April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

امروزه در دنیایی که زندگی همواره بر واژه‌ای به نام «پول» استوار است، «سرمایه‌گذاری» کلامی آشناست که آن را از بسیاری از افراد می‌شنویم. همه چیز به آینده‌نگری مربوط است. زمانی که به روزهای دور آینده و ابهامی که در لحظه به لحظه آن وجود دارد فکر کنید، می‌بینید که داشتن یک زندگی مطلوب در آینده به افعال شما در زمان حال بر می‌گردد. چنانچه از امروز به فکر سرمایه‌گذاری برای آینده باشید، در آن زمان دیگر نگرانی مالی نخواهید داشت.

حال نکته اصلی اینجاست که سرمایه‌گذاری را با چه سرمایه‌ای انجام دهیم. آیا سرمایه‌گذاری با ارز دیجیتال نتیجه‌ای خواهد داشت؟ از میان ارزهای دیجیتال کدام رمز ارز بهترین گزینه است؟ در این مقاله می‌خواهیم به ارز فانتوم به عنوان یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری بپردازیم. برای اطلاع از چگونگی خرید فانتوم و قیمت FTM تا انتهای مطلب همراه ما بمانید.

images_1674900271.png

با فانتوم و ویژگی‌های بارز آن آشنا شوید

یکی از نام‌هایی که به کرات در دنیای ارز دیجیتال شنیده می‌شود، فانتوم است. فانتوم در واقع یک پلتفرم انجام قراردادهای هوشمند است که به عنوان جایگزینی برای اتریوم به بازار ارائه شد تا بتواند ضعف‌ها و کمبودهای آن را بر طرف کند. در سال ۲۰۱۸ زمزمه‌های آغاز این پروژه به رهبری یک دانشمند علوم کامپیوتر از کره جنوبی شنیده می‌شد؛ اما نهایتاً سیستم اصلی فانتوم در سال ۲۰۱۹ شکل گرفت.

دو ویژگی اصلی این پلتفرم «سریع بودن» و «ارزان بودن» آن است. در واقع زمانی که شکایت‌هایی مبنی بر کارمزدهای سنگین و سرعت پایین در پلتفرم‌هایی شبیه به اتریوم بیشتر و بیشتر شد، نیاز به پلتفرمی سریع و ارزان به وضوح حس می‌شد. کارمزدهای اتریوم در روزهای شلوغ به قدری زیاد بود که گاه از میزان سود نیز پیشی می‌گرفت. همچنین، عدم مقیاس‌پذیری آن باعث شده بود تا سرعت انجام تراکنش‌ها به طرز آزاردهنده‌ای افت کند. به همین خاطر بنیان‌گذاران پلتفرم فانتوم، آن را به دنیا معرفی کردند تا این دست مشکلات تریدرها را رفع کنند.

پلتفرم فانتوم چه ویژگی‌های خاصی دارد؟

پلتفرم فانتوم و ارز دیجیتال فانتوم ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را از سایر رقبا متمایز می‌کنند. برای مثال:

پلتفرم فانتوم مقیاس‌پذیر است

مشکلاتی که به دلیل بالا رفتن تعداد تراکنش‌ها و در نتیجه کاهش سرعت تأیید و افزایش کارمزدها اتفاق می‌افتد، همگی ناشی از عدم مقیاس‌پذیری پلتفرم‌هاست. زمانی که هر نود در بلاکچین شبکه به صورت مستقل کار کند، ترافیک ایجاد شده بر کیفیت خدمات اثرگذار نخواهد بود. این همان چیزی است که در پلتفرم ارز دیجیتال فانتوم اتفاق می‌افتد.

کارمزد ارز فانتوم کم است

یکی از ویژگی‌هایی که تریدرها را به سمت یک پلتفرم یا رمز ارز خاصی می‌کشاند، کارمزد کم است. به هر میزان که شبکه کارمزد کمتری کسر کند، سرمایه‌گذاری در آن شبکه منطقی‌تر است.

امنیت فانتوم بالاست

اتریوم و بیت کوین از مکانیزمی برای استخراج و تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌کردند که منجر به تضعیف امنیت شبکه می‌شد. حال فانتوم با استفاده از پروتکل‌هایی توانسته سطح بالایی از امنیت را برای کاربران خود فراهم کند.

images_1674900397.png

قیمت FTM چقدر است و تا کجا پیش خواهد رفت؟

برای اینکه بخواهیم ارزش سرمایه‌گذاری روی یک ارز دیجیتال را بررسی کنیم، باید قیمت آن ارز را در گذر زمان زیر نظر بگیریم. برای مثال بررسی قیمت FTM تا حدودی به ما خواهد گفت که خرید FTam و سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال فانتوم منطقی است یا خیر. با این حال قیمت ارزهای دیجیتال به قدری ناپایدار است که نمی‌توان به تحلیل‌ها نیز اتکا کرد. خصوصاً اینکه تحلیل‌ها مبتنی بر نمودارهایی هستند که می‌توانند در لحظه به هم بریزند.

با نگاهی به تحلیل‌های ارز فانتوم برای سال جاری می‌بینیم که پیش‌بینی‌ها قیمت FTM را تا بیش از ۴ دلار تخمین زده‌اند. اگر دقیق‌تر به این تحلیل‌ها بپردازیم خواهیم دید که:

  • قیمت FTM در ماه می در بازه ۳.۵۸ تا ۴.۱۲ دلار قرار داشته و میانگین قیمت آن نیز ۳.۸۵ دلار است.
  • قیمت ارز دیجیتال فانتوم برای ماه ژوئن بین ۳.۶۶ دلار تا حداکثر ۴.۲۱ دلار پیش‌بینی می‌شود. میانگین قیمت فانتوم در این باره زمانی برابر با ۳.۹۳ دلار خواهد بود.
  • ماه جولای نیز برای ارز فانتوم با افزایش قیمت همراه خواهد بود و ممکن است تا سقف ۴.۳ دلار نیز برسد. میانگین قیمت ارز فانتوم در ماه جولای نیز ۴.۰۲ خواهد بود و مرز چهار دلار را پشت سر خواهد گذاشت.
  • در ماه آگوست ۲۰۲۳ پیش‌بینی‌ها حداکثر قیمت ۴.۳۹ دلار را برای فانتوم متصور می‌شوند و حداقل این قیمت را ۳.۸۱ دلار نشان می‌دهند.
  • در ماه سپتامبر، میانگین قیمت ارز دیجیتال فانتوم ۴.۱۹ و حداکثر آن ۴.۴۸ دلار خواهد بود.
  • طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، قیمت FTM در ماه اکتبر در بازه ۳.۹۷ تا ۴.۵۷ قرار خواهد گرفت. این مسئله سیر صعودی قابل قبول قیمت فانتوم را تثبیت می‌کند.
  • ماه نوامبر همچنان رشد فانتوم را نشان می‌دهد؛ به طوری که میانگین قیمت فانتوم به ۴.۳۶ دلار خواهد رسید. حداکثر قیمت این رمز ارز نیز برابر با ۴.۶۶ دلار خواهد بود.
  • ماه پایانی سال ۲۰۲۳ نیز به نظر می‌رسد به روند صعودی رشد این رمز ارز دامن بزند و آن را تا ۴.۷۵ دلار بالا ببرد.

با توجه به این تحلیل‌ها که صرفاً بر اساس نمودارهای موجود صورت گرفته‌اند، ارز دیجیتال فانتوم وضعیت رو به رشدی خواهد داشت و سال ۲۰۲۳ برای سرمایه‌گذاری ارز فانتوم مطلوب است. البته باید بدانید که هیچ گاه اطمینان صددرصدی به پیش‌بینی‌ها وجود ندارد و آن‌ها صرفاً بر اساس حدس و گمان‌ها شکل می‌گیرند. سعی کنید تصمیمات منطقی درباره سرمایه‌گذاری‌هایتان اتخاذ کنید.

 

خرید FTM و سرمایه‌گذاری آن

اگر به فکر خرید فانتوم و سرمایه‌گذاری روی آن هستید، بهتر است پیش از هر چیز اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنید. مطالعه منابع معتبر حوزه رمزارز و ارز دیجیتال فانتوم به شما در خرید فانتوم و سرمایه‌گذاری درست و اصولی کمک خواهد کرد. معتبرترین منبع داخلی برای افزایش اطلاعات و دانش شما درباره رمز ارزها، وب‌سایت «والکس» است. این وب‌سایت که در واقع یک صرافی حرفه‌ای و معتبر ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید، منبع مناسبی برای خرید فانتوم و همچنین یادگیری اصول معاملات ارز دیجیتال است. سری به این وب‌سایت بزنید تا مسیر معامله در بازار کریپتو، پیش رویتان هموار شود. صرافی والکس انتخابی مناسب برای آغاز سرمایه‌گذاری شماست.

images_1674900520.png

کلام آخر

در این مقاله به ارز دیجیتال فانتوم، قیمت FTM، خرید FTM و آینده این ارز دیجیتال پرداختیم. چنانچه به اطلاعات بیشتری در این حوزه نیاز دارید، سری به وب‌سایت والکس بزنید و از اطلاعات موجود در آن استفاده لازم را ببرید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: