May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۲۵۸۰
۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۱
0
برخی از مواد غذایی اطراف ما ، با خواص ویژه‌ای که دارند کمک می‌کنند زندگی بهتری داشته باشیم.
پول‌نیوز- برخی از مواد غذایی اطراف ما ، با خواص ویژه‌ای که دارند کمک می‌کنند زندگی بهتری داشته باشیم.

 گل بادرنجبویه
ضد تشنج است. در هم ریختگی وضع عصبی ، افسردگی و خستگی روحی را پایان می‌دهد. دم‌کرده 10 تا 15 گرم برگ و گل بادرنجبویه در یک لیتر آب‌جوش درمان تشنج‌های عصبی است که می‌توانید یک فنجان پس از هر غذای اصلی بنوشید. این دم‌کرده برای درمان سرگیجه ، تهوع ، دلشوره و بی‌خوابی هم مفید است.

9 میوه و گیاه آرام‌بخش

گیاه به‌لیمو
به‌لیمو ضدتشنج و ارامش‌بخش بوده و برای رفع دلهره و تشویش و نگرانی دایمی مفید است. در صورتی که دچار خستگی روحی و ترس و تپش قلب و اضطراب هستید ، نوشیدن چای آنرا به شما پیشنهاد می‌کنیم. یک قاشق مرباخوری از گیاه را در یک لیوان آب جوش دم کرده و با عسل میل کنید. اگر قبل از خواب این چای را بنوشید برای رفع بی‌خوابی موثر است.

9 میوه و گیاه آرام‌بخش

پیاز
فسفری که در پیاز موجود است برای انجام کارهای فکری ، ضعف ، فرسودگی جسمی و عصبی مفید است. اشخاصی که دچار بی‌خوابی هستند ، اگر شب‌ها همراه با غذای خود پیاز مصرف کنند ، زودتر و آسوده‌تر به خواب خواهند رفت. اگر احساس کرده‌اید خسته‌اید ، اشتها ندارید ، چین‌هایی به صورت‌تان افتاده است و رنگ چهره‌تان زرد شده است ، یک پیاز را که چهار قسمت شده است را در 3 فنجان آب بجوشانید تا بپزد و یک فنجان آب از آن باقی بماند و صبح ناشتا آن را بنوشید.

9 میوه و گیاه آرام‌بخش

گل بابونه
ضد سردردهای عصبی ، میگرن ، سردردهای ناشی از خستگی و مقوی اعصاب است. دم‌کرده یک قاشق مرباخوری گل بابونه در یک لیوان آب جوش که با عسل یا نبات شیرین شده برای این منظور مفید است.

 9 میوه و گیاه آرام‌بخش

گیاه اکالیپتوس


دم‌کرده 20 تا 50 برگ اکالیپتوس در یک لیتر آب جوش که کمی شیرین شده باشد صبح و ظهر و شب برای تقویت اعصاب مفید است و اثر شفابخش دارد.

 9 میوه و گیاه آرام‌بخش
 
کاهو
مصرف کاهو در مورد معالجه و درمان عصبانیت ، بی‌خوابی ، دردهای اعصاب ، میگرن ، تپش قلب و سردردهای عصبی به کار می‌رود.

9 میوه و گیاه آرام‌بخش

زرد آلو

میوه‌ای است که برای اعصاب مفید بوده و آن را تقویت می‌کند. به همین جهت به کسانی که اهل مطالعه و تعمق هستند و کارهای فکری دارند ، مصرف آن توصیه می‌شود.

9 میوه و گیاه آرام‌بخش

گوجه فرنگی

خوردن روزانه چند گوجه فرنگی برای درمان خستگی مفرط و زودگذر مفید است.

9 میوه و گیاه آرام‌بخش

عدس
عدس به علت داشتن ویتامین‌های آ ، آهن ، کلسیم ، پتاسیم و منگنز ، مصرف آن برای کسانی که کارهای سنگین و سخت بدنی می‌کنند و اشخاصی که کارهای فکری انجام می‌دهند ، توصیه می‌شود. خوردن عدسی به سیستم عصبی کمک می‌کند.

9 میوه و گیاه آرام‌بخش
برچسب ها: عدس ، گیاه ، میوه ، آرام بخش
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: