April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۷۸۲۳
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
0
سخنگوی وزارت صمت گفت: تورم تولید در بخش خودرو در فصل تابستان ۲ درصد اعلام شد.

تورم تولید در بخش خودرو طی تابستان فقط ۲ درصد

امید قالیباف گفت، براساس گزارش مرکز آمار ایران تورم تولید در بخش خودرو در تابستان ۲ درصد است و این به معنای آن است که هزینه ملزومات ساخت خودرو در تابستان نسبت به بهار تنها ۲ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: مقدار افزایش قیمت در ساخت خودرو در فصل تابستان از مقدار افزایش قیمت سبد مصرف کننده در یک ماه نیز کمتر است و این به معنای آن است که مدیریت زنجیره تامین صنعت خودرو که شامل حدود ۳۰۰۰ قطعه می‌شود در مسیر درستی قرار دارد.

قالیباف تورم نقطه‌ای تولید در بخش تولید خودرو را در تابستان، ۲۷.۲ درصد ذکر کرد و گفت: این به معنای آن است که افزایش قیمت تولید خودرو در تابستان امسال نسبت به سال ۱۴۰۰، ۲۷/۲ درصد بود که اگر با تورم نقطه ایی مصرف کننده در مهر ۱۴۰۱ نسبت به مهر سال قبل (۴۸/۶ درصد) مقایسه شود کنترل تورم تولید در بخش خودرو ثابت می‌شود.

مشاور وزیر صمت گفت: همزمان با کنترل تورم تولید در بخش خودرو شاهد رشد تولید در این بخش هستیم، بطوریکه آمار تولید ۷ ماهه ایران خودرو و سایپا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد دارد.

سخنگوی وزارت صمت در ادامه گفت تورم تولید در بخش لوازم خانگی در فصل تابستان نیز ۲/۶ درصد و نقطه ایی ۲۹/۹ درصد بود که در مقایسه با تورم مصرف کننده بسیار کمتر است.

وی از صنایع خودرو سازی و لوازم خانگی به عنوان ۲ رشته صنعت با زنجیره تامین پیچیده و بزرگ نام برد که مواد اولیه خود را از صنایع بزرگی، چون فولادسازی، پتروشیمی‌ها و الکترونیک تامین می‌کنند و کنترل تورم در این حوزه‌ها میتواند با یک وقفه زمانی رشد قیمت در صنایع خودروسازی و لوازم خانگی را برای مصرف کنندگان این محصولات کنترل نماید.

گفتنی است براساس گزارش مرکز آمار ایران، تورم تولید فصلی در صنعت منفی ۲/۳ درصد و تورم نقطه ایی ۳۰/۱ درصد گزارش شده است.

در بخش معدن نیز تورم تولید نقطه ایی ۱۳/۴ درصد و فصلی منفی ۲ درصد اعلام شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: