یک منبع آگاه در شرکت کشتیسازی عظیم گسترش هرمز بر اساس تحقیقات مقدماتی علت آتشسوزی شب گذشته در این شرکت را بیتوجهی عوامل کارفرما به تذکرات و وزش باد شدید اعلام کرد.
پولنیوز- یک منبع آگاه در شرکت کشتیسازی عظیم گسترش هرمز بر اساس تحقیقات مقدماتی علت آتشسوزی شب گذشته در این شرکت را بیتوجهی عوامل کارفرما به تذکرات و وزش باد شدید اعلام کرد.
یک منبع مطلع از محل حوضچه خشک بندرعباس توضیح داد: عامل آتشسوزی کارکنان و عوامل صاحب شناور بودند که علیرغم تذکرات چندباره مدیران یارد، روز گذشته در وقت ناهار پرسنل به روی شناور رفته و نسبت به کار گرم (برشکاری و جوشکاری) اقدام کردند.
وی با اشاره به تعمیر چندین شناور از زمان آغاز به کار حوضچه تعمیرات کشتی عظیم گسترش هرمز در آذرماه سال جاری، گفت: خود این شناور هم 20 روز در سایت بود و هیچ مشکل یا حادثهای برای آن پیش نیامد؛ اما در روز آخر چنین کاری انجام گرفت.
وی نوع شناور را ماهیگیری و دارای بدنه فولادی ذکر کرد و در مورد علت کشته شدن سه نفر در این حادثه گفت: این افراد در محزن شناور گرفتار و متأسفانه کشته شدند.
این مقام آگاه با اشاره به استقرار آتشنشانی در مجتمع کشتیسازی ایزوایکو و نیز مراجعه سریع ماشینهای آتشنشانی از بندر شهید رجایی و صنایع فولاد به محل حادثه گفت: علیرغم سرعت عمل آتشنشانها سرعت گسترش حریق و غلظت دود ناشی از آن چنان بالا بود که پرسنل آتشنشانی عملا نتوانستند کاری برای نجات سانحهدیدگان صورت دهند.
وی یکی دیگر از عوامل این حادثه را وزش شدید باد دانست و گفت: در حالیکه در یکی دو ساعت اول سانحه تا حدی مهار شده بود؛ وزش باد شدید مجداد باعث گسترش آتش و از بین رفتن کامل شناور و حادثهدیدگان شد.
این منبع آگاه در شرکت کشتیسازی عظیم گسترش هرمز با اشاره به بیمه کامل این سایت و وجود تجهیزات کامل، ارائه گزارش رسمی حادثه را به اتمام تحقیقات موکول کرد.
مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.