April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۷۵۹۵
۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۰
0
بر اساس گزارشات به نظر می‌رسد پس از شکست‌های فراوان پرتاب موشک SLS در اوایل ماه ژوئن انجام بگیرد.
ناسا برای پرتاب موشک SLS آماده می‌شود
مهندسان ناسا در پی چندین تلاش ناموفق در ماه آوریل، خود را برای تلاش دیگری مربوط به آزمایش سکوی پرتاب کلیدی موشک نسل بعدی سیستم پرتاب فضایی (SLS) و فضاپیمای اوریون آماده می‌کنند. ناسا می‌خواهد از سیستم جدید پرواز فضایی برای ماموریت‌های آرتمیس به ماه استفاده کند.

به گزارش digitaltrends، آژانس فضایی احتمالاً در طول یک کنفرانس مطبوعاتی که به زودی آغاز خواهد شد اطلاعات بیش تری را در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد. به نظر می‌رسد ناسا تلاش دیگری برای سیستم پرواز فضایی SLS خود در اوایل ژوئن انجام دهد. آزمایشی که در مرکز فضایی کندی در فلوریدا انجام خواهد شد، موشک پر از سوخت می‌شوئ و پس از آن شمارش معکوس پرتاب انجام خواهد شد.

تعدادی از مسائل فنی در طول تلاش‌های ماه آوریل برای تمرین wet dress ظاهر شد که باعث شد مهندسان ناسا موشک را از سکوی پرتاب خارج کرده و آن را به ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه نزدیک برگردانند. این مشکلات اکنون برطرف شده اند و راه را برای آزمایش در هفته‌های آینده باز می‌کنند. سیستم پرواز فضایی SLS ناسا با فرود اولین زن و اولین فرد رنگین پوست بر سطح ماه، احتمالاً پیش از پایان این دهه، عصر جدیدی از اکتشافات ماه را نوید می‌دهد.

 موشک SLS

ماموریت فرود در ماه به موفقیت دو پرواز آزمایشی آینده بستگی دارد، اولی (آرتمیس I) و دومی (آرتمیس II) است. اگر تمرین wet dress بعدی طبق برنامه پیش برود، ناسا می‌تواند آرتمیس I را در اوایل ماه اوت پرتاب کند و آژانس فضایی را در مسیر مشخص تری به سمت اولین فرود خدمه ماه از زمان آخرین ماموریت آپولو در سال ۱۹۷۲ قرار دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: