April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۵۱۰۸
۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
0

سینک گرانیتی بخرم یا استیل؟

آشپزخانه یکی از مهمترین قسمت‌های هر خانه ایرانی است که از لوازم پراهمیتی تشکیل می‌شود. یکی از این لوازم سینک آشپزخانه است که روزانه به‌صورت مداوم مورد استفاده آشپز و اعضای خانواده قرار می‌گیرد. از این رو نوع ساختار و‌ کیفیت آن نقش مهمی را ایفا می‌کند. البته این موضوع در ظاهر آشپزخانه هم تأثیر چشمگیری خواهد گذاشت. به همین دلیل خیلی از افراد پیش از خرید محصول درگیر سؤال سینک گرانیتی بخرم یا استیل؟ می‌شوند. در نتیجه با بررسی خصوصیات هر یک از آن‌ها به شما در پاسخ به این سؤال کمک خواهیم کرد.

آشنایی با سینک گرانیتی

انواع مختلف سینک گرانیتی از لحاظ عملکرد و کارایی تفاوتی با سینک استیل ندارند اما از جوانب دیگر مثل مواد سازنده، ماندگاری و ظاهر دارای تفاوت‌های بسیاری هستند. در اصل بسیاری از سینک‌های گرانیتی با حدود هفتاد درصد گرانیت و باقی مواد از رزین و یا اکرلیک هستند. استفاده از این متریال متفاوت تنها ایجاد ظاهری تازه نیست و امکانات ویژه‌ای را به همراه می‌آورد. در نتیجه بسیاری از متقاضیان خرید سینک ظرفشویی، مدل‌های گرانیتی را بر سایر نمونه‌ها ترجیح می‌دهند.

سینک گرانیتی بخرم یا استیل؟

ویژگی های سینک گرانیتی

آگاهی از مزایا و معایب سینک گرانیتی به انتخاب آن یا سینک استیل کمک شایانی خواهد کرد. این مشخصات در چنین مواردی خلاصه می‌شوند:

  • مقاومت در برابر ضربه: در خیلی از روزها هنگام شستن ظروف و تمیزکاری امکان افتادن یک ظرف مثل قابلمه روی سینک وجود دارد. در این شرایط سینک‌های گرانیتی کمترین آسیب یا حتی به کل آسیبی نخواهند دید.
  • مقاومت در برابر خط و خش: در مقایسه با سینک‌های استیل، مقاومت سینک گرانیتی در برابر خط و خش بیشتر است.
  • مقاومت در برابر حرارت: سینک‌های گرانیتی در برابر آب جوش، گرما و حرارت غیر مستقیم مقاوم هستند، برای مثال قرار دادن قابلمه گرم بر روی آن‌ها ایرادی نخواهد داشت.
  • مقاومت در برابر شوینده: این سینک در برابر شوینده‌ها مقاومت بالایی دارد و شستشوی ظروف در آن باعث آسیب نمی‌شود، حتی در مدل‌های باکیفیت در برابر وایتکس هم مقاوم است. البته نباید از موادی مثل ترکیب شیمیایی، قلیایی و اسیدی استفاده کرد.
  • زیبایی منحصر به فرد: تنوع رنگ و زیبایی خاص سینک گرانیتی از خصوصیاتی است که نمی‌توان نادیده گرفت.
  • نظافت آسان: برای نظافت این محصولات یک دستمال یا ابر مرطوب کافی خواهد بود.
  • بهداشت بالا: مدل‌های باکیفیت سینک گرانیتی از نفوذ باکتری یا میکروب جلوگیری می‌کنند. به عبارتی دیگر به دلیل وجود مواد کوارتز در آن‌ها، خاصیت آنتی باکتریال پیدا کرده‌اند.
  • حساسیت در برابر بعضی موارد: هنگام استفاده از این سینک ظرفشویی باید نسبت به کشیده شدن اجسام تیز بر سطح آن مراقب بود. همچنین استفاده از سیم ظرفشویی یا اسکاچ زبر برای نظافت آن باعث آسیب به سطح سینک می‌شود.

اگرچه موارد مطرح‌شده کاربرد مفید سینک گرانیتی را به اثبات می‌رسانند اما باید نسبت به سینک استیل هم آگاه بود تا تصمیم‎‌گیری دقیقی داشت.

آشنایی با سینک استیل

سینک‌های استیل رایج‌ترین و پرفروش‌ترین مدل‌ها هستند که همچنان خیلی از افراد خرید آن‌ها را ترجیح می‌دهند و به‌طبع در اکثر آشپزخانه‌ها وجود دارند. اگرچه امروزه انواع و اقسام سینک ظرفشویی وارد بازار شده است، به دلیل سادگی مدل و مزایای دیگر سینک استیل انتخاب اول و آخر خیلی از افراد می‌باشد. از این رو تولیدات گسترده آن‌ها توسط بسیاری از برندهای معتبر ادامه دارد و روزانه انواع آن وارد بازار می‌شوند.

ویژگی های سینک استیل

سینک گرانیتی بخرم یا استیل؟

مزایا و معایب سینک استیل موضوعات بسیار مهمی هستند که نشان‌دهنده ارزش بالای این محصول می‌باشند.

  • تنوع بسیار بالا: از آنجایی که مدل‌های استیل از ساده‌ترین مدل‌ها هستند و به همین دلیل با سلایق اکثر افراد تطابق دارند، تولیدات آن‌ها دارای گسترش بسیاری است. در نتیجه تنوع بالای مدل باعث می‌شود تا همه بتوانند نمونه دلخواه را پیدا کنند. البته این تنوع در طراحی ظاهری و مدل است و از لحاظ رنگ انواع مختلفی وجود ندارد.
  • مقاومت در برابر حرارت: سینک استیل در برابر آب جوش، حرارت و گرمای غیر مستقیم از مقاومت بالایی برخوردار است و این ویژگی مشابه سینک گرانیتی می‌باشد.
  • قیمت مناسب: سادگی و تنوع مدل‌های این سینک ظرفشویی موجب تنوع در قیمت و وجود تعرفه‎‌های مناسب شده است.
  • مقاومت پایین در برابر ضربه: اگرچه سینک‌های استیل دارای مزایای متعددی هستند اما مقاومت پایین در برابر ضربه به‌خصوص در اجناس بی‌کیفیت نقطه ضعف آن‌ها است. اگر هنگام شستشوی ظروف یک ظرف سنگین از دست شما رها شود و با سینک برخورد کند، به احتمال زیاد اثر و آسیب آن قابل مشاهده خواهد بود.
  • لکه پذیری بیشتر: در مقایسه با سینک گرانیتی، نمونه‌های استیل با توجه به کیفیت و جنس لکه پذیری بیشتری دارند. به همین دلیل باید به نظافت و تمیز کردن منظم آن‌ها اهمیت داد تا از این مشکل جلوگیری شود. برای مثال بهتر است پس از هر شستشو سینک را خشک کرد تا لکه‌ای روی آن باقی نماند.
  • نظافت سینک استیل: برای نظافت و تمیز کردن این سینک نباید از سیم یا اسکاچ ظرفشویی استفاده کرد، در غیر این صورت احتمال ایجاد خط و خش وجود خواهد داشت. در نتیجه ابر یا دستمال بهترین گزینه خواهند بود.

در کل می‌توان گفت با توجه به خصوصیات و مشخصات، سینک‌های استیل برای کسانی که به قیمت مناسب، سادگی و کارایی مطلوب اهمیت می‌دهند، انتخاب درستی خواهد بود.

سینک گرانیتی بخرم یا استیل؟

در خصوص انتخاب سینک گرانیتی یا استیل همه چیز به اولویت و انتظارات فردی بستگی دارد. بر این اساس هر شخص به‌آسانی می‌تواند بهترین مدل را برای آشپزخانه خود پیدا کند. برای یک مثال ساده این مورد مؤثر خواهد بود:

  • سینک گرانیتی: این محصول می‌تواند برای کسانی که دارای اولویت بهداشت بالا، ظاهر زیبا، تنوع رنگ و مقاومت زیاد در برابر ضربه، خراش و حرارت هستند، گزینه مناسبی باشد.
  • سینک استیل: این نوع می‌تواند برای کسانی که دارای اولویت قیمت به صرفه، ظاهری ساده، مقاومت در برابر حرارت و تنوع مدل هستند، گزینه مطلوبی محسوب شود.

از آنجایی که هر دو جنس دارای مزایا و معایب مهمی هستند، نمی‌توان به‌راحتی مهر خوب یا بد بودن روی آن‌ها زد. در نتیجه با توجه به این اولویت بندی می‌توانید به‌سادگی سینک مناسب خود را پیدا کنید.

جنس یکی از نکات مهم برای خرید سینک ظرفشویی محسوب می‌شود اما برای خرید تنها نباید به این نکته بسنده کرد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود مقاله نکاتی که برای خرید سینک ظرفشویی باید بدانید را مطالعه نمایید.

معرفی چند برند برتر سینک گرانیتی و استیل

آشنایی با بهترین برندهای سینک گرانیتی و استیل کمک می‌کند تا نسبت به کیفیت و جنس محصول اطمینان داشته باشید.

بهترین برندهای سینک استیل به این شرح هستند؛ برند اخوان، استیل البرز، ایلیا استیل، آلتون، کن، بیمکث، درخشان و میلان

از آنجایی که سینک‌های گرانیتی گستردگی کمتری دارند، تولید کنندگان این نوع سینک هم کمتر هستند اما در حال حاضر سینک گرانیکو را می‌توان بهترین دانست. برندهایی نظیر بیمکث و مکاپا نیز می‌تواند گزینه های مناسبی بعد از محصولات مکاپا محسوب شوند.

در میان انواع تولیدات این برندها می‌توانید مدل‌های مختلف تک لگنه با سینی، دو لگنه با سینی یا بدون سینی، سینک توکار، روکار و غیره را پیدا کنید. یافتن فروشگاه مطمئن با طرح‌های متنوع تنها کار لازم خواهد بود.

در نتیجه به شما فروشگاه نوین هوم را پیشنهاد می‌کنیم که انواع سینک‌های گرانیتی و استیل را با مناسب‌ترین قیمت از برندهای برتر عرضه می‌کند. کافیست برای مشاهده این محصولات مرغوب به صفحه فروش سینک نوین هوم مراجعه نمایید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: