کد خبر: ۱۳۴۵۲۶
۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵
0
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران اعلام کرد: نقص توانمندی ها، نداشتن مهارت و تخصص مورد نیاز صنعت، دلیل اصلی بیکاری فارغ التحصیلان است.
پول‌نیوز- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران اعلام کرد: نقص توانمندی ها، نداشتن مهارت و تخصص مورد نیاز صنعت، دلیل اصلی بیکاری فارغ التحصیلان است.

«حمیدرضا خانپور» روز دوشنبه در گفت و گویی با بیان انعقاد تفاهم نامه 7 ماده ای با مرکز آموزش و تحقیق کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این تفاهم نامه در راستای ارتقای مهارت و توانمندسازی فارغ التحصیلان و آمادگی آنان برای رویارویی با دنیای واقعی کسب و کار منعقد شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند، گفت: یکی از دلایل بیکاری این افراد با وجود گذراندن دوره های آکادمیک، نداشتن مهارت و تخصص مورد نیاز صنعت است.

خانپور با اشاره به اینکه جذب دانشجویان در برخی از رشته ها باید ساماندهی شود افزود: به منظور ایجاد تعادل بین اشتغال و تعداد فارغ التحصیلان، باید رشته های دانشگاهی و میزان جذب متقاضیان تحصیلات عالی ساماندهی شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران ادامه داد: مدارک دانشگاهی باید متناسب با نیاز بازار کار بوده و در حال حاضر بسیاری از مشکلات فارغ التحصیلانی که بیکارند و یا به شغل های کاذب مشغول اند، عدم تناسب رشته تحصیلی آنان با نیاز بازار کار است.

وی توسعه مهارت های مورد نیاز فارغ التحصیلان دانشگاهی، آمادگی شغلی، فراهم کردن بسترهای مناسب و راه اندازی مراکز همجوار دانشگاهی از جمله فعالیت هایی است که از سوی سازمان فنی و حرفه ای ارائه می شود.

خانپور با بیان اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان علاقه مند به افزایش مهارت خود برای ورود به بازار کار هستند اظهار کرد: این افراد می توانند برای افزایش مهارت خود در بخش های صنعت، کشاورزی، خدمات، صنایع دستی و هنر به مراکز ثابت دولتی و یا آموزشگاه های آزاد مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در سال جاری این اداره کل تفاهم نامه هایی را با نهادهای مختلف منعقد کرده، اظهار کرد: اجرای دوره های مهارتی و عمومی بر اساس استانداردهای آموزشی، راه اندازی مراکز جوار دانشگاهی، تهیه و تدوین استانداردهای آموزشی، برگزاری آزمون سنجش مهارت در این تفاهم نامه ها مورد توجه است.

وی گفت: در تمامی این تفاهم نامه ها افرادی که با موفقیت دوره های آموزش را طی کرده و در آزمون نهایی نمره حد نصاب را کسب کنند، گواهینامه بین المللی مهارت فنی و حرفه ای را دریافت خواهند کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: