April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کانتیننتال جی تی وی 8 اس کانورتیبل در
کد خبر: ۱۳۳۷۵۸
۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
0
مهندسان بنتلی در طراحی موتور با دقت خاصی روی صدای خروجی موتور کار کرده اند زیرا صدای دوست داشتنی بنتلی کاملا اختصاصی بوده و بسیار هیجان آور است.
پول‌نیوز، مازیار دانیالی  - نام "بنتلی" حتی روی کاغذ انتظار مخاطب بازار خودرو را به شدت افزایش می دهد، حال آنکه؛ این برند لوکس دنیای خودرو از نزدیک دل و جان میلیون ها ماشین باز را شیفته خود کرده است. هر چند بنتلی در شرایط کنونی زیر نظر گروه فولکس واگن اداره می شود اما این مساله چیزی از اصالت آن به عنوان یک انگلیسی اشرافی کم نکرده است.

یکی از زیباترین محصولات جدید بنتلی که امروز بررسی آنرا در دستور کار قرار داده ایم، کانتیننتال جی تی وی 8 اس کانورتیبل است. این خودروی فوق العاده که برای بار نخست با لباسی زردرنگ رونمایی شده است، شبیه برادران بزرگتر خود با سقف ثابت است اما تلاش شده تا حس یک خودروی لوکس و اسپرت متفاوت به مشتریان انتقال یابد.

در این مدل سقف کانورتیبل یا جمع شونده با مکانیزم حرکتی بسیار مطلوب جابجا می شود که در همان نگاه اول برای مخاطب بسیار مطلوب و جذاب به نظر می رسد.

لباس زرد با دوخت انگلیسی!
در این مدل ویژه از موتور به روزرسانی شده 4 لیتری با تزریق سوخت مستقیم استفاده شده که همراهی 2 توربوشارژر زحمات طراحان موتور را تکمیل کرده و یک مجموعه 8 سیلندر چابک را در برابر ما قرار می دهد. خروجی این موتور برابر با 521 اسب بخار اعلام شده که در مقایسه با مدل استاندارد شاهد 21 اسب بخار افزایش توان هستیم. نکته قابل توجه در رابطه با قلب تپنده بنتلی جدید افزایش گشتاور مجموعه به 502 پوندفوت در مقایسه با 487 پوندقفوت در نمونه استاندارد است، حال آنکه اندازه موتور نیز تا حدودی کوچک تر شده است.

همانند تمامی مدل های کانتیننتال، این نمونه نیز به سامانه چهارچرخ متحرک مجهز است که شرایط هندلینگ مناسبی را برای خودرو روی پیچ ها ایجاد می کند. این خودرو از حالت توقف طی 4.5 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می رسد. صدای دوست داشتنی موتور نیز گزینه ای است که نمی توان بی توجه از کنار آن عبور کرد. غرش قلب تپنده بنتلی حتی در سرعت پایین و حرکت آهسته نیز شور و هیجان خاصی را ایجاد می کند. باید توجه داشت که مهندسان بنتلی در طراحی موتور با دقت خاصی روی صدای خروجی موتور کار کرده اند زیرا صدای دوست داشتنی بنتلی کاملا اختصاصی بوده و بسیار هیجان آور است.

سیستم های هوشمند کنترلی در صورت فعال شدن کمک فراوانی به راننده در جهت هدایت کامل خودرو می کنند و حس رانندگی آرامش بخش و مطمئن را به ارمغان می آورند.

اما در فضای داخلی خودرو حقیقتا همه چیز درخشان و قابل تحسین برگزیده شده است. البته انتخاب رنگ بصورت گزینه ای در اختیار مشتریان قرار دارد اما در نمونه مورد بررسی ما با رنگ زرد، همه چیز با هماهنگی رنگ بدنه انتخاب شده است. در قسمت کنسول جلویی، فرمان و صندلی ها شاهد جادوی چرم، دوخت درشت به رنگ زرد و فیبرکربن هستیم که حک شدن لوگوی کمپانی راننده بر قسمت های مختلف نیز نظر هر بیننده ای را جلب می کند.
در یکی از بخش ها نیز لوگوی NAIM FOR BENTLEY نظر ما را به خود جلب می کند که این لوگو نماینده حضور یک سیستم صوتی 7445 دلاری برای بنتلی به شمار می رود. نیم آودیو تولیدکننده انگلیسی سیستم های صوتی فوق حرفه ای پیش از این نیز، بارها با هموطن خود همکاری داشته است.

قیمت پایه بنتلی کانتیننتال جی تی  وی 8 اس کانورتیبل برابر با 219400 دلار اعلام شده اما این لباس زرد با دوخت انگلیسی قیمت نمونه مورد بررسی ما را به 252425 دلار می رساند.

اگر خواهان سرعت و قدرت بیشتری از بنتلی هستید، امکان سفارش نمونه 12 سیلندر با موتور 567 و 616 اسب بخاری نیر فراهم است که طبیعتا قیمت ها افزایش قابل توجهی خواهند داشت.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: