April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۱۹۷۹
۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
0
معرفی 6 خودروی پرقدرت سال 2014؛ محصولاتی که پس از هفته‌ها بررسی از بین ده‌ها ابرخودروی بالای 300 اسب بخاری انتخاب شده‌اند.
پول‌نیوز- معرفی 6 خودروی پرقدرت سال 2014؛ محصولاتی که پس از هفته‌ها بررسی از بین ده‌ها ابرخودروی بالای 300 اسب بخاری انتخاب شده‌اند.

واپسین روزهای سال 2014 میلادی را سپری می‌کنیم. سال جاری میلادی با تمام فراز و نشیب‌هایش به پایان خود نزدیک می‌شود. به سنت هرساله، امسال نیز این روزها انواع و اقسام سایت‌ها و نشریات و موسسه‌های معتبر تخصصی، «ترین»های هر حوزه را منتشر می‌سازند؛ از بهترین و موفق‌ترین‌های سال تا بدترین‌ها و بازنده‌های بزرگ سال.... در این میان، موسسه معتبر Evo نیز بی‌کار نمانده و با بررسی بیش از یک‌صد خودرو، فهرست برترین خودروهای پرقدرت (با قدرت بیش از 300 اسب بخار) را منتشر کرده است. فهرست پرسروصدا و جذابی که بی تردید مطالعه آن برای علاقه‌مندان خالی از لطف نخواهد بود. در ادامه با برترین‌های صنعت خودروسازی جهان در سالی که گذشت، بیشتر آشنا میشویم.

فراری Speciale 458

پیش‌بینی آنکه محصولی از مهد سوپراسپرت سازی جهان یعنی ایتالیا در این فهرست حضور داشته باشد چندان دشوار نبود. ولی این که «گاو وحشی سنت آگاتا» نماینده‌های داشته باشد یا «اسب چموش ماران للو » سوالی بود که ذهن بسیاری را مشغول خود ساخته بود! درنهایت این فراری بود که با عرضه نسخه مخصوص و منحصر به فرد مدل 458 با پسوند Speciale توانست عرصه را بر لامبورگینی تنگ کرده و نماینده خود را وارد این فهرست سازد. فراری 458 اسپشیال با موتور 8 سیلندر خورجینی 5/ 4 لیتری خود که توانایی تولید 598 اسب بخار قدرت را داراست، هوش را از سر کارشناسان و علاقه‌مندان دنیای خودرو ربوده است! این خودرو که 35 اسب بخار بیش از نسخه استاندارد 458 در اختیار راننده قرار می‌دهد تنها ظرف مدت 3 ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. به بیان دیگر در همین مدت زمانی که شما مشغول مطالعه این چند خط مربوط به این خودرو بودید، 458 اسپشیال از حالت سکون استارت زده و از مرز سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیز عبور کرده است! سقف سرعت این سوپراسپرت آتشین نیز 335 کیلومتر در ساعت اعلام شده است که احتمالا برای رسیدن به این رقم نیازمند اتوبانی خلوت و ایمن خواهیم بود!
 
6خودروی برتر سال 2014 (+عکس)
 
ب ام و M5
اندکی از دنیای سوپراسپرت‌ها فاصله بگیریم؛ حال نوبت سدان‌های خانوادگی اسپرت هست که خودنمایی کنند و چه گزینهای مقبولتر از بی ام و M5 ؟! محصول خوش‌نامی که بیش از 3 دهه عنوان کارآمدترین سدان اسپرت جهان را یدک کشیده و امروز برای بسیاری از سوپراسپرت‌های چند صد هزار دلاری خط و نشان می‌کشد. بی ام و M5 جدید مجهز به یک پیشرانه 8 سیلندر به حجم 4/ 4 لیتر بوده که توانایی تولید 555 اسب بخار قدرت را دارد. رقم قابل توجهی که برای یک خودروی خانوادگی، رویایی به نظر می‌رسد. اما مهندسان بی ام و به این اکتفا نکرده و با مجموعه سفارشی Competition، بیشینه قدرت این خودرو را به رقم 575 اسب بخار رسانده‌اند که می‌تواند M5 را ظرف مدت 5/ 3 ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند و این یعنی تنها نیم ثانیه دیرتر از فراری Speciale 458 ! علاوه بر شتاب اولیه اعجاب‌انگیز و همچنین هندلینگ مثال زدنی M5 که به لطف سیستم تعلیق انعطاف‌پذیر این خودرو میسر شده، سقف سرعت M5 نیز 305 کیلومتر در ساعت اعلام شده است که برای رانندگان احتمالا پا به سن گذاشته M5 تجربه‌ای فراموش نشدنی خواهد بود!
 
6خودروی برتر سال 2014 (+عکس)
 
مرسدس E63 AMG

مگر می‌شود نامی از بی ام و M5 به میان آورد و سخنی از رقیب سنتی و شماره یک این محصول بیان نکرد؟! مرسدس E63 AMG پاسخ کوبنده مرسدس است که نمی‌خواهد علاقه‌مندان به این برند در مقابل ترکتازی M5 ساکت بنشینند! نسل نو این سدان خانوادگی نیز همچون رقیب هموطن خود از یک پیشرانه 8 سیلندر بهره‌ می‌جوید. این پیشرانه حجیم 5/ 5 لیتری توانایی تولید 550 اسب بخار قدرت را داراست که در صورت سفارش مدل ارتقا یافته E63 AMG S-Model، این رقم به 577 اسب بخار افزایش می‌یابد. پیشرانه 5/ 5 لیتری این خودرو می‌تواند E63 AMG s-Model را ظرف مدت 3/6ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند. جالب است بدانید این رکورد سریع‌تر از رکورد ابرخودرویی چون فراری F40 است! گفتنی آن که E63 AMG نیز همچون M5 از سامانه انتقال قدرت به هر چهار چرخ بهره می‌جوید که درواقع این دو رقیب را به خودرویی چهار فصل مبدل ساخته است. بنابر اعلام شرکت مرسدس سقف سرعت این خوردرو به 300 کیلومتر در ساعت می‌رسد که 50 کیلومتر در ساعت بیشتر از مدل استاندارد E500 است. حال باید منتظر ماند و دید که در نهایت آیا E63 AMG می‌تواند از پس رقیب شماره یک خود برآید یا نه؟!
 
6خودروی برتر سال 2014 (+عکس)
 
نیسان GT-R
«گودزیلا»ی صنعت خودروسازی یا همان نیسان GT-R دیگر عضو این فهرست است. محصول نه چندان گران‌قیمت اما نیرومند شرکت نیسان که چند سالی می‌شود با لقب «گودزیلا» برای بزرگان دردسرساز شده است این‌بار نیز قصد ندارد میدان را خالی کند! مهندسان نیسان در مدل جدید GT-R یک پیشرانه 6 سیلندر V شکل به کار گرفته‌اند که 545 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. نسخه Nismo این سوپراسپرت ژاپنی که کارشناسان Evo آن را بادوام‌ترین محصول این فهرست نامیده‌اند. این خودرو تنها 8/ 2 ثانیه (اشتباه نخواندید! آری تنها 8/ 2 ثانیه) زمان نیاز دارد تا خود را از زمین کنده و به مرز سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند. همچنین سقف سرعت این خودرو 305 کیلومتر در ساعت اعلام شده که البته آکادمی رانندگی نیسان معتقد است در شرایط خاص و توسط رانندگان حرفه‌ای، این رقم می‌تواند به 312 کیلومتردر ساعت نیز برسد.
جالب اینجاست که قیمت مدل ذکر شده در این فهرست 131 هزار دلار است که حدود 170 هزار دلار ارزان‌تر از فراری 458 و نصف قیمت محصولی‌ چون پورشه 911 GT3 است! با این اوصاف ما در بین تمام خودروهای حاضر در این فهرست، خرید GT-R را عاقلانه‌ترین گزینه می‌دانیم؛ تا نظر شما چه باشد؟!
 
6خودروی برتر سال 2014 (+عکس) 
پورشه باکستر
رودستر جمع وجور شرکت پورشه که اتفاقا به واسطه واردات نسل پیشین این خودرو به کشورمان در ایران نیز خودرویی شناخته شده به شمار می‌آید، دیگر عضو آلمانی حاضر در این فهرست است. باکستر که بیش از 15 سال است یکی از پرفروشترین خودروهای سگمنت رودسترهای جمع و جور به شمار می‌آید در نسل جدید خود به یک پیشرانه 6سیلندر تخت با بیشینه قدرت 311 اسب بخار مجهز شده که می‌تواند این خودرو را ظرف مدت 1/ 5 ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت 100کیلومتر در ساعت برساند. پیشرانه 3/4 لیتری باکستر که قدرت خروجی خود را توسط یک جعبه دنده دوکلاچه فوق‌هوشمند به چرخ‌ها می‌فرستد، سقف سرعت 280 کیلومتر در ساعت را برای این خودرو رقم می‌زند. با آنکه اعداد و ارقام دینامیکی باکستر همچون دیگر اعضای این فهرست هیجان‌انگیز به‌نظر نمی‌رسد اما وقتی بدانید که با پرداخت کمتر از 85 هزار دلار امکان خرید چنین خودرویی را خواهید داشت معادلات به کلی بهم می‌ریزد! ضمن آنکه پورشه برای کسانی که توجه بیشتری به سرعت و هیجان دارند مدل باکستر S را پیشنهاد می‌کند که با شتاب صفر تا صد زیر 5 ثانیه می‌تواند بیش از پیش رضایت خاطر رانندگان جوانتر را جلب کند.
 
6خودروی برتر سال 2014 (+عکس)
 
فولکس GOLF R
و اما آخرین و ارزان‌ترین عضو این فهرست؛ خودرویی از سگمنت هاچ بک‌های خانوادگی است که می‌خواهد بگوید برای برترین بودن لزومی به سوپراسپرت بودن یا گرا ن‌قیمت بودن نیست! نسخه ارتقا یافته‌ هاچ‌بک محبوب شرکت فولکس را که سال‌هاست در چهارگوشه دنیا طرفداران خود را دارد، باید سورپرایز این فهرست دانست. خودروی 50 هزار دلاری ساخت فولکس که با پیشرانه 4 سیلندر خود، بسیاری از خودروهای پرقدرت سال را کنار زده و یک تنه در میان بزرگان جاخوش کرده است.  پیشرانه کوچک و نسبتا اقتصادی این خودرو که توانایی تولید 302 اسب بخار قدرت را دارد، می‌تواند به کمک جعبه دنده 6 سرعته دوکلاچه خود، GOLF R را ظرف مدت 9/ 4 ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند. ضمن آنکه سیستم تعلیق و سیستم ترمز نسخه GOLF R نیز نسبت به مدل استاندارد این خودرو بازمهندسی شده تا پاسخگوی توانایی‌های حرکتی این‌ هاچ‌بک تند و تیز باشد. اما نکته قابل توجه در این میان، اینجاست که شاید اگر فولکس واگن به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز قاره اروپا در بازار ایران نیز حضور داشت و امیدی به تولید یا حتی واردات این برند خوشنام به کشور بود، GOLF R با قیمت مناسب و توانایی‌های دینامیکی منحصر به فرد می‌توانست یکی از گزینه‌های جدی رانندگان جوان و علاقه‌مند به هیجان در کشورمان باشد.
جوانانی که این روزها سقف آرزوهایشان محصولات نه چندان اسم و رسم‌دار کره‌ای شده و بدتر آنکه به لطف برخی قوانین عجیب وغریب، همین محصولات کره‌ای نیز برای بسیاری دست نیافتنی به نظر می‌رسند.

6خودروی برتر سال 2014 (+عکس)

منبع: ماهنامه سرعت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: