May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۲۳۰۸
۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
0
معاون وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص ۹۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری جدید برای نهاده های کشاورزی، زیرساخت‌های بخش کشاورزی و تهیه تجهیزات و ادوات کشاورزی خبر داد.
پول‌نیوز- معاون وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص ۹۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری جدید برای نهاده های کشاورزی، زیرساخت‌های بخش کشاورزی و تهیه تجهیزات و ادوات کشاورزی خبر داد.

سیدخلیل آقایی صبح یکشنبه در جلسه هم‌اندیشی فعالان و تشکل‌های بخش کشاورزی مازندران و تجلیل از هشت کشاورز نمونه ملی مازندران در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با اشاره به اینکه باید فرهنگ تولید در جامعه همگانی شود، اظهار کرد: نباید در حمایت از بخش کشاورزی و تولید به شعار بسنده شود زیرا اینان ولی نعمتان ما هستند که داشته های ما در گرو تولیدات آنان بوده است.

معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت امنیت غذایی، بیان کرد: امروزه استکبار جهانی به دلیل استقلال کشور در بخش سیاسی با حربه تحریم اقتصادی به مبارزه با نظام پرداخته است.

این مسئول با بیان اینکه امنیت غذایی به تولیدات است، شاخصه اصلی تولید به تولید‌کنندگان نیست بلکه به تداوم تولید، استمرار و توسعه تولیدات است، افزود: باید فردای ما بهتر از امروز باشد و این مهم تحقق نخواهد یافت مگر صرفه اقتصادی داشته باشد و کشاورزان و تولیدکنندگان بتوانند در قبال تولید به آسایش دست یابند و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شوند.

وی اظهار داشت در دولت تدبیر و امید به کشاورزی نگاه ویژه ای شده است و در راستای  این حمایت در بخش کشاورزی در سال‌ جاری جلوی واردات برنج گرفته شد و در فصل برداشت نیز تعرفه برنج به ۴۰ درصد رسید و ثبت سفارش پذیرفته نشده است.  

آقایی با اشاره به اینکه رونق کشاورزی به ماشین‌آلات کشاورزی و تنظیم بازار است، افزود: برای نخستین‌بار در طول انقلاب اسلامی وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار مجبور به واردات هندوانه و گوجه‌فرهنگی برای حمایت از کشاورزان شد.

وی همچنین  ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نهادهای کشاورزی، زیرساخت‌های بخش کشاورزی و تهیه تجهیزات و ادوات کشاورزی در نظر گرفته شده است که این در صورتی است که در سال گذشته یک ‌میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان در این بخش هزینه شده است.

معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه دخالت این نهاد در تنظیم بازار برای جلوگیری از افت قیمت است، وهر جایی که پای منافع کشاورز در میان باشد جهاد کشاورزی سود و منافع او را در نظر می گیرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته معاونت زراعی با معاونت باغی ادغام شد که در دولت تدبیر و امید برای حمایت از محصولات باغی این دو معاونت از هم تفکیک شد چون معتقدیم بخش باغی از ظرفیت بالایی برخوردار بوده به طوری که ایران در تولید محصولات باغی در دنیا جزو ۱۰ کشور برتر دنیا است.

وی با بیان اینکه امسال اجازه ورود یک کیلو محصولات کشاورزی به کشور داده نشد، اضافه کرد: اجازه واردات میوه شب عید نیز داده نشده زیرا معتقدیم کشور قادر به تامین نیازمیوه شب عید است.

در جلسه هم‌اندیشی فعالان و تشکل‌های بخش کشاورزی مازندران و تجلیل از هشت کشاورز نمونه ملی مازندران از حمایت همه جانبه دولت در بخش کشاورزی خبر داد.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: