April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۷۴۹۸
۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
0
رییس سازمان محیط زیست گفت: مازوت سوزی واحد‌های تولیدی کشور نسبت به سال قبل، تاکنون حدود ۲۹ درصد کاهش یافته است.

مازوت سوزی واحد‌های تولیدی کشور کاهش یافته است

علی سلاجقه گفت طبق تاکید رییس جمهور، توسعه فرع بر محیط زیست است و محیط زیست یکی از ارکان سلامت کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: به این ترتیب برای حال ناخوش محیط زیست کشور باید راهکار‌های جدی اتخاذ کرد و در این راستا باید حفظ محیط زیست به یک مساله درجه یک برای جامعه تبدیل شود.

وی افزود: در حالی که مازوت سوزی واحد‌های تولیدی کشور در سال قبل از شهریور ماه آغاز شده بود، امسال میزان مازوت سوزی و استفاده از سوخت مایع در واحد‌های تولیدی تاکنون ۲۹.۵ درصد کمتر شده است.

سلاجقه با تاکید بر برخورد جدی و قاطعانه با مخربان محیط زیست گفت: مسئولان ادارات حفاظت محیط زیست در استان‌ها باید به عنوان ناظر و حاکم مطالبه جبران خسارت و غرامت را از مخربان محیط زیست داشته باشند، بزودی غربال گری پروژه‌ها آغاز شده و در این راستا دستورالعملی نیز برای ادارات محیط زیست در استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی راه اندازی مانیتورینگ ایستگاه‌های پایش را در تمام استان‌ها ضروری دانست و افزود: همه ادارات کل حفاظت محیط زیست در استان‌ها وظیفه دارند ایستگاه‌های پایش در تالابها، پسماندها، آلایندگی ها، خروجی دودکش‌ها، پساب و مناطق زیست محیطی راه اندازی کنند، داده‌های آن را تعیین و مورد ارزیابی و راستی آزمایی قرار دهند.

سلاجقه همچنین از راه اندازی سامانه جامع محیط زیست کشور خبر داد و گفت: هنوز بخش‌های از این سامانه نیاز به تکمیل دارد که باید هر چه سریع‌تر انجام گرفته تا قابلیت ارزیابی و راستی آزمایی داده‌ها را داشته باشد.

رییس سازمان محیط زیست هدف این سازمان را ارتقای شاخص‌های زیست محیطی ذکر و بیان کرد: خوشبختانه لایحه "حفاظت از محیط زیست" در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، موارد مربوط به لایحه "ارزیابی" نیز باید هر چه سریعتر جمع بندی و تکمیل شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: