April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
با نهایی شدن عملیات اجرایی آب شیرین کن صورت می‌گیرد
کد خبر: ۳۹۲۳۸۵
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
0
رئیس کارگاه شرکت "فرا آبرسان سرزمین" از پروژه آب شیرین کن منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به اعتبار ۴۰ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: در فاز اول روزانه ۱۰۰ متر مکعب آب شیرین تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار میگیرد.

پایان بحران آب درمنطقه ویژه اقتصادی پارسیان

جواد چوداری خسروشاهی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با اعلام اینکه شرکت "فرا آبرسان سرزمین" مجری طرح انتقال آب خلیج فارس به لامرد، استان فارس و استان اصفهان است گفت: این طرح شامل هزار کیلومتر خط لوله است که ایستگاه‌های پمپاژ، ذخایر خزینه‌های آب و سایر ابنیه فنی‌هایی که باید در این مسیر اجرایی شود را نیز شامل می‌شود.

وی با اعلام اینکه افق نهایی شدن انتقال آب شیرین به مناطق تعریف شده در سال ۱۴۰۵ است گفت: دلیل اینکه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان را برای ساخت آب شیرین کن در نظر گرفتیم، به دلیل آن است که این منطقه قطب صنعتی بزرگی است که در بین سه منطقه استان‌های هرمزگان، فارس و بوشهر قرار دارد و در مجاورت عسلویه است.

رئیس کارگاه شرکت "فرا آبرسان سرزمین" با اعلام اینکه تولید آب در فاز یک پروژه آب شیرین کن، به میزان ۱۰۰ متر مکعب در روز است گفت: فاز اول این طرح را استارت زدیم و فاز‌های دوم و سوم نیز به تناسب قرارداد، در سال‌های آتی استارت زده میشود.

وی با اعلام اینکه در قالب این پروژه، آب را از فاصله ۳۸۰ متری دریا از ساحل، برداشت می‌کنیم گفت: بعد از فیلتراسیون اولیه آب برداشته شده، طبق سیستم " آر. او" این آب شیرین سازی میشود و بعد از انجام مراحل تکمیلی، به خط پمپاژ می‌شود.

خسروشاهی با اشاره به روند توسعه گفت: تولید آب در فاز‌های بعدی که برای آن‌ها نیز روزانه ۱۰۰ متر مکعب در روز است، فاز دوم را در ۱۴۰۲ و فاز سوم را در ۱۴۰۳ استارت می‌زنیم.

وی با اشاره به اینکه حجم آبی که برای منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در نظر گرفتیم، روزانه ۹۰ متر مکعب است گفت: آب اصلاح شده برای پتروشیمی‌ها و مجتمع تولید آلومینیوم تخصیص داده میشود.

 

بیشتر بخوانید:بندر پارسیان در خدمت تولید و صادرات



رئیس کارگاه شرکت "فرا آبرسان سرزمین" در خصوص هزینه این پروژه گفت: مبلغی که برای این طرح پیش‌بینی شده، ۴۰ هزار میلیارد تومان البته با دلار ۳۲ هزار تومانی است که با رشد صورت گرفته قیمت دلار، باید ۷۰ هزار میلیارد تومان روی این طرح سرمایه گذاری کنیم.

وی در خصوص زمین‌های اختصاص یافته برای طرح آبرسانی گفت: زمین‌هایی که منطقه ویژه پارسیان در اختیار قرار می‌دهد، اجاره به شرط تملیک است، یعنی قرار داد بسته می‌شود و نسبت به وسعت زمین، سالانه مبلغی بابت اجاره به منطقه ویژه اقتصادی پرداخت می‌شود، پس از آن و هنگامی که وارد دوران بهره برداری می‌شود، منطقه ویژه با قیمت کارشناسی استارت کار، زمین را به سرمایه گذار می‌فروشد.

خسروشاهی در پاسخ به اینکه چرا از همان روز اول زمین واگذار نمی‌شود گفت: دلیل این است که بسیاری از سرمایه گذاران، در گذشته زمین‌هایی را به بهانه تولید خریداری کرده، یکسری فعالیت‌های جزیی انجام داده، وام کلانی هم گرفته، اما کار را رها کرده و رفته اند.


وی با اعلام اینکه ماموریت شرکت فرا آبرسان، احداث آب شیرین کن در سه فاز است گفت: از مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان تعریف شده، مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان فقط در بخش آب شیرین کن هزینه می‌شود.

رئیس کارگاه شرکت "فرا آبرسان سرزمین" با اعلام اینکه تمامی این پروژه را شرکت انجام میدهد گفت: لوله‌ها و سوله‌ها را خودمان می‌سازیم، کار‌های مهندسی را شرکت فرا آبرسان انجام میدهد، سرمایه‌گذار خودمان هستیم و از تدارک تا اجرا، کار دست خودمان است.

وی در خصوص نقش منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در این پروژه گفت: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان نهایت همکاری را با شرکت فرا آبرسان سرزمین انجام داده و میدهد. زمین در اختیار گذاشته و در هر زمینه‌ای نهایت همکاری با دارد و مهمتر اینکه فرصت را به فرا آبرسان داده تا بتوانیم دغدغه منطقه ویژه اقتصادی را بابت تامین آب و سرمایه گذاری به صورت کامل منتفی کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: