April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
قیمت سیمان امروز ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
کد خبر: ۳۷۰۲۹۵
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
0
قیمت سیمان، امروز ۱۱ بهمن ۱۴۰۰، امروز سه نرخه شد. سیمان در بورس کالا با قیمت‌های، ۳۹۶ تومان، ۵۴۱ تومان و ۵۱۶ تومان عرضه شد. این کالا در بازار آزاد هم از پاکتی ۳۷ هزار تومان تا پاکتی ۴۸ هزار تومان، عرضه می‌شود.
سیمان سه نرخه شد؟
قیمت سیمان امروز ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۰، با سه نرخ در بورس کالا عرضه شد. سیمان امروز با قیمت ۳۹۶ تومان، ۵۴۱، تومان و ۵۱۶ تومان در بورس کالا عرضه شد.

قیمت سیمان از اواسط هفته پیش ثباتی نسبی داشت و امروز، یازدهم بهمن ماه ۱۴۰۰ هم تغییر زیادی نکرده است. قیمت هر پاکت ۵۰ کیلویی سیمان در بورس کالا، ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان، ۲۷ هزار و ۵۰ تومان و ۲۵ هزار و ۸۵۰ تومان است.
قیمت سیمان در بازار آزاد بستگی به عواملی مانند شرکت ارائه دهنده، مقدار و نوع آن دارد. هر پاکت سیمان امروز ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۰ در بازار آزاد، از ۳۷ هزار تومان تا ۴۸ هزار تومان عرضه می‌شود.

هنوز هم برق واحد‌های سیمانی وصل نشده است. البته، قیمت سیمان تغییر زیادی نکرده، اما انجمن سیمان هشدار داده بود در صورتی که برق واحد‌های سیمانی دوباره وصل نشود، سیمان این هفته گران می‌شود.

مشکل قطع برق واحد‌های سیمانی به حدی رسیده است که نادر غفاری، عضو انجمن سیمان به دولت در مورد افزایش قیمت سیمان در هفته بعد هشدار داده است. او گفته بود: چنانچه قطع برق سیمانی‌ها در این هفته هم تداوم داشته باشد، این قطعی برق در نهایت منجر به کمبود سیمان در بازار می‌شود. در صورت کمبود، قیمت سیمان نیز در بازار افزایش می‌یابد.

انجمن سیمان گزارش داده بود که واحد‌های سیمانی از ذخایر خود در بازار عرضه می‌کنند و به همین دلیل هم هنوز سیمان گران نشده است.

وزارت نیرو پیش از این قول داده بودند که با پایان تابستان، برق صنایع هم از حالت سهمیه‌بندی خارج شود. حالا واحد‌های سیمانی از مازوت به جای سیمان استفاده می‌کنند و یکی از معضلات استفاده از مازوت، هزینه کمرشکن حمل آن است.

واحد‌های سیمانی گفته بودند گاهی کرایه حمل مازوت از خود مازوت بیشتر می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: