April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۳۰۱۵
۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
0
پول‌نیوز - بانک ارتباطات چین (Bank of Communications) به عنوان یکی از اصلی ترین بانک های این کشور در معاملات تجاری، پیش بینی کرد که پکن در سال جاری میلادی رشد 7.2 درصدی را تجربه کند.

این بانک با ترسیم چشم اندازی از وضعیت اقتصاد این کشور در سال 2015، اعلام کرد: برخی ابهامات در وضعیت داخلی و بین المللی، بر اقتصاد چین در سال جاری تاثیر خوهد گذاشت که نتیجه آن صادرات بیشتر، سرمایه گذاری کمتر و وضعیت باثبات تر مصرف کنندگان است.

این گزارش با اشاره به روند بهبود تدریجی وضعیت اقتصاد آمریکا، آن را به نفع اقتصاد چین دانست و یادآور شد: این امر سبب می شود صادرات چین در سال جاری میلادی رشدی 7 درصدی را تجربه کند.

بر اساس این گزارش، مازاد کالا و تجارت خدمات چین به ترتیب 420 و 195 میلیارد دلار و میزان سرمایه خارجی به رقم 125 میلیارد دلار خواهد رسید.

بنا بر این گزارش، الگوهای مصرف گرایی و بازار سرمایه نیز کماکان به رشد خود ادامه می دهدو انتظار می رود نرخ رشد 11.8 درصد را تجربه کند.

بانک ارتباطات چین پیش بینی کرد که میزان وام های چین تا پایان سال جدید میلادی، 13.5 درصد رشد داشته باشد و به مجموع 11 تریلیون یوان (معادل 1.7 تریلیون دلار) برسد.

در این گزارش همچنین آمده است: با اتخاذ سیاست های مالی مناسب از سوی دولت، اقتصاد چین شاهد تورم مصرف کننده با شیب تند نخواهد بود. با این حال، هزینه های تولیدکنندگان با توجه به تقاضای داخلی پایین و تکمیل ظرفیت ها کاهش خواهد یافت.

این بانک چینی در عین حال در گزارش خود از پایین آوردن نرخ بهره بانک ها از سوی بانک مرکزی کشور در سال 2015 خبر داد.

انتشار این گزارش در حالی صورت می گیرد که رشد اقتصادی چین در سه ماهه سوم سال 2014 به 7.3 درصد کاهش داشت.

اقتصاددانانی که به دولت چین مشاوره می دهند به پکن پیشنهاد کرده اند که با هدف گذاری مناسب، رشد اقتصادی خود برای سال 2015 را حدود 7 درصد کاهش دهد.

بر اساس این گزارش، به رغم پایین آمدن رشد اقتصادی، بازار کار این کشور به دلیل گسترش سریع تر بخش خدمات، در سال آینده وضعیت مناسبی خواهد داشت.

برچسب ها: اقتصاد چین ، سال 2015
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: