظیم محصولات فروشگاه و تعامل با مشتریها و سفارشهای آنها میکنید. اما اگر نمیدانید استفاده از سایتساز چه مزیتهایی دارد، ادامۀ این مطلب را از دست ندهید!
تیم فنی سایتساز ویترین چشم از سایت شما برنمیدارد. به همین خاطر شما نگران امنیت سایتتان نخواهید بود. همچنین به این دلیل که سایتهای ویترین از صفر کدنویسی شدهاند، باگهای معمول در سایتهای دیگر را نخواهید داشت.
سایتهای ویترین به صورت بهینهای کدنویسی شدهاند. به همین خاطر سرعت بارگذاری صفحات آن بالاست. سرعت بالای بارگذاری صفحات سایت بسیار مهم است و باعث رضایت کاربران اینترنتی از سایت شما میشود.
تمامی قالبهای استفاده شده در ویترین، واکنشگرا بوده و متناسب با اندازهٔ صفحه نمایش درمیآیند. از آنجا که بیشتر کاربران اینترنتی با گوشی همراه به وبگردی میپردازند، ریسپانسیو بودن سایت شما یک مزیت رقابتی مهم محسوب میشود.
وجود پشتیبان باعث دلگرمی شما در مشکلات است. اگر در زمان کار با سایت به مشکلی بخورید یا سؤالی برایتان پیش بیاید، پشتیبان میتواند از هر نظر شما را راهنمایی کند. حضور پشتیبان باعث میشود تا شما تنها روی پیشرفت سایتتان تمرکز کنید و خیالتان از همه جهت راحت باشد.
مجموعهٔ ویترین با ارائهٔ خدمات راه اندازی فروشگاه اینترنتی، به همراه تیم حرفهای خود میتواند به شما در مسیر تأسیس یک فروشگاه اینترنتی کمک کند. اگر قصد دارید تا فروشگاه خودتان را در فضای مجازی راهاندازی کنید، این فرصت را از دست ندهید.