کد خبر: ۱۳۷۶۰۹
۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
0
توسعه بنگاه های متوسط و کوچک و همچنین کاهش موانع گمرکی در بین کشورهای آ.سه.آن از دیگر مباحثی است که به وسیله رهبران اقتصادی آ.سه.آن مورد تبادل نظر قرار می گیرد.
پول‌نیوز - نشست اقتصادی 10 کشور عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) با هدف بلندپروازانه تحقق جامعه یکپارچه اقتصادی آ.سه.آن تا پایان سال جاری از روز شنبه در شهر کوتا بارو مرکز ایالت کلانتان مالزی آغاز شد.

نشست رسمی وزیران اقتصادی این 10 کشور قرار است روز یکشنبه در این شهر مالزی برگزار شود و این سیاست مهم آ.سه.آن و آمادگی کشورهای عضو که چند سالی است ذهن های کارشناسان اقتصادی را به خود مشغول کرده است، مورد بررسی بیشتر قرار گیرد .

نشست روز شنبه کارشناسان و مقامات ارشد اقتصادی اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا مقدمه ای بر نشست وزیران اقتصادی آ.سه.آن است که فردا برگزار می شود.

در نشست کارشناسان که از صبح روز شنبه آغاز شد ادریس جالا از وزیران دفتر نخست وزیر مالزی مباحثی در خصوص سرمایه گذاری در منطقه آ.سه.آن ارائه کرد.

براساس گزارش برناما، خبرگزاری رسمی مالزی، مصطفی محمد، وزیر صنعت و تجارت خارجی این کشور، گفت که وزیران اقتصادی آ.سه.آن روز یکشنبه در مورد موفقیت های حاصل شده تاکنون و راهکار تداوم و توسعه این موفقیت ها بحث و گفت وگو می کنند.

توسعه بنگاه های متوسط و کوچک و همچنین کاهش موانع گمرکی در بین کشورهای آ.سه.آن از دیگر مباحثی است که به وسیله رهبران اقتصادی آ.سه.آن مورد تبادل نظر قرار می گیرد.

این گونه نشست ها به منظور فراهم کردن نشست اصلی آ.سه.آن که قرار است ماه نوامبر برگزار شود، انجام می شود.

در نشست امروز که به ریاست وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی برگزار می شود راچمات گوبل، وزیر تجارت اندونزی، لیم هنگ کیانک، وزیر صنعت و تجارت سنگاپور و چاتچای ساریکالیا، وزیر تجارت تایلند نیز حضور دارند.

ریاست دوره ای آ.سه.آن در حالی امسال به مالزی واگذار شده که قرار است روز پایانی سال جاری جامعه یکپارچه اقتصادی آ.سه.آن به صورت رسمی کار خود را آغاز کند.

اگر چه برخی از کارشناسان و تحلیلگران منطقه ای بر این باروند شرایط اقتصادی موجود در این منطقه امکان تحقق جامعه یکپارچه اقتصادی را نمی دهد، اما به نظر می رسد رهبران این اتحادیه تلاش دارند با وجود چالش های فعلی چشم انداز خود را تا پایان امسال اجرایی کنند.

از این رو، پیش بینی می شود که امسال رهبران و کارشناسان اقتصادی کشورهای عضو آ.سه.آن برای برگزاری جلسات زیادی در مالزی حاضر شوند.

مالزی، اندونزی، برونئی، سنگاپور، لائوس، فیلیپین، کامبوج، ویتنام، تایلند و میانمار 10 عضور آ.سه.آن هستند.

تحلیلگران معتقدند نتایج یکپارچه سازی اقتصادی آسه.آن می تواند ملموس تر از تلاش برای ایجاد انسجام سیاسی و ترویج هویت منطقه ای در جنوب شرق آسیا باشد.

بیانیه بیست و پنجمین اجلاس سران آ.سه.آن در ماه نوامبر سال گذشته نشان می دهد این بلوک منطقه ای 82.1 درصد از اقدامات موجود در طرح را برای تحقق جامعه اقتصادی یکپارچه اجرا کرده است و کشورهای عضو موافقت کردند در سال جاری اقدامات باقی مانده را انجام دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: