May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۶۶۰۴
۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
0
حسینی با اشاره به موضوع آب به عنوان منبعي محدود و از چالش‌هاي فراروي كشور گفت: مديريت منابع و توجه به اصلاح الگوي مصرف به ويژه در حوزه كشاورزي از محورهاي اصلي اين سمپوزيوم است.
ضرورت اجرايي كردن قانون اصلاح الگوي مصرف
پول‌نیوز- مصرف بي رويه انرژي يكي از چالش هاي مهم ايران 1404 است و همانطور كه در سياست‌هاي ابلاغيه اقتصاد مقاومتي كاهش شدت مصرف و حمايت از مصرف بهينه مورد توجه قرار گرفته، لازم است صاحبان فكر و انديشه تدبيري ويژه اتخاذ كرده و قانون پيشرفته اصلاح الگوي مصرف را اجرايي كنند.

به گزارش گروه انرژی پول‌نیوز، مهندس امير عباس حسيني، معاون فناوري و روابط بين‌الملل پژوهشگاه و دبير علمي چهارمين سمپوزيوم ايران 1404 كه در مركز همايش‌هاي بين المللي صدا و سيما روز دوشنبه 20 بهمن ماه برگزار شد با بيان اين‌كه بي‌شك در هر كشوري اسناد بالادستي مرتبط با راهبردهاي ميان مدت و طولاني مدت آن نشان عزم رهبران، مديران و مردم آن كشور است، گفت: امروز در ميانه راه سند چشم انداز 1404 با نگاه به گذشته‌ي پر فراز و فرود، در دهه دوم اين سند مي‌بايست براي جبران مافات برنامه‌ريزي كنيم.

دبير علمي اين سمپوزيوم با اشاره به آسيب‌هاي عدم اجراي اين سند افزود: انرژي موتور محرك همه صنايع و ركن اصلي توسعه كشور است و از آنجا كه منابع خدادادي ايران مي‌توانند موجب رشد همه جانبه و تحقق هدف اساسي سند چشم انداز و اقتصاد مقاومتي شود، ضروري است در عرصه فناوري انرژي به عنوان ابزار توسعه و تسلط بر منابع هيدروكربوري همتي مضاعف به كار بنديم.

اين مقام مسئول با اشاره به موضوع آب به عنوان منبعي محدود و از چالش‌هاي فراروي كشور گفت: مديريت منابع و توجه به اصلاح الگوي مصرف به ويژه در حوزه كشاورزي از محورهاي اصلي اين سمپوزيوم است.

حسيني در تبيين ديگر محورهاي اين سمپوزيوم چنين گفت: در عرصه تجارت لزوم پيروي از سياست‌هاي نظام در مذاكرات به منظور حل مشكلات ناشي از تحريم‌هاي ظالمانه، رفع موانع داخلي و تسهيل در امور تجاري داخل كشور با هدف توسعه كسب و كار از اولويت‌هاي اين سمپوزيوم است.

گفتني است، چهارمين سمپوزيوم 1404 ايران با هدف مديريت جامع راهبردي انرژي كشور در افق 20 ساله با موضوع اصلي مديريت جامع راهبردي انرژي، آب و تجارت كشور در افق سند چشم انداز 1404 برگزار شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: