April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۷۵۸۲
۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
0
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو با اشاره به ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت ایران در قانون بودجه ۱۴۰۱ گفت: منابع این صندوق حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بوده که از بخش ملی و استانی تامین خواهد شد.
ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت ایران با ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
«محسن بختیار» در نشست وزیر نیرو با مدیران صنعت آب و آبفای کشورافزود: منابع این صندوق در موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد که در وزارت نیرو در دو بخش ارتقای بهره‌وری آب و توسعه استفاده از منابع انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه بعد از استقرار دولت سیزدهم نسبت به تدوین برنامه جامع و زمان‌بندی شده برای صنعت آب و آبفا اقدام جدی صورت گرفت، ادامه داد: از دیروز بررسی لایحه بودجه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شروع شده که امیدواریم شرایط خوبی در بخش آب و آبفا رقم بخورد.

معاون وزیر نیرو گفت: شرایط بودجه‌ای نشان می‌دهد که رشد بودجه عمومی دولت نسبت به امسال بسیار پایین است و به طور عملی یک سیاست انقباضی در مورد اعتبارات هزینه‌ای اعمال شده است.

بختیار بودجه سال ۱۴۰۱ را دارای چند رویکرد اساسی و تحولی دانست و خاطرنشان کرد: تقویت اعتبارات استانی در جهت تمرکززدایی و توجه به قابلیت‌های استان‌ها مبتنی بر برنامه آمایش سرزمین، تجمیع اعتبارات طرح‌های تعمیرات اساسی و تامین تجهیزات و ماشین آلات به‌منظور افزایش اختیارات وزرا در جهت کمک به تمرکز و تصمیم‌گیری وزارتخانه‌های مربوطه و ساماندهی و ادغام طرح‌های موازی در جهت حذف هزینه‌های غیرضروری و تعدد طرح‌ها جزو همین رویکرد‌ها است.

به گفته وی، ۲۸۳ طرح آب و آبفا از مجموع ۶۱۶ طرح به استان‌ها واگذار شده است.

بختیار خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبارات هم در ردیف‌های متفرقه بودجه سال ۱۴۰۱ متمرکز شده که بخش عمده اعتبارات در این مجموعه قرار دارد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو گفت: مابه التفاوت قیمت تکلیفی و قیمت تمام شده فروش هر متر مکعب آب و برق، تامین آب، آبرسانی اضطراری به شهر‌ها و روستا‌ها با اولویت مشارکت بخش غیردولتی، نمونه‌ای از ردیف‌های متفرقه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: