May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۳۸۴۰
۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
0
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، یکی از آرزوهای خود را ایجاد مرکز سوانح و سوختگی مجهز در تهران عنوان کرد.
پول‌نیوز- وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، یکی از آرزوهای خود را ایجاد مرکز سوانح و سوختگی مجهز در تهران عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، « سید حسن هاشمی » امروز - دوشنبه - در دومین نشست هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال جاری، گفت: تهران از نظر سوانح و سوختگی بسیار آسیب پذیر است.

هاشمی اظهار امیدواری کرد که مرکزی مجهز برای ارایه خدمت به مردم آن هم با آخرین استانداردهای بین المللی در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ایجاد شود.

وی در عین حال تاکید کرد: در رابطه با توسعه فضاهای فیزیکی باید به موضوع جایابی از نظر مناطق آسیب پذیر و زلزله خیز و دسترسی مناسب نیز دقت ویژه بعمل آید.

وزیر بهداشت ، همچنین به مسوولان این دانشگاه تاکید کرد که در شرق تهران باید چند مرکز درمانی مجهز اضافه شود . ضمن اینکه در بحث توسعه نباید به کم ، راضی شویم و باید افق خیلی بلندی را در پیش روی دانشگاه ببینیم .

وی اظهار امیدواری کرد که دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به موقعیت های ممتاز ی در منطقه طی سال های آتی برسد.

هاشمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای شناسایی املاک قابل تبدیل به احسن دانشگاه پیشنهاد داد: جلسه ویژه هیات امنا درخصوص توسعه فضاهای دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و طرح های توسعه ای اعم از سرمایه گذاری و خدماتی، آموزشی و پژوهشی تا پایان سال تشکیل شود.

وزیر بهداشت با اشاره به همکاری های اعضای هیات امنا و شهرداری اظهار امیدواری کرد که دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بتواند حداقل پنج هزار تخت مدرن به مجموعه تحت مدیریت خود اضافه کند.

هاشمی گفت: این دانشگاه با بیش از نیم قرن سابقه درخشان باید فعالیت های خود را به صورت بین المللی و در خارج از مرزها گسترش دهد و همچنین از فرصت های آموزشی موجود در منطقه آسیای میانه و کشورهای همسایه نظیر عراق، سوریه و لبنان استفاده کند تا بستر مناسبی برای ادامه تحصیل جوانان مسلمان به ویژه شیعه فراهم شود.

وی افزود: در عین حال در داخل کشور نیز باید مطابق با استانداردهای بین المللی ارتقا یابیم. قطعاً فضای مناسب در بالندگی آموزش عالی در محیط های دانشگاهی ما به ویژه این دانشگاه که شاخص است ، تاثیر بسیاری دارد.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود همکاری شهرداری و بانک با پروژه های دانشگاهی را باعث ایجاد تحولی عظیم در حوزه خدمات، آموزش، پژوهش و اعتبار دانشگاه دانست.

**دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پیشرو در ارایه خدمت


دکتر «ایرج حریرچی» قائم مقام وزیر بهداشت و معاون کل وزارت بهداشت نیز در این نشست ، اظهار امیدواری کرد که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بتواند الگویی برای سایر دانشگاه های کشور در حوزه درمان و آموزش باشد.

حریرچی با اشاره به رسالت مهم دانشگاه در پاسخگویی به نیازهای درمانی مردم و آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز جامعه گفت: ارایه خدمت به بیماران دردمند و پاسخگویی به افراد نیازمند یکی از مهمترین اهداف دانشگاه است که با اجرای طرح تحول سلامت دانشگاه توانسته است در قالب بسته های خدمتی بالاترین خدمات را ارائه دهد و این کار بسیار بزرگ و پسندیده ای است.

وی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی را به عنوان دانشگاه پیشرو کشور برشمرد و تاکید کرد که این دانشگاه در آینده از لحاظ فعالیت های پژوهشی نیز رتبه های بالایی را در منطقه به خود اختصاص دهد و با اتخاذ سیاست های صحیح وضعیت پژوهشی در دانشگاه ارتقا یابد.

**ارائه گزارش اقدامات و برنامه های آتی دانشگاه

براساس این گزارش، در ادامه دکتر «علی اصغر پیوندی » رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تشکر از حمایت های وزیر بهداشت و اعضای هیات امنا به ارایه گزارشی اجمالی درخصوص وضعیت، عملکرد، دستاوردها، برنامه های آتی، چالشها، ایده ها و شاخص های دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در حوزه های آموزشی، بهداشتی، درمانی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی، توسعه مدیریت و منابع و غذا و دارو در سال جاری پرداخت.

سپس گزارش حسابرسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی توسط حسابرس قرائت شد که مورد قبول اعضای هیات امنا قرار گرفت.

این نشست با حضور اعضای هیات امنا؛ «مخبر دزفولی »رییس ستاد اجرایی فرمان امام، « عی اکبر ولایتی » مشاور عالی مقام معظم رهبری، «ولی الله سیف » رئیس بانک مرکزی، « ایرج فاضل » نماینده وزیر بهداشت در شورایعالی نظام پزشکی و «امیدوار رضایی »و « محمد کریم شهرزاد» از اعضای هیات امنا برگزار شد .

همچنین « امین لو » مشاور وزیر بهداشت در امر برنامه و بودجه و دبیر مجامع، شوراها و هیات های امنا، « امیر محسن ضیائی» معاون آموزشی وزیر، « محمد آقاجانی » معاون درمان وزیر و نیز معاونان دانشگاه و نمایندگان معاونت های ستادی وزارت بهداشت نیز حضور داشتند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: