May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۵۵۰۷
۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
0
رئیس پارک علم و فناوری مازندران، با اشاره به نوپا بودن ساختار پارک علم و فناوری در استان، گفت: ۳۵ پارک علم و فناوری و بیش از ۱۵۰ مرکز رشد واحدهای فناور در سطح کشور وجود دارد.
پول‌نیوز- علی معتمدزادگان عصر چهارشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه در خصوص راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان نوشهر با اشاره به ضرورت توجه به فناوری در استان، ظرفیت های فراوان نیروی انسانی متخصص و منابع طبیعی منحصر بفرد را فرصت بسیار مناسبی برای ایجاد تحول در استان مازندران با استفاده از افکار و اندیشه های صاحبان ایده و فناوران ارزیابی کرد.

 معتمدزادگان با تشکر از تلاش های صورت گرفته از طرف دانشگاه دریایی امام خمینی (ره)، خاطر نشان کرد: باید با افزایش سهم بودجه پارک ها و مراکز رشد از سهم بودجه ای وزارت علوم و توسعه مراکز رشد بخصوص در غرب و شرق استان از مهاجرت نخبگان جلوگیری کنیم.

رئیس پارک هزینه ایجاد اشتغال برای هر نفر را در کشور یکصدو پنجاه میلیون تومان و در پارک های علم و فناوری ۷ الی ۸ میلیون تومان بر اساس اطلاعات منابع رسمی دانست و افزود که همین شاخص ما را برای ایجاد مراکز رشد و حمایت از واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان مستقر در آن دلگرم می کند.

معتمدزادگان هم چنین خواستار مشارکت خیرین غرب استان مازندران در مجمع تازه تاسیس خیرین تجاری سازی و فناوری شد که در پارک علم و فناوری مازندران در حال شکل گیری است.

قمی اویلی فرماندار نوشهر نیز با تشکر از زحمات رئیس پارک علم و فناوری مازندران در توجه و نگاه ویژه به غرب استان، خواستار مشارکت جدی همه دستگاههای اجرایی شهرستان نوشهر در حمایت از مرکز رشد واحدهای فناور شد. فرماندار نوشهر پرتاب موفقیت آمیز ماهواره فجر و پیشرفت علمی کشور را مدیون تلاش ها و پشتکار جوانان ارزشمند انقلاب اسلامی دانست.

وی گفت: با حمایت های دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) نوشهر و فرمانداری و وجود ظرفیت های خوب دانشگاهی و تحقیقاتی در غرب استان روز به روز شاهد استقرار شرکت ها و واحدهای فناور دانش بنیان بیشتری در این مرکز رشد باشیم.

قمی اویلی خاطر نشان کرد که دشمن می خواهد بین نسل جوان و نخیه کشور با ارزشهای انقلاب فاصله بیندازد ولی این نقشه دشمن نیز با هوشیاری جوانان ایرانی به نتیجه نخواهد رسید.

فرماندار نوشهر هم اقتصاد مقاومتی، توجه به شرکت های دانش بنیان و توجه به هویت دینی و اسلامی را از مهمترین راههای استحکام درونی نظام دانست و گفت با استفاده از تکنولوژی و فناوری بتوانیم از منابع موجود استفاده بهینه کرد و اشتغال پایدار در منطقه رقم زده شود.

امیر خرداد حکیمی فرمانده دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) در افتتاح ساختمان مرکز رشد در نوشهر با اشاره به وجود تعداد بالای دانشجویان مستعد و صاحب ایده مشغول تحصیل در این دانشگاه، شکل گیری مرکز رشد نوشهر را فرصت مناسبی برای دانشجویان در جهت شکوفایی افکار و ایده های آنان دانست.

خرداد حکیمی کسب درآمد از اشتغال های کاذب توسط تعدادی از جوانان را نامناسب برای تولید ملی و عزت کشور بیان کرد و ادامه داد که به همین دلیل باید به سمت رفع نیازهای جامعه از طریق حمایت از شرکت های دانش بنیان حرکت کنیم که مورد تاکید رهبری عزیز هم است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: