May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۲۹۷۳
۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
0
نشست یک روزه منطقه ای روسا وکارشناسان ارشد بازرسی و رسیدگی به شکایات دفتر مدیر عامل به میزبانی اداره کل تامین اجتماعی استان فارس در شهر شیراز برگزار شد .
بازرسی نقشی اساسی در فرایند تصمیم سازی داردپول‌نیوز- نشست یک روزه منطقه ای روسا وکارشناسان ارشد بازرسی و رسیدگی به شکایات دفتر مدیر عامل به میزبانی اداره کل تامین اجتماعی استان فارس در شهر شیراز برگزار شد .

به گزارش گروه بانک و بیمه
پول‌نیوز، مشاور مدیر عامل و مدیر کل دفتر بازرسی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی دراین نشست با اشاره به شرایط انقباضی بودجه کشور در سال آینده گفت : با انتصاب مدیر عاملی از جنس تامین اجتماعی از سال گذشته توانستیم با مدیریت وبرنامه ریزی بر برخی بحرا نهای سازمانی فائق آمده و قبل از پایان سال گذشته، برنامه سال 1393 را با تصویب هیات امنا به مرحله اجرا برسانیم که این امر در سال جاری نیز ادامه پیدا خواهد کرد .

دکتر مسعود یوسفی افزود : برنامه ریزی مستلزم شناخت وآگاهی است ، در غیر اینصورت نمی توان به اهداف ورسالت های دینی ، ملی وسازمانی دست پیدا کرد.

وی با اشاره به نقش و جایگاه شناخت وآگاهی  در حوزه بازرسی اظهار داشت : کارشناسان بازرسی با داشتن شناخت وآگاهی دقیق ، صحیح و به موقع از مسایل سازمانی و با داشتن برنامه ای هدفمند علاوه بر تحلیل پدیده های استانی می توانند در تصمیم سازی مدیران نقش شایانی ایفا کنند .

مشاور مدیر عامل و مدیر کل دفتر بازرسی تأمین اجتماعی مهمترین اصل توسعه هر سازمانی را نیروی انسانی آن برشمرد و تصریح کرد : شناسایی ومعرفی عوامل مستعد و مفید هر سازمان یکی از وظایف اساسی بازرسان در راستای ارتقاء و توسعه سازمان است ، زیرا با انجام این مهم ، سازمان نیروهای زبده و توانمند خود را شناسایی  و در راستای رفع چالشها وبهبود فرآیندهای خود قدم بردارد .

دکتر یوسفی از کارشناسان بازرسی خواست تا با رعایت تقوا ، انصاف و عدالت خود را متصف به صفات الهی و تهذیب نفس کرده تا با اثر گذاری حداکثری  نقش مهم در موفقیت جامعه تامین اجتماعی ایفا کنند.

مدیر کل تأمین اجتماعی فارس:
نظارت و بازرسی در سازمان، مایه حیات آن است


مدیر کل تامین اجتماعی فارس  نیز در این نشست نظارت و بازرسی  را به مثابه حیات سازمانی دانست وی گفت : در هر جامعه و سازمانی چنانچه نظارت و بازرسی  در انجام امور وجود نداشته باشد مرگ آن سازمان فرا رسیده است.

عبدالکریم نباتی افزود : بازرسی به عنوان یک اهرم نظارتی ، نقشی بی بدیل در راهبرد اهداف سازمانی دارد .

وی همچنین تعداد بیمه شدگان استان فارس را 670هزار نفر ذکر کرد و اظهار داشت : با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان  قرار دارد به همین دلیل این سازمان، یکی از بازوان توانمند نظام جمهوری اسلامی قلمداد می شود.

نباتی با اشاره به آمار عملکرد تامین اجتماعی استان فارس افزود : این اداره کل  دارای 85 هزار کارفرمای فعال بوده و از نظر تعداد دریافت لیست حق بیمه اینترنتی در رتبه سوم کشور جای دارد . همچنین ماهیانه مبلغ 100میلیارد تومان به عنوان حقوق مستمری به  108هزارخانواده مستمری بگیر پرداخت می شود.


مدیر درمان تأمین اجتماعی فارس:
فلسفه وجودی بازرسی در سازمان، صیانت از اعتماد مردم است


مدیر درمان تامین اجتماعی استان فارس نیز در این نشست گفت : در واقع فلسفه وجودی بازرسی در سازمان  پاسداری و صیانت از بالاترین و ارزشمند ترین سرمایه سازمان یعنی اعتماد مردم است.

دکتر علی اکبر بنی هاشمی افزود : بازرسان باید در حقیقت هر عاملی راکه در روند کاهش اعتماد مردم قدم بر می دارند را در هر سطح و جایگاهی شناسایی واصلاح کنند.
وی اظهار داشت : بازرس باید بر اساس استدلال عمل کند و این استدلالی بودن نیاز به مقوله شناخت دارد که از  شناخت چهار چوب های موجود وشناخت قوانین موجود ناشی می شود .

دکتر بنی هاشمی تصریح کرد : از نظر اسلام بازرسی بر اعمال کارگزاران و دولتمردان مورد تاکید واقع شده است که این مهم بایستی مورد توجه  بازرسان سازمان قرار گیرد.
وی شیراز را  یکی از قطبهای پزشکی ایران برشمرد وگفت : فارس تنها استان در کشور است که دارای سه دانشگاه علوم پزشکی مستقل بوده و یکی از خدماتی بی نظیر ومنحصر به فرد آن  عمل پیوند کبد است.

وی عمده فعالیت حوزه درمان تامین اجتماعی فارس را خرید خدمت عنوان کرد واضافه کرد : در حوزه درمان مستقیم دارای یک بیمارستان ملکی با 300تختخواب هستیم  که در سال گذشته حدود 4میلیون مراجعه برای درمان سر پایی و 20 هزار مورد بستری در آن انجام شده است.
با هدف پاسداشت تلاش های کارکنان؛

برای اولین بارسوگندنامه کارشناسان بازرسی امضاء وقرائت شد


برای اولین بار سوگند نامه کارشناسان ارشد بازرسی با هدف پاسداشت تلاش های مجموعه کارکنان ومدیران تامین اجتماعی در سراسر کشور تهیه وتنظیم شده ودراین نشست ، کارشناسان بازرسی با امضای این سوگند نامه ، مفاد آن را سرلوحه برنامه ریزی و فعالیت های عملیاتی خود قرار خواهند داد .

در بخشی از این سوگند نامه آمده است :
ما روسا وکارشناسان ارشد بازرسی و رسیدگی به شکایات در پیشگاه قرآن کریم به خداوند متعال که دانای آشکار نهان است سوگند یاد می کنیم که همواره حدود الهی را محترم شمرده ونسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، قانون اساسی ، ولایت فقیه و اجرای صحیح قرآن ، وفادار متعهد و ملتزم باشیم .

ما اهتمام خود را در انجام ماموریت ها وارائه گزارش های متقن با رعایت عدالت ، انصاف، صداقت ، راز داری به کار می گیریم و بارعایت شئونات و اخلاق اسلامی بدون هیچ ملاحظه ای به وظیفه سازمانی عمل کرده و یا عدم انطباق با قوانین و مقررات را به مسئولان ذیربط گزارش می کنیم. 

همچنین در تمامی امور حافظ منافع سازمان تامین اجتماعی بوده و با تعامل و هماهنگی با مدیران استانی و ستادی صرفه و وصلاح سازمان متبوع را همواره مدنظر قرار خواهیم داد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: