April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۴۲۹۹
۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
0
وزیر خارجه آمریکا در تداوم رویکرد دوگانه واشنگتن در قبال ایران دیپلماسی را موثرترین روش در قبال ایران قلمداد کرد.

بلینکن: دیپلماسی همچنان موثرترین راه در قبال ایران است

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست استماع مجلس سنای این کشور در جمع قانونگذاران در عین حال افزود که اکنون برجام در دستور کار ایالات متحده آمریکا قرار ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا، وزیر خارجه دولت بایدن با تکرار ادعا‌ها درباره مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا درباره بازگشت به برجام گفت: درعمل، برجام در حال حاضر روی میز نیست.

وی مدعی شد: دلیل آن تا حدی زیادی این است که وقتی داشتیم با حسن نیت تلاش می‌کردیم که ببینیم آیا می‌توانیم به پایبندی دوجانبه به برجام برسیم، ایرانی‌ها پیشنهادی را که روی میز بود را رد کردند و آن‌ها جدیت نشان نداده‌اند.

بلینکن در عین حال گفت: همچنان معتقدیم که دیپلماسی برای رسیدن به نتایج عملی هنوز موثرین روش است، اما این همکاری هر دو طرف را می‌خواهد و ایرانی‌ها جدیت و هدف نشان نداده‌اند.

پیش از این نیز، ند پرایس سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه واشنگتن از دیپلماسی و هرگونه تلاش برای کاهش تنش‌ها حمایت می‌کند، گفت که برجام بر پایه اعتماد نبود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: