April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۲۷۷۵
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
0
خرید ماهی جنوب یکی ازلذت‌بخش‌ترین کارهایی است که دوستداران ماهی انجام می‌دهند. زیرا آن‌ها معتقد هستنند که ماهی جنوب به دلیل زندگی در آب‌های شور بسیار خوش طعم‌تر از ماهی‌های دیگر است. دراین متن در نظر داریم تفاوت‌های اصلی دو ماهی شعری و ماهی سلطان ابراهیم را با هم بررسی کنیم که زمان خرید چالش کمتری داشته باشید:

خرید ماهی جنوب یکی ازلذت‌بخش‌ترین کارهایی است که دوستداران ماهی انجام می‌دهند. زیرا آن‌ها معتقد هستنند که ماهی جنوب به دلیل زندگی در آب‌های شور بسیار خوش طعم‌تر از ماهی‌های دیگر است. دراین متن در نظر داریم تفاوت‌های اصلی دو ماهی شعری و ماهی سلطان ابراهیم را با هم بررسی کنیم که زمان خرید چالش کمتری داشته باشید:

ویژگی‌های اصلی ماهی شعری صید روز

ماهی شعری صید روز یکی از ماهی‌های لذیذ دریایی و پرطرفدار جنوب است. ماهی شعری ماهی گوشتی است و تیغ کمی دارد. ماهی شعری در چهار نوع وجود دارد که بهترین نوع آن شعری دم زرد است.


تفاوت ماهی شعری با ماهی سلطان ابراهیم

از نظر ظاهری ماهی شعری بدنی بیضی شکل، 4 گوش و کمی در مقطع فشرده دارد. دهان انتهایی، پایینی و اندکی قابل ارتجاع است و رنگ این ماهی سفید مایل به زرد و دارای پولک است.

از نظر ارزش غذایی خرید ماهی شعری صید روز یک حرکت هوشمندانه است. زیرا همانطور که در ادامه خواهید دید نسبت به خواصی که دارد قیمت ماهی شعری صید روز بسیار پایین است. ماهی شعری به عنوان یک ماهی دریایی می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها موثر واقع گردد. این ماهی دارای ویتامین‌های گروه ب ( ب12، ب6، ب3، ب2 و ب1) و همچنین ویتامین‌های محلول در چربی چون ویتامین‌های گروه (آ ، دی ، ای و کا ) است. این ویتامین‌ها برای سلامت و کارکرد بهینه بدن مفید هستند.

بهترین روش پخت ماهی شعری شکم پر و قلیه ماهی است. البته ماهی شهری را به خاطر لذیذ بودن گوشتش می‌توان به صورت کبابی و سرخ کردنی هم استفاده کرد.

محل زیستگاه ماهی بر طعم آن تاثیرگذار است پس بهتر است که بدانید ماهی شعری در اب‌های خلیج فارس ودریای عمان زندگی می‌کند. ماهی شعری در آب‌های ساحلی و مناطق صخره‌ای و مرجانی حداکثر تا عمق ۵۰ متری زیست می‌کند. این ماهی  بیشتر در فصل تابستان به دلیل گرمی آب به جاهای عمیق دریا می رود .

ویژگی‌های اصلی ماهی سلطان ابراهیم صید روز

ماهی سلطان ابراهیم تازه دارای گوشت سفید، نرم و تیغ کم و استخوان خیلی کم است. گوشت این ماهی به راحتی از استخوان جدا شده و فیله می‌شود. سلطان ابراهیم جنوب از جمله ماهی‌های پرطرفدار و لذیذ دریایی است که تقریبا در سفره غذایی هر جنوبی وجود دارد. گوشت این ماهی بسیار ترد و خوشمزه می‌‌باشد. ماهی سلطان ابراهیم دارای بوی تندی است که بهتر است قبل از طبخ آن را در ادویه ماهی و پیاز و سیر مزه دار نمود.

از نظر ارزش غذایی مصرف ماهی سلطان ابراهیم به دلیل دارا بودن انواع مواد مغذی می‌‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌‌های کلیوی، گوارشی و سرطان را کاهش دهد. دارای مقادیر بالایی پروتئین می‌‌‌باشد که مصرف 100 گرم آن در روز، نیمی از نیاز پروتئینی بدن را برطرف می‌‌سازد. همانند سایر آبزیان ماهی سلطان ابراهیم جنوب نیز دارای مقادیر بالایی امگا3، فسفر، کلسیم، منیزیم، ید، آهن، ویتامینهای مختلف، به ویژه ویتامین B12، A، D می‌‌باشد. ماهی سرخوی کوچک دارای میزان قابل توجهی اسید آمینه تریپتوفان و عنصر سلنیوم است، حضور این دو ماده بسیار مهم در گوشت این ماهی به عنوان یک ماده غذایی ضد سرطان  محسوب می شود. علاوه بر میزان پروتئین بالا، املاح و ویتامبن‌‌های مفید، ماهی سلطان ابراهیم چربی بسیار کمی دارد. این ماهی دارای مقادیر قابل توجهی رتینول و ویتامین A بوده که در تقویت بینایی موثر می‌‌باشد.

 

از نظر ظاهری این ماهی با اندازه کوچک تا متوسط و دارای بدنی از دو پهلو فشرده هستند. دهان این ماهی انتهایی بوده و دندان‌های کوچکی دارد. سلطان ابراهیم بدن باریک و بلندی دارد، ۵۰ عدد فلس روی خط جانبی آن قرار دارد. دارای یک باله پشتی با ۱۰ عدد خار و ۹ شعاع نرم است. باله سینه‌ای ماهی سلطان ابراهیم دارای ۱۵ عدد شعاع نرم و باله‌ی شکمی آن دارای یک عدد خار سخت و ۵ عدد شعاع نرم می‌باشد. رنگ آن صورتی است و در قسمتهای پایین پهلوها کمرنگتر می‌‌شود.

به دلیل تاثیر محل زندگی بر طعم ماهی خوب است که بدانید زیستگاه ماهی سلطان ابراهیم از آب‌‌های ساحلی کم عمق تا اعماق قابل ملاحظه، متغیر است. بسیاری از گوازیم ماهیان جنوب در نواحی آبسنگ‌‌های مرجانی و خلیج‌‌های لب‌‌شور یافت می‌‌شوند. ماهی سلطان ابراهیم اغلب مناطق صخره‌‌ای و مرجانی را برای زیست ترجیح می‌‌دهد و گاهی تا اعماق نیز دیده می‌‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: