April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۶۰۵۱
۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
0
وی افزود: بیش از 150 هزار تن گوشت مرغ مازاد توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری شده که حدود 40 هزار تن از آن مربوط به تهران است.
پول‌نیوز-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه در حال رصد دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ هستیم، گفت: برای تنظیم بازار شرکت پشتیبانی امور دام استان در سطح گسترده مرغ منجمد با قیمت ۵۵۰۰ تومان عرضه می‌کند.

به گزارش فارس، سیدمحمد موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در نشست خبری در مورد تنظیم بازار مرغ در جمع خبرنگاران گفت:‌ در زمینه تولید گوشت مرغ وضعیت مطلوب است و حدود 2 میلیون تن سالانه گوشت مرغ تولید می‌شود.

وی افزود: بیش از 150 هزار تن گوشت مرغ مازاد توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری شده که حدود 40 هزار تن از آن مربوط به تهران است.

موسوی با اشاره به تغییرات اخیر در قیمت گوشت مرغ اظهار داشت: شرکت پشتیبانی امور دام استان در سطح گسترده بدون هیچ محدودیتی برای کنترل بازار به کلیه اشخاص حقیقی، حقوقی، اتحادیه‌ها، تعاونی و مراکز بزرگ مصرف، کارخانجات فرآوری و میادین میوه و تره‌بار که نیازمند گوشت مرغ هستند گوشت مرغ منجمد با قیمت 5500 تومان بدون محدودیت عرضه می‌کند.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف گوشت مرغ در استان تهران 22.5 کیلوگرم است، اظهار داشت: روزانه 800 تا 1200 تن گوشت مرغ در استان مصرف و بین 1600 تا 1800 تن گوشت مرغ وارد استان می‌شود که بخشی از آن مازاد بر نیاز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: در حال رصد کردن علت افزایش قیمت مرغ هستیم؛ مشکل در شبکه توزیع است و هیچ گونه مشکلی در مورد تولید گوشت مرغ وجود ندارد.

وی بیان داشت: قیمت نهایی گوشت مرغ منجمد برای مصرف‌کننده حداکثر 5900 تا 6 هزار تومان است.

موسوی اظهار داشت: هیچ توجیهی وجود ندارد که گوشت گرم از 7 هزار تومان بالاتر باشد ضمن اینکه حداکثر قیمت مرغ زنده بین 4 هزار تا 4400 تومان است.

وی اظهار داشت: عرضه مرغ منجمد به صورت نامحدود قیمت بازار را بین 6 هزار تا 6500 تومان تثبیت می‌کند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا صادرات باعث گرانی گوش مرغ شده است گفت: اگر 4 برابر میزان صادرات کنونی گوشت مرغ صادر شود هیچ مشکلی در تامین آن ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: برای کنترل بازار مازاد تولید را عرضه می‌کنیم و برای شب عید هم هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: