کد خبر: ۱۳۰۷۲۹
۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
0
« کریم یاوری» روزسه شنبه درهمایش سراسری «بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل» در آبادان از افزایش میزان مقرری بگیران بیمه بیکاری، افزایش مهارت و افزایش میزان اشتغال مجدد مقرری بیکاران خبر داد.
طرح مهارت آموزی بیکاران جویای کار گسترش می یابدپول‌نیوز- مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از افزایش میزان اشتغال مجدد و مقرری بگیران بیمه بیکاری خبر داد و گفت:گسترش طرح مهارت آموزی بیکاران جویای کار در دستور کار این وزارت قرار دارد.

« کریم یاوری» روزسه شنبه درهمایش سراسری «بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل» در آبادان از افزایش میزان مقرری بگیران بیمه بیکاری، افزایش مهارت و افزایش میزان اشتغال مجدد مقرری بیکاران خبر داد.

وی ادامه داد:در بخش سیاستگذاری نیز، کمک به توسعه و افزایش مهارت های فنی و حرفه ای مقرری بگیران بیمه بیکاری و کمک به بهبود فضای کسب و کار در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

یاوری با بیان پژوهش، مرکز پروژهش های مجلس شورای اسلامی از قانون بهبود فضای کسب و کار، اضافه کرد:این قانون در گذشته به صورت کامل اجرا نمی شد ولی در این دولت این مهم مورد توجه خاص قرار گرفته است.

این مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین، کمک به استفاده بهینه از منابع بیمه بیکاری، کمک به اشتغال دائم شاغلان، کمک به تداوم و استمرار فعالیت بنگاه های اقتصادی و توانمندسازی بنگاه های و ارتقاء رقابت پذیری آنها، کمک به حفظ و صیانت از اشتغال نیز را از اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت یازدهم بیان کرد.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد:با اقدامات صورت گرفته اشتغال مقرری بگیران بیمه بیکاری از 13 هزار به 20 هزار نفر افزایش یافته است.

وی از کاهش شش درصدی تعداد مقرری بگیران طی سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت:از ابتدای سال جای تا آبان ماه182 هزار و 529 نفر مقرری بگیر ثبت شده است.

یاوری ادامه داد: تعداد برقراری مقرری جدید نیز 115 هزار و 804 نفر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش یافته است.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مجموع اشتغال مجدد مقرری بگیران در این بازده زمانی را هشت هزار و 35 نفر اعلام کرد و گفت:این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش یافته است که جای نگرانی دارد.

وی همچنین با بیان اصلاح فرایند پرداخت بیمه بیکاری با هماهنگی مرکز فنآوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری، اضافه کرد:مراحل پرداخت بیمه کاری از 30 مرحله به 21 مرحله کاهش یافته است.

 این همایش تا 27 آذرماه در هتل کاروانسرای آبادان برگزار می شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: