April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۵۵۳۴
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
0
رئیس بنیاد مسکن از توقف ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور خبر داد و گفت:‌۳۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار قیر رایگان برای اجرای طرح‌های هادی تامین شد.

۱۰۰ هزار مسکن روستایی در مرحله

اکبر نیکزاد یادآور شد: امسال ۳۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار قیر رایگان برای اجرای طرح‌های هادی تامین شده که از هفته آینده در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: افزون براین ۳۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات محرومیت زدایی (۱۰۰ میلیارد تومان برای هر استان) در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: براساس هماهنگی و برنامه ریزی انجام شده با سازمان برنامه و بودجه قرار است تا پایان ماه جاری این اعتبار به عنوان اعتبار استانی در اختیار استان‌ها قرار گیرد تا از طریق شورای برنامه ریزی و توسعه استان‌ها تخصیص یابد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی گفت: افزایش سقف وام طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در جلسه ۲۵ آبان سال ۱۴۰۰ هیات‌وزیران از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان تصویب و این مصوبه به بانک مرکزی و بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

نیکزاد با اشاره به ارسال نامه پرداخت مابه التفاوت وام ۲۰۰ میلیون تومانی به سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تمام افرادی که در تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۰ اقدام به دریافت پروانه ساختمانی کرده و با دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی عملیات ساخت‌وساز را آغاز کرده‌اند مشمول دریافت مابه‌التفاوت می‌شوند.

نیکزاد اظهار کرد: در زمان حاضر از مجموع ۱۸۷ هزار مسکن روستایی در دست ساخت در کشور حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در مرحله سقف متوقف هستند و با تزریق مابه التفاوت وام ۲۰۰ میلیونی این واحد‌ها تکمیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه نرخ مقاوم‌سازی مسکن روستایی کشور از ۷ درصد در سال ۸۴ به ۵۰ درصد در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است یادآور شد: طبق قانون جهش تولید مسکن سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی باید در کشور نوسازی و مقاوم‌سازی شود که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می‌شود تا سال ۱۴۱۰ تمام واحد‌های مسکونی روستایی کشور مقاوم‌سازی و هیچ واحد غیرمقاومی در کشور وجود نداشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: