April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۰۴۰۷
۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
0
نخست وزیر پیشین مالزی خواستار آن شد تا لاشه هواپیمای ساقط شده خطوط هوایی مالزی در اوکراین به این کشور بازگردنده شود.
لاشه هواپیما باید به مالزی آورده شودپول‌نیوز- نخست وزیر پیشین مالزی خواستار آن شد تا لاشه هواپیمای ساقط شده خطوط هوایی مالزی در اوکراین به این کشور بازگردنده شود.

 طی روزهای گذشته لاشه هواپیمای خطوط هوایی مالزی از اوکراین به هلند منتقل شده و این موضوع واکنش ماهاتیر محمد را به دنبال داشته است.

وی در تازه‌ترین اظهار نظر در این خصوص گفت: این حق مالزی است تا باقیمانده هواپیمای مالزی ایرلاینز به این کشور منتقل شود.

وی تصریح کرد: مالزیایی‌ها باید به دقت باقیمانده این هواپیما را بررسی کنند و علاوه بر این دولت مالزی و خطوط هوایی مالزی است که از سوی بازماندگان قربانیان این هواپیما مورد دادخواست قرار گرفته است.

ماهاتیر محمد با تاکید براینکه هواپیما، خدمه و بسیاری از سرنشینان آن مالزیایی هستند، از اینکه به مالزی تنها اجازه داده می‌شود تا به صورت محدود در عملیات بررسی باقیمانده هواپیما مشارکت داشته باشد، ابراز ناراحتی کرد.

وی افزود: من می‌دانم که بیشتر قربانیان هواپیما اهل کشور هلند بوده‌اند اما نمی‌دانم چه قانونی باعث شده است تا هواپیما به مالکیت آنها درآید.

پرواز شماره MH17 خطوط هوایی مالزی که از آمستردام به مقصد کوالالامپور در حرکت بود روز 17 جولای سال جاری میلادی بر فراز آسمان شرق اوکراین هدف یک موشک قرار گرفته و سقوط کرد. در این حادثه تمامی 298 مسافر و خدمه این هواپیما جان خود را از دست دادند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: