April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۲۷۱۲
۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
۴
در همه جای دنیا رسم بر این است که اگر خودروسازی از یک مشکل فنی در محصول خود مطلع شود، با اعلام فراخوان از نوع منطقه ای گرفته تا جهانی، نسبت به رفع ایراد بصورت رایگان اقدام کند.

پول‌نیوز، مازیار دانیالی - در همه جای دنیا رسم بر این است اگر شرکت تولیدکننده خودرو نسبت به کشف یک مشکل فنی در محصول خود اطلاع حاصل کند، با اعلام فراخوان از نوع منطقه ای گرفته تا جهانی، نسبت به رفع ایراد بصورت رایگان اقدام می کند. بدیهی است بی توجهی خودروساز نسبت به این مساله نه تنها عواقب سنگینی را متوجه آن خواهد کرد بلکه اعتبار جهانی محصولات آن کمپانی را نیز خدشه دار خواهد کرد.

در کشور چین نیز که یکی از راهبردی ترین بازارهای مصرف خودروی جهان را به خود اختصاص داده است، تولیدکنندگان بزرگ دنیا با رعایت استانداردها تلاش می کنند تا سهم خود را از بازار مصرف حفظ و افزایش دهند. در این میان خدمت رسانی بهتر و اعلام فراخوان های سراسری در راستای حذف مشکلات محصولات نیز امری کاملا عادی است. در ادامه نگاهی به بزرگترین فراخوان های سال گذشته میلادی(2014) در کشور چین خواهیم داشت.

10.فراخوان کادیلاک برای مدل وارداتی اس آر ایکس که طی فراخوان مذکور 107016 خودرو به علت مشکل فنی در صندلی ها به نمایندگی ها مراجعه کردند.
9.فراخوان سوبارو برای مدل وارداتی فارستر که طی فراخوان دو مرحله ای ابتدا 3040 خودرو و در مرحله بعد 138541 خودرو به نمایندگی ها مراجعه کردند. گروه اول به علت مشکل فنی در موتور و گروه دوم به علت نقص فنی در سیستم ترمز به نمایندگی ها آمدند.
8.فراخوان پژو سیتروئن برای مدل های سیتروئن سی4، پژو 307 و 408. در مجموع 162913 خودور به نمایندگی ها مراجعه کردند. نقص فنی در سیستم ایمنی و همچنین سیستم سوخت رسانی علت فراخوان های انجام شده، بود.
7.فراخوان فورد برای مدل های کلاسیک و نیو فوکوس. در مجموع 191770 دستگاه خودرو به نمایندگی ها مراجعه کردند. نشت در سیستم سوخت رسانی علت فراخوان اعلام شده است.
6.فراخوان جنرال موتورز برای بیوک اکسل جی تی. در مجموع 194107 خودرو به دلیل نقص فنی در چراغ های جلو به نمایندگی ها آمدند.
5.فراخوان چری برای فولوین2. در مجموع 218961 دستگاه خودرو به دلیل نقص فنی در باک و پمپ الکترونیک سیستم سوخت رسان به نمایندگی ها مراجعه کردند.
4.فراخوان ب ام و طی دو مرحله که ابتدا 232098 خودرو و در مرحله بعدی134180 خودرو به نمایندگی ها آمدند. مشکل در موتور، نشت سوخت، مشکل در سیستم سوخت رسان و نقص فنی ترمزها علل فراخوان ها بوده است.
3.فراخوان فولکس واگن برای آئودی آ4 ال که در مجموع 265943 خودرو به نمایندگی ها مراجعه کردند.مشکل در کیسه های هوا علت فراخوان بوده است.
2.فراخوان هوندا برای مدل آکورد که در مجموع 527136 خودرو به نمایندگی ها آمدند. مشکل در کیسه هوا به عنوان علت فراخوان اعلام شد.
1.فراخوان فولکس واگن برای مدل نیوسگیتار که در مجموع 563605 خودرو به نمایندگی ها مراجعه کردند. نقص فنی در محور عقب علت این فراخوان گسترده بوده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۴
نظرات بینندگان
رويا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
08:02 - 1393/10/20
خدا خيرشون بده جرات فراخوان كردن رو دارند . اگه كارخانه هاي خودرو سازي ما فراخوان بدهند براي چند تا ايراد فراخوان مي دهند ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
08:33 - 1393/10/20
خودروسازای ما هم کاش یاد میگرفتن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
13:40 - 1393/10/20
خدا رو شکر ماشینای ما اصلا نقص فنی ندارد
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
19:22 - 1393/10/21
خوب پس نتیجه می گیریم ماشین های ایرانی خیلی کیفی تر و بدون نقص تر هستند و طبعا نیاز به هیچ فراخوانی هم ندارن
این کشور هایی که نام بردید باید بیان از ایران خودرو و سایپا کارشناس ببرن تا مشکلاتوشونو حل کنند و دیگه هی نیاز به فراخوان نداشته باشن
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: