عضو کمیسیون اموزش مجلس یازدهم بر قدردانی از مدرسه سازی بیمه پارسیان تاکید کرد
کد خبر: ۳۹۰۰۴۵
۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت مدرسه سازی با رویکرد خیریه گفت: واقعیت این است که اعتبارات آموزش و پرورش کفایت نمی‌کند، بنابر این باید قدردان تمامی افراد، دستگاهها، سازمان‌ها و شرکت‌هایی باشیم که در امر مدرسه سازی فعال هستند.

دانش آموزان محروم، چشم انتظار مدرسه سازان بی منت

حبیب الله دهمرده با تاکید بر اهمیت فرهنگ خیریه به ویژه در امر مقدس مدرسه سازی گفت: اینکه مردم به صورت شخصی و مدیران به صورت سازمانی و شرکتی به سوی ساخت مدرسه می‌روند، باور‌ها و اعتقادات آن‌ها را به امور خیریه در امر آموزش نشان می‌دهد.

وی از خیرین مدرسه ساز خواه فرد یا دستگاه یا شرکت باشند، به عنوان بازو‌های دولت برای کاهش مشکلات یاد کرد و گفت: خیرین مدرسه ساز جایگاه رفیعی دارند و می‌توانند در رفع مشکلات به ویژه کمبود مشکلات فضا‌ها و تجهیزات آموزشی نقش آفرین باشند.

نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مردم ایران در هر جایگاهی به علم علاقه‌مند هستند گفت: بدلیل علاقه‌ای که مردم به علم و آموزش دارند، سعی می‌کنند موانع آموزشی را بردارند.

وی با تاکید بر اینکه هرکس، هر اقدامی که از دستش بر می‌آید، برای بهبود کیفیت آموزش، ساخت و تجهیز مدارس انجام میدهد گفت: به همین دلیل شاهد حضور خیرین مدرسه ساز، خیرین بیمارستان ساز و خیرین در حوزه‌های تاثیر گذار بر بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی مردم هستیم.

دهمرده اقدامات بانک‌ها و بیمه‌ها در ساخت و تجهیز مدارس را کاری بسیار مقدس و قابل احترام دانست و گفت:واقعیت این است که آنچه در بودجه دولت تصویب می‌شود، پاسخگوی هزینه‌های آموزش و پرورش نیست، بنابراین نیاز به نگاه‌های خیریه برای ساخت مدرسه، درمانگاه و بیمارستان داریم.

 

بیشتر بخوانید:معرفی خدمات و محصولات دیجیتال و فناورانه بیمه پارسیان


وی در واکنش به اینکه بیمه پارسیان ساخت ششمین مدرسه را در روستای تپرقو واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز کرد گفت: در این خصوص چند نکته مطرح است. اول اینکه مدیران بیمه هیچ وظیفه‌ای برای ساخت مدرسه ندارند و اگر بیمه پارسیان مدرسه سازی نکند، هیچگاه مورد بازخواست قرار نمی‌گیرد، بنابراین مدرسه سازی از سوی بیمه، بیانگر تفکر علم دوستی و نگاه مثبت و دلسوزانه به دانش آموزانی است که در مناطق محروم در سخت‌ترین شرایط تحصیل می‌کنند و البته قابل تقدیر است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم بر اهمیت اطلاع رسانی در خصوص ساخت مدرسه از سوی شرکتی همچون بیمه تاکید کرد و گفت: اگر مردم بدانند که شرکت بیمه مدرسه سازی می‌کند، فرهنگ سازی می‌شود تا هم دیگر بیمه‌ها ترغیب به این اقدام شوند و هم دیگر دستگاه‌ها در این مسیر گام بردارند و در اصل با اطلاع رسانی یک رقابت مثبت شکل می‌گیرد.

وی ساخت مدرسه را بهترین ابزار تبلیغ برای شرکت بیمه دانست و گفت: تا زمانی که این مدرسه پابرجاست، هر کودکی که در این مدرسه تحصیل کند، هر معلمی که در این مدرسه تدریس کند و اهالی آن روستا به یاد خواهند داشت که بیمه پارسیان برای روستای آن‌ها مدرسه ساخته است.

دهمرده از مسوولان به ویژه مسوولان رده بالا خواست از سازندگان مدرسه تقدیر کنند و گفت: برای آنکه فرهنگ مدرسه سازی در دیگر دستگاه‌ها نهادینه شود، مسوولان باید به این مهم ارزش قایل شوند و حتی می‌توان کلنگ زنی برای آغاز ساخت یا افتتاح مدرسه را همزمان با سفر‌های استانی روسای سه قوه انجام داد.

لازم به ذکر است بیمه پارسیان پس از اقدام به ساخت ۵ مدرسه در مناطق محروم کشور، ششمین مدرسه ابتدایی در روستای تپرقو از توابع دشت روم شهرستان بویراحمد را افتتاح کرد. این دومین مدرسه‌ای است که احداث آن با هزینه بیمه پارسیان در مدت کوتاهی ساخته شده است. بیمه پارسیان در سال‌ جاری ساخت ۲ مدرسه در مناطق محروم کرمانشاه را به پایان رسانده و پیش از این نیز احداث مدارس در استان خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان را انجام داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: