April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۶۴۲
۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
0
موتورهای سنگین به دلیل ناامن بودن و بر هم زدن نظم ترافیکی مجوز تردد در سطح شهر را ندارند.

راکبان موتورهای سنگین زیر ذربین پلیس/چرا موتورهای سنگین مجوز تردد را ندارند؟

سالیان سال است که برای همه علی الخصوص علاقه‌مندان به موتور سیکلت یک سوال اساسی پیش آمده که چرا موتور‌های سنگین در ایران نمی‌توانند در سطح معابر شهر تردد داشته باشند.

فرد یا همان راکب موتور سنگین می‌تواند با استفاده از این وسیله دست به خلاف و سرقت‌های زیادی بزند. زیرا این وسیله به دلیل سرعت بالایی که دارد در حالت عادی قابل کنترل نخواهد بود. به همین دلیل است که افراد عادی مجوز داشتن چنین وسیله نقلیه را ندارند. حتی صاحبان این وسایل به طور غیر قانونی و قاچاق موتور را وارد می‌کند که همین امر می‌تواند تخلف تلقی شود. موتور‌های سنگین اجازه پلاک شدن را هم ندارند. این نوع وسیله می‌تواند منابع ارزی کشور را هم تحت شعاع قرار دهد. موتور‌های سنگین در چارچوب قوانین کشور طراحی نشده اند به همین دلیل می‌توانند خطر آفرین باشند. تنها جایگاه آن‌ها در پیست‌های موتورسواری است نه در سطح معابر شهر.

این گونه موتور‌های سنگین سر و صدای غیر طبیعی را ایجاد می‌کنند و آرامش را بر هم می‌زنند حتی می‌توانند موجب وحشت کودک یا مرگ افراد مسن شوند. ناگفته نماند میزان تصادفات با موتور‌های سنگین بالاست. طبق تحقیقات و رصدی که شده است راکبان این موتورسیکلت‌ها در روز‌های تعطیل و عمدتا به صورت گروهی با یکدیگر قرار گذاشته و اقدام به تردد در معابر و انجام حرکات نمایشی می‌کنند که همین امر موجب به خطر افتادن جان عابران می‌شوند. پلیس راهور هم سالیان سال است که بار‌ها اعلام کرده به محض دیده شدن موتورسیکلت‌هایی که با لایی کشی و ایجاد سر و صدا نظم ترافیک را برهم می‌زنند و هیچ گونه مدارک و بیمه همراه ندارند، طبق قانون برخورد خواهند کرد.

برخورد جدی با متخلفان موتور‌های سنگین

سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: توقیف موتور‌های سنگین در پایتخت ادامه خواهد داشت. زیرا به طور مستمر معابر و بزرگراه‌ها لحظه به لحظه بررسی خواهند شد تا کسی مرتکب جرم نشود.

او ادامه داد: با توجه به لایی کشی و سرعت بالای این موتورسیکلت‌های سنگین و احتمال بروز خطر برای خود راکب و خطراتی که برای سایر شهروندان دارد با هماهنگی بعمل آمده با تیم‌های گشتی پلیس راهور فاتب، این موتورسیکلت‌های سنگین در همان محدوده متوقف خواهند.

معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ از همشهریان تهرانی خواست تا با مشاهده این نوع موتورسیکلت‌ها که باعث سلب آسایش عمومی می‌شوند حتما با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل کنند. زیرا ممکن است برخی افراد برای تفریح از این وسیله استفاده نکنند بلکه در ذهن خود جرمی را طراحی کرده اند که بتوانند در صدم ثانیه آن را اجرایی کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: