April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۰۸۸۴
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
0

منطقه 22 تهران (چیتگر) این روز ها بسیار مورد توجه افرادی است که در زمینه سرمایه گذاری های ملکی فعالیت می کنند. این منطقه یکی از مناطق محبوب تهران می باشد که علاوه بر شرایط آب و هوایی مطبوع، بهره مندی از فضاهای سبز وسیع و موقعیت قرار گیری خوب، در سال های اخیر و با توجه به ساخت و ساز های انبوه و احداث برج ها و پروژه های بزرگ رفاهی-تجاری-گردشگری به منطقه ای رو به رشد و آینده دار بدل شده  و نظر انبوه سازان و سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کرده است.

برای اینکه سرمایه گذاری در زمینه ملکی پر سود و موفق باشد فرد سرمایه گذار باید قبل از هرچیز اطلاعات لازم و کافی از این بازار داشته باشد و تحقیقات جامع و کاملی در رابطه با بازار مسکن، منطقه ای که می خواهد سرمایه گذاری کند، پروژه و سازنده ی مربوطه، امکانات آن و... به عمل آورد و تمام جوانب را بسنجد. سرمایه گذاری در ملک به شرط آنکه با آگاهی وتحقیق انجام شود می تواند سود خوبی به همراه داشته باشد.

در این مقاله قرار بر این است که شما عزیزان را با منطقه 22 تهران به عنوان یکی از مناطق رو به پیشرفت، شرایط و ویژگی های آن و دلایلی که باعث جذب گردشگران به این منطقه می شود آشنا کنیم و به معرفی دو نمونه از پروژه های معروف و در حال ساخت در آن محدوده بپردازیم تا سرمایه گذاران بتوانند پس از مطالعه این مقاله علاوه بر کسب اطلاعات لازم از منطقه 22 با پروژه های قابل اعتماد و معتبر برای سرمایه گذاری آشنا شوند و با دید بازتری در راستای سرمایه گذاری ملکی قدم بردارند.

منطقه 22 تهران

منطقه 22 تهران یکی از بزرگ ترین مناطق شمال غربی تهران به شمار می رود و به طور تقریبی 6200 هکتار مساحت دارد که از این مساحت تقریبا 1300 هکتار آن پوشش گیاهی و فضای سبز است. همچنین بر اساس محاسبات میانگین ارتفاع این منطقه از سطح دریا 1340 متر برآورد شده است. منطقه 22 از سمت شمال به ارتفاعات دامنه البرز، از شرق به منطقه 5 شهرداری تهران، از غرب به محدوده وردآور شمالی و از جنوب نیز به تهران سر و همچنین بزرگ راه تهران–کرج متصل می شود. این منطقه دارای 4 ناحیه، 12 محله و همچنین 28 شهرک می باشد.

منطقه 22 تهران دروازه پیشرفت پایتخت

مراکز مهم منطقه 22 تهران

مراکز گردشگری-تفریحی-تجاری-رفاهی-آموزشی و درمانی بسیاری در منطقه 22 تهران وجود دارند که یکی از دلایل جذب سرمایه گذار به سوی این منطقه است. علاوه بر این وجود این مکان ها بر روی قیمت ملک، زمین و ارزش منطقه نیز تاثیر مثبت می گذارد. 

مراکز تفریحی-گردشگری منطقه چیتگر

از جمله مراکز گردشگری منطقه 22 می توان به دریاچه چیتگر یا دریاچه شهرای خلیج فارس، پارک جنگلی چیتگر، پارک جنگلی لتمال کن، پارک جنگلی خرگوش دره، پارک جوانمردان ایران، پارک آبشار تهران و ... اشاره کرد که چند مورد از آن ها را برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با این منطقه به تفصیل شرح خواهیم داد.

دریاچه مصنوعی شهدای خلیج فارس یا دریاچه چیتگر

این دریاچه که در سمت شمال غرب تهران و ضلع شمالی پارک چیتگر قرار دارد در زمینی به مساحت 130 هکتار احداث شده است و منبع تغذیه آن رودخانه کن می باشد.

پارک جنگلی چیتگر

با توجه به اینکه در تهران جهت وزش باد از سمت غرب به شرق می باشد، پارک جنگلی چیتگر و چندین پارک دیگر در  منطقه 22 تهران با هدف بهبود کیفیت هوا و افزایش اکسیژن آن ساخته شده است. پارک چیتگر یکی از تفرجگاه های معروف این منطقه می باشد که در سال 1342 احداث شده است و در زمینی به مساحت 874 هکتار قرار دارد. با عبور مسیل چیتگر از میانه این پارک، پارک چیتگر به دو قسمت تقسیم شده است که قسمت شرقی آن 253 هکتار و قسمت غربی آن 658 هکتار مساحت دارد.

پارک آبشار تهران

پارک آبشار تهران از دیگر مکان های گردشگری منطقه 22 محسوب می شود که به دلیل افزایش سرانه فضای سبز به علاوه جذب گردشگر به سمت این منطقه در مجموعه ای به مساحت 200 هکتار و در دو فاز ساخته شده است. این پارک در دو طبقه طراحی شده و هر طبقه دارای برکه، فضای سبز و آلاچیق می باشد که نوع، سبک طراحی و ساخت آن متفاوت از طبقه پایینی و بالایی است. این آبشار دارای باغ راه هایی است که از کوهستان گذر می کند و شیب پیاده روها به گونه ای است که افراد در تمام سنین از کودکان تا سالمندان به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.

مراکز تجاری–رفاهی منطقه 22 تهران

در سال اخیر ساخت و احداث مراکز بزرگ تجاری-اداری-رفاهی-گردشگری در منطقه 22 تهران باعث شده است منطقه چیتگر در زمره مناطق رو به رشد و آینده دار قرار بگیرد. بسیاری از این پروژه های عظیم مانند: ایران مال، رزمال، بام لند، تهران لند، مجتمع طوبی، یاس، مگا مال و... تأثیر زیادی بر روی جذب سرمایه گذار در این منطقه داشته اند همچنین با ساخت و احداث مجموعه هزارو یک شهر در بهترین ناحیه منطقه 22 پیش بینی می شود چیتگر به یکی از مناطق با ارزش و گران قیمت تهران بدل شود لذا سرمایه گذاری در این منطقه از هم اکنون می تواند سود چشمگیری را در آینده ای نزدیک برای سرمایه گذار به ارمغان آورد و این موضوع در کنار شرایط عالی برای زندگی، آب و هوا، احداث برج های با امکانات بالا و... تنها یکی از دلایل ارزشمندی  منطقه 22 است که پیشرفت آن می تواند تأثیر بسزایی بر آینده و رشد شهر تهران داشته باشد.

در ادامه به معرفی چند نمونه از ابر پروژه های منطقه 22 تهران خواهیم پرداخت:

پروژه ایران مال

پروژه ایران مال از بزرگ ترین پروژه های تجاری-گردشگری منطقه 22 تهران می باشد که با مساحتی حدوده 1 میلیلون و 710 هزار متر مربع در نزدیکی دریاچه چیتگر قرار گرفته و ساخت آن از سال 1390 آغاز شده است. این مرکز در سال 2017 میلادی از طرف موسسه ارزیابی کننده مجموعه های تجاری جهان (RLI) جایزه برترین مال جهان را از لحاظ ابعاد و فضاهای خدماتی، فرهنگی و تفریحی دریافت کرده است.

ایران مال دارای امکانات متنوعی چون مراکز تفریحی، مراکز خرید، سالن های ورزشی، مجموعه های دینی-فرهنگی و ... می باشد.

رز مال

مجتمع رز مال در زمینی به مساحت 200 هزار متر مربع احداث و در 25 طبقه طراحی شده است. از جمله امکانات این پروژه می توان به وجود نمازخانه، سالن های سینمایی، فود کورت، رستوران، تالارهای پذیرایی، سالن های همایش، فضای بورس کالا، فضای باز کودکان و ... اشاره کرد. هم چنین 3 طبقه از این مجتمع به سالن ها و مجموعه های ورزشی اختصاص یافته است.

مجموعه هزارو یک شهر

مجموعه فرهنگی-رفاهی-تفریحی-گردشگری هزارو یک شهر در زمینی به مساحت 139 هکتار در حال ساخت می باشد. این پروژه ی عظیم که در غرب بزرگراه خرازی واقع شده با الهام از فرهنگ و هنر اصیل ایرانی و با ایده ی یادگیری در دل سرگرمی و سرگرمی در دل فرهنگ طراحی شده است. هزار و یک شهر از تعدادی زیر پروژه شامل اولین تم پارک ایران، مجتمع تجاری، خیابان سرگرمی، برج های چهارگانه اداری، هتل آپارتمان، هتل های 3 ستاره سندباد، 4 ستاره سیراف و 5 ستاره اورنگ، هتل زیست بوم، پارک آبی، مرکز مطالعات اسلامی و نگارستان تهران تشکیل شده است. در این پروژه امکاناتی نظیر مجموعه سوارکاری، زمین تنیس، برکه ماهیگیری، رستوران و کافی شاپ های مدرن نیز تعبیه شده است.

 با ساخت هزار و یک شهر به زودی و در آینده ای نزدیک هجوم سرمایه و سرمایه گذاران زیادی را به سمت منطقه 22 شاهد خواهیم بود و این پروژه به تنهایی می تواند سود چشمگیر حاصل از سرمایه گذاری در این منطقه را تضمین کند.

پروژه های معتبر برای سرمایه گذاری در منطقه 22

با توجه به رشد و پیشرفتی که در سال های آینده در انتظار منطقه 22 می باشد هم اکنون انبوه سازان بسیاری سرمایه گذاری در این منطقه را آغاز کرده اند و پروژه های مسکونی-تجاری زیادی با امکانات عالی و شرایط خرید فوق العاده توسط سازندگان معتبری از جمله شرکت آرین سازه در چیتگر در حال ساخت هستند. برخی از این پروژه ها به اتمام رسیده و درحال بهره برداریست و مابقی در مراحل مختلف ساخت و پذیره نویسی قرار دارند. از جمله این پروژه ها می توان به پروژه مسکونی ستین، پدافند هوایی ارتش، نیکان، رومنس، رومنس حکیم، مرجان و... اشاره نمود که در مرحله پیش فروش قرار دارند. در ادامه به معرفی دو نمونه از این پروژه های مسکونی می پردازیم.

پروژه ستین

از جمله پروژه های مسکونی چیتگر پروژه ستین است که توسط شرکت آرین سازه رابین درحال احداث می باشد و در آبان ماه سال 1400 گود برداری آن شروع شده است. این پروژه تا 43 بعد از شروع کار به پایان رسیده و به خریداران آن تحویل داده شود. ستین در زمینی به مساحت 19 هزار متر مربع و در 12 بلوک طراحی شده که هر کدام شامل 12 طبقه خواهند بود. پروژه ستین که در بلوار اردستانی، نبش چهار راه دانش واقع شده است دارای واحد هایی با متراژ های 60، 90، 120، 150، 160 و 180 متری می باشد. امکانات داخلی مدرن و به روز دنیا، امکانات رفاهی و سازه ای، دسترسی آسان به مراکز تفریحی–تجاری–درمانی اطراف پروژه و همچنین دسترسی به جاده ها و بزرگراه های مختلف از مزایا و امکانات برج های ستین محسوب می شود.

منطقه 22 تهران دروازه پیشرفت پایتخت

برای خرید واحد و شرکت در طرح پیش فروش پروژه ستین خریداران و سرمایه گذاران می بایست پس از مراجعه به کارگزاری های رسمی آرین سازه از جمله کارگزاری هاکان هوم و کسب اطلاعات لازم از شرایط پذیره نویسی و قیمت آپارتمان های پروژه ستین مبلغ پیش خرید را متناسب با متراژی که انتخاب کرده اند در دو یا سه قسط بپردازند و مابقی آن را طی 43 ماه پرداخت نمایند.

پروژه پدافند هوایی ارتش

از دیگر پروژه های منطقه 22 تهران که گزینه ی مناسبی برای سرمایه گذاری محسوب می شود پروژه پدافند هوایی ارتش است که به صورت مشارکتی توسط شرکت تعاونی خاتم الانبیا و شرکت آرین سازه رابین در زمینی به مساحت 225 هزار متر مربع در دو بلوک H و C در حال احداث است. بلوک H در این پروژه 40 طبقه و بلوک 32C طبقه دارد. متراژ واحد های این برج ها 60، 120، 180 و 240 متری می باشد. پروژه پدافند ارتش در سال 1402 به پایان خواهد رسید و به خریداران و سرمایه گذاران تحویل داده می شود. این پروژه علاوه بر موقعیت مکانی عالی، نزدیکی به مراکز تجاری-رفاهی، دسترسی به بزرگراه ها و خطوط مترو از امکانات بسیاری نیز برخوردار است از جمله سالن های اجتماعات، پارکینگ و لابی، سالن های ورزشی و...

برای خرید و شرکت در پذیره نویسی برج های پدافند سرمایه گذاران هم می توانند به تعاونی ارتش و هم به کارگزاری های رسمی آرین سازه (کارگزاری هاکان) مراجعه نمایند و مراحل پیش خرید واحدهای مورد نظر را انجام دهند.

منطقه 22 تهران دروازه پیشرفت پایتخت

خریداران و سرمایه گذاران می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در پذیره نویسی پروژه های منطقه 22 از طریق راه های ارتباطی زیر با مشاوران ما در هاکان هوم تماس حاصل نمایند

021-46145600   -  021-46145700   -    09128902041    -    09128902051

www.hakanhome.com

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: