مدرس توسعه بنگاه های اقتصادی گفت : 96 درصد بنگاه های کشور کوچک و متوسط هستند و درایران مشکل بنگاها نبود توانمندی نیست، بلکه نبود بستری برای شکستن انحصار است.
دکتر سید حسن افتخاریانتاکید کرد که دلیل موفقیت بنگاه های اقتصادی در برخی کشورها فراهم کردن بازار برای فعالیت های تولیدی است.
وی افزود: انحصار ملی، فساد ورانت ایجاد می کند، انحصار در تقاضا بنگاه های کوچک را از بین می برد، وقتی بازار کاملا رقابتی باشد، با انبوهی تقاضا و نیز انبوهی عرضه رو به رو می شویم .
مدرس توسعه بنگاه های اقتصادی اضافه کرد:وقتی بنگاهها زیاد باشند، نمی توانند وارد بازار شوند، ضروری است این نهادها برای ادامه فعالیت، بازار تقاضا را بسنجند.
مشاور ومدرس توسعه بنگاه های تولیدی گفت: خیلی ازافراد واقعیت بازار را دنبال نمی کنند در حالی باید واقعیت بازار را شناخت.
به گفته وی مشتری فکر و احساس دارد، پس باید مشتری را نگه داشت تا موفقیت آینده تضمین شود.
وی تصریح کرد:موفقیت بدون علت نیست کسی نمی تواند بدون شناخت و اطلاعات دربازار حرکت کند و محصول خود را بفروشد.